Az egyetlen dolog, amire figyelned kell, ha a nyaralás alatt formában szeretnél maradni

Az egyetlen dolog, amire figyelned kell, ha a nyaralás alatt formában szeretnél maradni
Forrás: getty images

Itt a nyár – és gondolom, mindenkinek készen van már a strandforma (ugye?!). Jönnek a nyaralások is és bizony, az ember elkezd pánikolni. Végülis 12-14 hetet szenvedtünk azért, hogy formába kerüljünk, és nem szeretnénk mindezt egyetlen hét alatt tönkretenni. Valamit ki kéne találni. Nézzük, hogy milyen trükkökkel tudjuk magunkat formában tartani a nyaralás alatt!

Először is, szerintem a legfontosabb az, hogy ne próbáljuk. A nyaralás lényege a pihenés – nem az, hogy a makrókat számolgatjuk és hajnalban felkelünk, hogy még gyorsan lenyomjunk egy edzést a szálloda konditermében… Pihenés – tehát alszol, eszel, iszol és teszed, amit szeretnél, nem a fizikumodon aggódsz. Egyébként is, teljesen fölösleges aggódni. Miért? A válasz egyszerű: szerinted mennyit lehet hízni 1 hét alatt? És most nem a testsúlyod változására gondolok, hanem effektíve mennyi ZSÍRT tudsz felszedni? Ugye, ez a kettő nem ugyanaz. Ha például pár napig megemeled a szénhidrátbeviteledet, plusz a sóbeviteledet, akkor valószínűleg 2-3, akár 4-5 kg is felszaladhat – és képzeld, amint visszaáll a szénhidrát és sóbevitel, a testsúlyod is helyreáll. Személyes tapasztalataim alapján egy komolyabb, legénybúcsús „ereszd-el-a-hajam” zabálunk-vedelünk hétvégén fel tudok szedni kb. 4-5 kg-ot. DE! 5 nap alatt újra a kiindulási súlyomnál vagyok – nagyjából ennyi idő alatt ürül ki a fölös glikogén és só.

A zsír felszedése már egy más tészta – az bizony melós… Ugyanis 1 kg zsírszövetben nagyjából 7000 kCal van – kb. ennyit kell megenni 1 kg zsírszövet felépítéséhez. Pontosabban ennyi extra kalóriát kell megenni. Ha a napi energia szükségletünk mondjuk 2500 kalória, akkor csak az fog elraktározódni, amit ezen felül eszünk. Ha 1 hét alatt 1 kg zsírt fel akarunk szedni, akkor 7000 extra kalóriát kell bevinni, vagyis napi 3500 kalóriát. Oké, ez még nem lehetetlen. .. És mi a helyzet a 2 kg hízással? Napi 4500 kalória. Az már elég sok. És a 3 kg? 5500 kalória. Minden. Nap. Hét. Napon. Át. Látható, hogy ha 1 kg-nál többet akarunk ténylegesen hízni egy nyaralás alatt, azért meg kell dolgozni!

Úgyhogy tessék tenni egy nagyot a makrókra, a formára, az edzésre, a mindenre – és nyaralni, mint egy normális ember.

De, ha ennek ellenére azt mondjuk, hogy jó-jó, de mi az a minimum, amire kb. energiát se kell fordítani, mégis segít egy kicsit a fizikumban, akkor igazából egy dologra kell/érdemes szerintem figyelni:

Fehérjebevitel - mind az izmok fenntartásához, mind az éhség kordában tartásához remek segítség. Legyen a reggeliben egy nagy adag fehérje – pl. együnk egy rántottát. Mivel én utálok bármilyen megszorítást a nyaralás alatt, így egy másik verziót ajánlok: fehérjeporok és fehérje szeletek. Csomagoljunk be napi 2-3 adagot és menjen le egy reggel, egy dél körül és egy délután. Ennyi. Ezzel segítünk megőrözni a nehéz munkával megszerzett izomtömegünket és még az éhséget is valamennyire kordában tudja tartani (elvileg – én pont ugyanannyit eszem-iszom egy fehérjeszelet után, mint ha nem ettem volna semmit).

A lényeg: ha 1 hét alatt el tudod szúrni a fizikumodat, akkor valójában sose volt az kész igazán… Egy egészséges fizikum 1 hét alatt képes helyrehozni azt, amit 1 hét nyaralás alatt teszel vele. A nyaralás a pihenésre való – ezt ne felejtsd.


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Tovább olvasok
4 kifogás, ami miatt nem járnak pszichológushoz a férfiak

Természetesen nincs semmi baj veled! De azért megéri elmenni...

4 dolog, amitől jobb lesz a maszturbálás

Ha hetedikes korod óta nem változtattál a szokásaidon, akkor nem árt, ha elolvasod ezt a cikket.

3 egyszerű tipp az állóképesség növeléséhez

Próbáld ki ezeket a módszereket, hogy tovább bírd az edzéseket!

Szexterapeuta mesélte el a leggyakoribb problémákat a hálószobában

A jó szexuális élet a hálószobán kívül kezdődik.

Katus Attila: Testmozgás után még nem találkoztam szomorú emberrel

Sikerült a rekordkísérlet a Várkert Bazár előtt!

Hosszú Katinka: Ezt szerintem bárki meg tudná csinálni

Az Iron Lady felkészülését segíti a Scitec Institute.

Orvosok mesélték el a legrosszabb szexbaleseteket, amiket valaha láttak

A sztorik némelyike nem a szívbajos embereknek való.

3 tipp, hogy fit maradj 40 után is

Egy szakértő olyan stratégiákat tár fel, ami bárkinek hasznára válhat.

Tedd meg most! Másokért, magadért!

Májusban a vérplazma adás duplán segítség. A Vascular Plazma országos plazmaferezis hálózata 7 helyszínen várja az önkéntes vérplazma adókat a „Tedd meg most!” akció keretében (www.teddmegmost.hu). Május 6-a és 31-e között, amennyi liter plazma összegyűlik, értékének ötvenszeresét három alapítvány között, a Hemofíliások Baráti köre, a Tábitha ház és a Primer Immunhiányos Betegek Egyesülete között osztják meg.

Hogyan hat a hazugság az egészségedre?

Sokat árthat, ha megtartod azokat a kis titkokat.

Már attól is felébredsz, ha csak gondolsz a kávéra! Elmondjuk miért!

Ez magyarázatot ad arra is, hogy miért leszel tele energiával, ha elhaladsz egy kávézó előtt és csak az illatot érzed.

Párkapcsolati insomniakalauz kezdőknek!

Az insomniások esetében a legrosszabb rész a felébredés után visszaaludni.

Így néznek ki a Trónok harca sztárjai szakáll nélkül

Kattints a galériára és ismerd meg Westeros szakállas embereit a szőrzetük nélkül.

5 nem szokványos dolog, amitől nagyobb eséllyel lehet szívrohamod

Még akkor is veszélyben lehetsz, ha egyébként egészséges a szíved és a családodban sem fordult elő szívbeteg. Elmondjuk miért:

Hat kínos, vicces és mégis borzalmas szextörténet

„Véres lett az orrom, amikor lementem.”

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT A Men's Health magazin negyedéves kiadvány

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem