Ezért kellene minden egyes nap megenned egy narancsot

Ezért kellene minden egyes nap megenned egy narancsot
Forrás: pexels.com

Minden nap egy alma az orvost távoltartja - így szól a mondás. De behelyettesíthetnénk akár a narancsot is (bár tény, hogy akkor lőttek a frappáns rímnek), hiszen a narancs is legalább annyira egészséges! Éppen ezért kellene megenned belőle naponta legalább egyet.

Amellett, hogy a narancs kalóriaszegény gyümölcs, tápanyagokban rendkívül gazdag, így egy csomó betegségtől is megvéd. Mutatjuk, pontosan miért is kellene mindenkinek megennie legalább egy narancsot naponta.

Megelőzi a stroke kialakulását

A citrusok - köztük a narancs is - bizonyítottan csökkentik a stroke kialakulásának kockázatát. Ha a családban előfordult a betegség, akkor vértezd fel magad ezzel a gyümölccsel.

csökkenti a Vérnyomást

Ha rendszeresen fogyasztasz narancsot és alacsony sótartalmú étrendet követsz, hatékonyan csökkentheted a vérnyomásodat. A narancs emellett káliumban is gazdag, ez a tápanyag pedig csökkenti az esélyt a halálos kimenetelű betegségek kialakulására, ráadásul akár edzés után is képes csökkenteni az izomlázat.

véd a daganatok ellen

A gyermekkori leukémia megelőzésében is fontos szerep jutott ennek a gyümölcsnek. Ezen kívül, mivel C-vitaminban gazdag (ami egy antioxidáns) segít megkötni a szabadgyököket, amik elősegíthetik a daganatok kialakulását. Mivel magas a rosttartalma, a bélrendszer egészséges működéséhez is hozzájárul.

Jót tesz a szívnek

A C-vitaminnak, kolinnak, rostoknak és káliumnak köszönhetően a narancs a szívedet is felvértezi.

Véd a cukorbetegség ellen

Az 1-es típusú cukorbetegség megelőzésében játszik fontos szerepet a gyümölcs, rosttartalmának köszönhetően. A rendszeresen fogyasztott rostok ugyanis csökkentik a vér glükózszintjét, így megelőzve a diabéteszt. Ezen kívül mivel a narancs kalóriatartalma igen alacsony (100g47 kcal-t tartalmaz), egészséges reggelinek vagy tízórainak számít.

Bőrvédő

A narancsban lévő antioxidánsok a nap káros hatásaival szemben is megvédik a bőrödet és később is kezdesz el ráncosodni, ha gyakran eszed, mivel a C-vitamin elengedhetetlen a kollagén termeléséhez - utóbbi anyag pedig fontos szerepet játszik a bőr öregedésének lassításában is.

Több mint 170 fitotápanyagot és 60 féle flavonoidot tartalmaz, ezért nem meglepő, hogy a narancs az egyik legegészségesebb gyümölcs.


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
A legegészségesebb gyümölcsök
60 éves férfi döntötte meg a plankelés világrekordját

George Hood nemes célért vállalta a kihívást.

Miért szeretik a nők a rosszfiúkat, és hogyan válhatsz azzá?

Egy új, ausztrál kutatás is bizonyította, hogy a nőknek jobban imponálnak a rosszfiúk. Mutatjuk, hogyan jutottak erre a következtetésre, és mit tehetsz az ügy érdekében.

A hét edzéstippje: A regenerálódás 6 szabálya, amit mindenkinek érdemes betartania

Az alábbi kipróbált, tudományosan igazolt módszerekkel javíts az eredményeiden és csökkentsd a fájdalmakat.

Mesterséges komló teheti fenntarthatóvá a sörfőzést

A szakemberek élesztőgombával kísérletezve találták meg a megoldást.

Vigyázz! Ezekben az európai városokban a legegészségtelenebb időt tölteni

Ha szeretsz utazni, biztos, hogy számtalan európai nagyváros is szerepel a bakancslistádon. Azonban sajnos van egy igazán népszerű város, ami nagy kárt tehet az egészségedben…

Miért fejlődnek egyes izmok nehezebben, mint a többi? Íme szakértőnk válasza!

Rendszeresen edzel, súlyzózol? Esetleg próbáltál már izmot építeni? Talán sikerült is? És a végén belenéztél a tükörbe, és mit láttál? Gyakran előfordul, hogy egyes izmok jobban fejlődnek, míg mások kevésbé.

A tojás szavatossága: Így nézd meg, hogy még jó-e!

Ha már egy ideje ott áll a hűtőben a tojás, nehéz lehet eldönteni, hogy még megeheted-e. Pedig van egy szuperegyszerű tipp, amit ilyenkor bevethetsz!

Rákpáncéllal tehetünk pontot az ételcsomagolás dilemmájára

Ez az alternatív megoldás még effektívebb is, mint az eredeti.

Janice (néni), Ausztrália legidősebb testépítője 75 évesen sem lassít

Motiválni és bátorítani akarja a nőket a szigetország legkeményebb nagyija.

Ezek a testrészek érdeklik a legjobban a nőket!

Gondolkodtál már azon, mit néznek meg a nők a férfiakon? Akár igen, akár nem, mutatjuk a választ!

Egy szakértő szerint a fociban meg kellene tiltani a fejelést, mégpedig ezért

Egy agysérülésekkel foglalkozó szakember szerint érdemes lehet új szabályozásokat bevezetni a fociban, a játékosok testi épségének megőrzése érdekében.

Tényleg meg kell mosni a zöldségeket, gyümölcsöket fogyasztás előtt?

Anyukád biztos, hogy mindig azt hajtogatta gyerekkorodban, hogy mosd meg a zöldségeket és gyümölcsöket, mielőtt megennéd őket. Szakértők elmondják, hogy valójában mit kell tenni ezzel kapcsolatban!

Ha ennyit eszel reggelire, biztos, hogy elkerülöd a hízást

Szeretnél egy kis segítséget kapni a reggelidhez? Ne aggódj, kutatók előrukkoltak egy olyan eredménnyel, amit nem tudsz majd figyelmen kívül hagyni.

Válassz okosan! A sportnadrág hosszát az edzés típusa határozza meg

A kényelem szempontjából egyáltalán nem mindegy, mennyire hosszú rövidnadrágban edzel. Megmutatjuk, hogy a különféle sportágakhoz milyen nadrághossz számít ideálisnak.

5 ok, amiért szuper James Bond válhat Idris Elbából

Évek teltek el a legutóbbi James Bond film óta, így nem véletlen, hogy mindenki megörült a hírnek, hogy végre van egy új jelölt a láthatáron. A legújabb információk szerint Idris Elba játszhatja majd a következő brit titkosügynököt.

A tudomány szerint az is káros, ha túl kevés sót viszünk be a szervezetünkbe

Most legyen okos az ember... - Egy új kutatás szerint az se jó, ha teljesen elutasítjuk a sót.

Feltalálták a rizsfajtát, ami a HIV-kezelés csodafegyvere lehet

Amerikai, brit és spanyol tudósok értek el áttörést ezen a területen.

A hét táplálkozási tippje: A fehérjefogyasztás alapjai - 4 dolog, amit jó, ha tudsz

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes a fehérjefogyasztásodat is megreformálni, ha szükséges. A következő négy tanácsot mindenképp tartsd be!

A hét edzéstippje: Szabadulj meg a hátfájástól mozgással!

A hátad fáj, a megoldást mégis az agyadban érdemes keresned. Maradj mozgásban az alábbi kilencpontos program segítségével.

Mindent a hidratációról: Mikor, mit és mennyit kell inni?

Itt a nyár és a meleg és mindenki izzad. Nem kell edzeni se – egy szimpla séta a tűző napon, vagy egy lépcsőzés és már dől is rólunk a víz. A megfelelő folyadékbevitel és hidratáció nélkülözhetetlen ilyen időben, még akkor is, ha nem sportolunk.

Olvasd el ezeket is

Előfizetés

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem