Pontosan eddig kell megtartani a nyújtásokat, hogy a lehető legjobb hatást érd el

Pontosan eddig kell megtartani a nyújtásokat, hogy a lehető legjobb hatást érd el
Forrás: getty images

Ha nem feledkezel meg az edzés utáni nyújtásról, nem csak az izomlázat kerülheted el!

Olvasd el ezt is!

A rendszeresen végzett nyújtógyakorlatokkal ugyanis fokozható a hajlékonyság, csökken a sérülések kockázata és a teljesítmény is növelhető.

De mennyi ideig érdemes megtartani a statikus nyújtásokat?

Valószínűleg tovább, mint általában szoktad. Mike Vigneau, személyi edző szerint érdemes minden nyújtást több körben végrehajtani és az egyes köröket 20-20 másodpercig megtartani. Az edző tanácsát az American College of Sports Medicine című folyóiratban megjelent kutatás is alátámasztotta, a szakértők szerint 60 másodpercig ajánlott nyújtani a különböző izmokat, ez pedig történhet akár több szakaszban is.

“Az edzés utáni idő remek arra, hogy fejleszd a mozgástartományodat”

- mondja Vigneau.

Milyen gyakorlatokat érdemes végezned?

A legjobb, ha a testedre hallgatsz. A főbb izomcsoportokat mindenképp érdemes lenyújtani a felső-, és alsótesteden is minden edzés után. Válassz ki 3-5 különböző gyakorlatot és végezd őket 3x20 másodpercig. Arra viszont ügyelj, hogy a statikus nyújtásokat csak edzés után hajtsd végre, mert ha előtte végzed őket, jelentősen megnöveled a sérülések kockázatát.


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 7 kép
Sose hagyd ki! Útmutató a nyújtáshoz
Tovább olvasok
3 fajta péniszfájdalom, és ami mögötte van

Kíváncsi vagy, hogy mi okozza a fájdalmat a két lábad között? Megmondjuk.

Íme, a legegészségesebb mód az alkoholfogyasztásra!

Diétáznál, de szívesen kirúgsz a hámból? Egy dietetikus elmondta, hogyan csináld!

4 kifogás, ami miatt nem járnak pszichológushoz a férfiak

Természetesen nincs semmi baj veled! De azért megéri elmenni...

4 dolog, amitől jobb lesz a maszturbálás

Ha hetedikes korod óta nem változtattál a szokásaidon, akkor nem árt, ha elolvasod ezt a cikket.

3 egyszerű tipp az állóképesség növeléséhez

Próbáld ki ezeket a módszereket, hogy tovább bírd az edzéseket!

Szexterapeuta mesélte el a leggyakoribb problémákat a hálószobában

A jó szexuális élet a hálószobán kívül kezdődik.

Katus Attila: Testmozgás után még nem találkoztam szomorú emberrel

Sikerült a rekordkísérlet a Várkert Bazár előtt!

Hosszú Katinka: Ezt szerintem bárki meg tudná csinálni

Az Iron Lady felkészülését segíti a Scitec Institute.

Orvosok mesélték el a legrosszabb szexbaleseteket, amiket valaha láttak

A sztorik némelyike nem a szívbajos embereknek való.

3 tipp, hogy fit maradj 40 után is

Egy szakértő olyan stratégiákat tár fel, ami bárkinek hasznára válhat.

Tedd meg most! Másokért, magadért!

Májusban a vérplazma adás duplán segítség. A Vascular Plazma országos plazmaferezis hálózata 7 helyszínen várja az önkéntes vérplazma adókat a „Tedd meg most!” akció keretében (www.teddmegmost.hu). Május 6-a és 31-e között, amennyi liter plazma összegyűlik, értékének ötvenszeresét három alapítvány között, a Hemofíliások Baráti köre, a Tábitha ház és a Primer Immunhiányos Betegek Egyesülete között osztják meg.

Hogyan hat a hazugság az egészségedre?

Sokat árthat, ha megtartod azokat a kis titkokat.

Már attól is felébredsz, ha csak gondolsz a kávéra! Elmondjuk miért!

Ez magyarázatot ad arra is, hogy miért leszel tele energiával, ha elhaladsz egy kávézó előtt és csak az illatot érzed.

Párkapcsolati insomniakalauz kezdőknek!

Az insomniások esetében a legrosszabb rész a felébredés után visszaaludni.

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT A Men's Health magazin negyedéves kiadvány

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem