Az egyetlen dolog, amire figyelned kell, ha a nyaralás alatt formában szeretnél maradni

Az egyetlen dolog, amire figyelned kell, ha a nyaralás alatt formában szeretnél maradni
Forrás: getty images

Itt a nyár – és gondolom, mindenkinek készen van már a strandforma (ugye?!). Jönnek a nyaralások is és bizony, az ember elkezd pánikolni. Végülis 12-14 hetet szenvedtünk azért, hogy formába kerüljünk, és nem szeretnénk mindezt egyetlen hét alatt tönkretenni. Valamit ki kéne találni. Nézzük, hogy milyen trükkökkel tudjuk magunkat formában tartani a nyaralás alatt!

Először is, szerintem a legfontosabb az, hogy ne próbáljuk. A nyaralás lényege a pihenés – nem az, hogy a makrókat számolgatjuk és hajnalban felkelünk, hogy még gyorsan lenyomjunk egy edzést a szálloda konditermében… Pihenés – tehát alszol, eszel, iszol és teszed, amit szeretnél, nem a fizikumodon aggódsz. Egyébként is, teljesen fölösleges aggódni. Miért? A válasz egyszerű: szerinted mennyit lehet hízni 1 hét alatt? És most nem a testsúlyod változására gondolok, hanem effektíve mennyi ZSÍRT tudsz felszedni? Ugye, ez a kettő nem ugyanaz. Ha például pár napig megemeled a szénhidrátbeviteledet, plusz a sóbeviteledet, akkor valószínűleg 2-3, akár 4-5 kg is felszaladhat – és képzeld, amint visszaáll a szénhidrát és sóbevitel, a testsúlyod is helyreáll. Személyes tapasztalataim alapján egy komolyabb, legénybúcsús „ereszd-el-a-hajam” zabálunk-vedelünk hétvégén fel tudok szedni kb. 4-5 kg-ot. DE! 5 nap alatt újra a kiindulási súlyomnál vagyok – nagyjából ennyi idő alatt ürül ki a fölös glikogén és só.

A zsír felszedése már egy más tészta – az bizony melós… Ugyanis 1 kg zsírszövetben nagyjából 7000 kCal van – kb. ennyit kell megenni 1 kg zsírszövet felépítéséhez. Pontosabban ennyi extra kalóriát kell megenni. Ha a napi energia szükségletünk mondjuk 2500 kalória, akkor csak az fog elraktározódni, amit ezen felül eszünk. Ha 1 hét alatt 1 kg zsírt fel akarunk szedni, akkor 7000 extra kalóriát kell bevinni, vagyis napi 3500 kalóriát. Oké, ez még nem lehetetlen. .. És mi a helyzet a 2 kg hízással? Napi 4500 kalória. Az már elég sok. És a 3 kg? 5500 kalória. Minden. Nap. Hét. Napon. Át. Látható, hogy ha 1 kg-nál többet akarunk ténylegesen hízni egy nyaralás alatt, azért meg kell dolgozni!

Úgyhogy tessék tenni egy nagyot a makrókra, a formára, az edzésre, a mindenre – és nyaralni, mint egy normális ember.

De, ha ennek ellenére azt mondjuk, hogy jó-jó, de mi az a minimum, amire kb. energiát se kell fordítani, mégis segít egy kicsit a fizikumban, akkor igazából egy dologra kell/érdemes szerintem figyelni:

Fehérjebevitel - mind az izmok fenntartásához, mind az éhség kordában tartásához remek segítség. Legyen a reggeliben egy nagy adag fehérje – pl. együnk egy rántottát. Mivel én utálok bármilyen megszorítást a nyaralás alatt, így egy másik verziót ajánlok: fehérjeporok és fehérje szeletek. Csomagoljunk be napi 2-3 adagot és menjen le egy reggel, egy dél körül és egy délután. Ennyi. Ezzel segítünk megőrözni a nehéz munkával megszerzett izomtömegünket és még az éhséget is valamennyire kordában tudja tartani (elvileg – én pont ugyanannyit eszem-iszom egy fehérjeszelet után, mint ha nem ettem volna semmit).

A lényeg: ha 1 hét alatt el tudod szúrni a fizikumodat, akkor valójában sose volt az kész igazán… Egy egészséges fizikum 1 hét alatt képes helyrehozni azt, amit 1 hét nyaralás alatt teszel vele. A nyaralás a pihenésre való – ezt ne felejtsd.


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Tovább olvasok
Ilyen az élet egy 2.7 milliárd dolláros atomtengeralattjárón

Josh Dean első kézből tudta meg, mennyire kemény élete van a North Dakota legénységének.

Tényleg ott tartunk, hogy fiatal emberek vérével küzdenek az öregedés ellen az idősebbek

Jesse Karmazin és társai bizarr, de eredményes kúrát kínálnak a pácienseknek.

Nem vagy egyedül - Minden harmadik 30-as férfi magányosnak érzi magát

Josh Glancy járt utána, hogyan befolyásolják ezt a modern kori barátságok.

Mutatjuk a 10 perces karedzést, amitől bitang izmaid lesznek - videó

Ngo Okafor segít, ha kiábrándultál a klasszikus gyakorlatokból.

3 tipp, amivel megelőzheted a fogszuvasodást

Ne ess kétségbe, ha felfedezed az első jeleket, nem biztos, hogy fúrás-faragás lesz a dolog vége.

Ezeket a szabályokat tartsd be, hogy egészséges legyen a hajad

Mindig irigyelted azokat a pasikat, akik szuper dús és kicsattanóan egészséges hajjal veszik le a csajokat a lábukról? Adunk pár tippet, amitől neked is lehengerlő lesz a frizurád.

8 dolog, ami megállíthatja az izomfejlődést

Ezekre figyelj, ha nem akarsz egy idő után egy helyben toporogni.

Evezzük át az óceánt - Kőkemény kihívással Rakonczayék nyomdokain

51 napig tartó evezőpados challenge-et indított a Springday Health Klub,

A fogadalmár halála - Így tartsd be az önmagadnak tett ígéretet

Mindannyi indítottunk már fogadalmat. És a vége szinte mindig ugyanaz volt.

Rakonczay Gábor elérte a Déli-sarkot

A magyar extrém sportoló 44 nap és 4 óra alatt teljesítette a 917 kilométeres távot.

5 dolog, ami még fájdalmasabbá teszi a másnapot

Ezekre figyelj, ha nem akarsz egy egész napot kidobni a kukába.

Mutatjuk az idei év 5 legérdekesebb kajatrendjét

Elöljáróban csak annyit: a görögdinnyemagból készített vaj nagyot megy majd 2019-ben.

A tudomány szerint ez a leghatásosabb módja, hogy túllépj az exeden

Bárki, aki átélt már egy durva szakítást tudja, hogy milyen kemény hónapok következnek utána. Különösen akkor, ha sok közös barátotok van.

Anális szex: 7 egyszerű dolog, amit tudnod kell róla

Az anális szex kicsit több figyelmet és előkészületet igényel, mint a hagyományos.

Az idei év legjobb, legérdekesebb edzéstippjei

Idén is összegyűjtöttük, melyek voltak a legnépszerűbb edzéstervek és tippek, amik a legtöbb olvasónkat érdekelték.

2018 legjobb szextippjei - Hogy jövőre még jobb legyél!

A szex terén is sokat lehetett tanulni ebben az évben, így összeszedtük a legérdekesebb, vagy épp legmegdöbbentőbb fejleményeket a témában.

Ezt teszi a májaddal a karácsonyi evés-ivás

Lehet, hogy számodra szuper ez az időszak, a májad viszont már kevésbé boldog a sok kajától és piától.

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem