Az egyetlen dolog, amire figyelned kell, ha a nyaralás alatt formában szeretnél maradni

Az egyetlen dolog, amire figyelned kell, ha a nyaralás alatt formában szeretnél maradni
Forrás: getty images

Itt a nyár – és gondolom, mindenkinek készen van már a strandforma (ugye?!). Jönnek a nyaralások is és bizony, az ember elkezd pánikolni. Végülis 12-14 hetet szenvedtünk azért, hogy formába kerüljünk, és nem szeretnénk mindezt egyetlen hét alatt tönkretenni. Valamit ki kéne találni. Nézzük, hogy milyen trükkökkel tudjuk magunkat formában tartani a nyaralás alatt!

Először is, szerintem a legfontosabb az, hogy ne próbáljuk. A nyaralás lényege a pihenés – nem az, hogy a makrókat számolgatjuk és hajnalban felkelünk, hogy még gyorsan lenyomjunk egy edzést a szálloda konditermében… Pihenés – tehát alszol, eszel, iszol és teszed, amit szeretnél, nem a fizikumodon aggódsz. Egyébként is, teljesen fölösleges aggódni. Miért? A válasz egyszerű: szerinted mennyit lehet hízni 1 hét alatt? És most nem a testsúlyod változására gondolok, hanem effektíve mennyi ZSÍRT tudsz felszedni? Ugye, ez a kettő nem ugyanaz. Ha például pár napig megemeled a szénhidrátbeviteledet, plusz a sóbeviteledet, akkor valószínűleg 2-3, akár 4-5 kg is felszaladhat – és képzeld, amint visszaáll a szénhidrát és sóbevitel, a testsúlyod is helyreáll. Személyes tapasztalataim alapján egy komolyabb, legénybúcsús „ereszd-el-a-hajam” zabálunk-vedelünk hétvégén fel tudok szedni kb. 4-5 kg-ot. DE! 5 nap alatt újra a kiindulási súlyomnál vagyok – nagyjából ennyi idő alatt ürül ki a fölös glikogén és só.

A zsír felszedése már egy más tészta – az bizony melós… Ugyanis 1 kg zsírszövetben nagyjából 7000 kCal van – kb. ennyit kell megenni 1 kg zsírszövet felépítéséhez. Pontosabban ennyi extra kalóriát kell megenni. Ha a napi energia szükségletünk mondjuk 2500 kalória, akkor csak az fog elraktározódni, amit ezen felül eszünk. Ha 1 hét alatt 1 kg zsírt fel akarunk szedni, akkor 7000 extra kalóriát kell bevinni, vagyis napi 3500 kalóriát. Oké, ez még nem lehetetlen. .. És mi a helyzet a 2 kg hízással? Napi 4500 kalória. Az már elég sok. És a 3 kg? 5500 kalória. Minden. Nap. Hét. Napon. Át. Látható, hogy ha 1 kg-nál többet akarunk ténylegesen hízni egy nyaralás alatt, azért meg kell dolgozni!

Úgyhogy tessék tenni egy nagyot a makrókra, a formára, az edzésre, a mindenre – és nyaralni, mint egy normális ember.

De, ha ennek ellenére azt mondjuk, hogy jó-jó, de mi az a minimum, amire kb. energiát se kell fordítani, mégis segít egy kicsit a fizikumban, akkor igazából egy dologra kell/érdemes szerintem figyelni:

Fehérjebevitel - mind az izmok fenntartásához, mind az éhség kordában tartásához remek segítség. Legyen a reggeliben egy nagy adag fehérje – pl. együnk egy rántottát. Mivel én utálok bármilyen megszorítást a nyaralás alatt, így egy másik verziót ajánlok: fehérjeporok és fehérje szeletek. Csomagoljunk be napi 2-3 adagot és menjen le egy reggel, egy dél körül és egy délután. Ennyi. Ezzel segítünk megőrözni a nehéz munkával megszerzett izomtömegünket és még az éhséget is valamennyire kordában tudja tartani (elvileg – én pont ugyanannyit eszem-iszom egy fehérjeszelet után, mint ha nem ettem volna semmit).

A lényeg: ha 1 hét alatt el tudod szúrni a fizikumodat, akkor valójában sose volt az kész igazán… Egy egészséges fizikum 1 hét alatt képes helyrehozni azt, amit 1 hét nyaralás alatt teszel vele. A nyaralás a pihenésre való – ezt ne felejtsd.


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Zavarba ejtően sok mikroműanyagot viszünk be asztali sóval

Egy friss kutatás szerint évente 2000 kisebb-nagyobb darab jut a gyomrunkba.

Így szabadulhatsz meg a hasi zsírtól kardió nélkül!

Tényleg elengedhetetlen a kardiózás annak érdekében, hogy kockás legyen a hasad? Mutatjuk a választ!

Igen, a szakállad is korpásodhat - Mutatjuk, mit tegyél ellene

A szakállkorpa nem olyan, mint a hagyományos - kinézetre sem. Mutatjuk, mit kell tudnod róla.

A hét táplálkozási tippje: Edd ezt a pihenőnapodon, hogy felpörgesd a regenerációt!

Ha egy ideje érdekel az edzés világa, biztosan tisztában vagy azzal, hogy a pihenőnapokon máshogy kell táplálkozni, mint akkor, ha edzel. De pontosan hogyan néz ki egy ilyen menüsor? Mutatjuk!

Ez az egyszerű trükk egészségesebbé teszi a fehér kenyeret

Azt mindenki tudja, hogy a fehér kenyér nem egészséges, sokan mégsem váltanak át teljes kiőrlésűre. De egy trükk segítségével még ez a változat is egészségesebbé tehető.

A hét edzéstippje: Bruce Lee legendás mozdulatától neked is kockás lesz a hasad

Ha szeretnél kockásabb hasat, érdemes kipróbálnod a dragon flag (sárkányzászló) nevű gyakorlatot, amit Bruce Lee is gyakran alkalmazott.

A tudomány szerint napi 2-3 kávéval leszámolhatunk a cukorbetegséggel

25%-kal csökkenthetjük így a betegség kialakulásának kockázatát.

Proteinnehéz étrenddel készül a visszatérésre az NBA lett óriása

Kristaps Porzingis február óta bajlódik sérüléssel, de hamarosan ismét a gyűrű alatt brillírozhat.

Az ország legjobb testépítői egy helyen: ez a Superbody!

Idén 21. alkalommal kerül megrendezésre a Scitec Nutrition által a legjelentősebb magyar testépítő verseny, a Superbody. A nemzetközileg is elismert megmérettetésnek november 17-én, a Vasas Jégcentrum ad otthont.

A Creed II. gonosza méltó vetélytársa lesz Michael B. Jordannek

Viktor Drago elég félelmetesen néz ki ebben a videóban.

Mennyit nézegesd a közösségi oldalakat, ha közben egészséges is szeretnél maradni?

A Pennsylvania Egyetem kutatása szerint sokkal jobban jársz, ha limitálod, mennyi időt nézegetsz közösségi oldalakat, mert így a depressziót és a szorongást is elkerülheted.

3 tesztoszterongyilkos, amitől ideje megszabadulnod

Az edzés képes megnövelni a tesztoszteronszintedet, viszont vannak dolgok, amik lecsökkentik. Érdemes ezeket megismerni, hogy elkerüld a kellemetlenségeket.

7 jel, ami arra utal, hogy túlságosan stresszes vagy

A következő 7 furcsa tünet mind azt jelzi, hogy ideje kicsit több időt szánnod magadra, mert túl sokat idegeskedsz.

A tudomány szerint lelkileg nagyon megterhelő a vegetáriánus életmód

Komoly frusztrációt okozhat, ha teljes mértékben száműzzük a húst az életünkből.

Michael C. Hall szívesen folytatná a Dextert - Lesz új évad?

Michael C. Hall elmondta, hogy nem lenne ellenére, ha folytatódna a Dexter. Vajon lesz következő évad?

A titkos összetevő, ami nem hiányozhat a téli parfümödből

Mutatjuk, pontosan miért is lesz jobb fényévekkel egy téli férfi parfüm, ha szerepel benne ez a bizonyos összetevő.

Jó vagy béna? Elkészült Conor McGregor viaszmása

A ketrecharcost már a New York-i Madam Tussauds panoptikumban is meg lehet nézni.

A huszonévesek fele a közösségi oldalakon boldogabbnak mutatja kapcsolatát

Tökéletes kapcsolat nem létezik, hiába tűnik annak Instán.

Hallottál már a csendes futásról? Mutatjuk, miért tesz jót!

A csendes futás segíthet a sérülések megelőzésében, ráadásul a tartásodon is javíthat.

5 hajtrend, ami jövőre nagyon népszerű lesz

Kíváncsi vagy, mit fog kérni mindenki jövőre a borbélyától és fodrászától? Akkor jó helyen jársz!

Olvasd el ezeket is

3 LAPSZÁM, MOST FÉL ÁRON 2985 FT HELYETT CSAK 1485 FT

Csak 1485 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem