Így vészeld át a borongós napok okozta őszi depressziót

Mutatjuk a SAD elleni küzdelem alappilléreit.

Mutatjuk a SAD elleni küzdelem alappilléreit.

Ne csodálkozz, ha mostanság egyre vonzóbb a kanapé, az edzőterembe pedig mintha minden eddiginél nehezebb lenne eljutni. Rövidebbek a nappalok, és már bántóan korán elkezd besötétedni. Az őszi depresszió (SAD - Seasonal Affective Disorder) mindenkit megtámad, mutatjuk, hogyan tudod legyőzni.

A szakemberek szerint a SAD-et az agy szerotoninszintjének csökkenése és a D-vitamin hiánya együttesen okozza, a jelenség pedig gyakoribb azoknál az embereknél, akik az Egyenlítőtől távol élnek.

1. Napsütés

Egyre kevesebb van belőle mostanság, de ha előbújik a felhő mögül, mindenképp használd ki a sugarait. A D-vitamin pótlása nagyon fontos az egészség szempontjából, ráadásul több kutatás is bizonyította, hogy a napsütés a mentális jólétünkre is pozitív hatással van.

2. Edzés

A tréning növeli a szerotonin szintjét a szervezetben, az endorfin pedig pozitív hangulatot teremt. A pácienseim gyakran jönnek azzal, hogy ősszel egyáltalán nincs kedvük elhagyni az otthonukat. Nekik azt szoktam mondani, nem is kell, használják a lépcsőjüket a kardióhoz, vagy csináljanak fekvőtámaszokat

- mondta dr. Mark Hughes, a téma szakértője.

3. Fényterápia

Manapság már bárki rendelhet speciális lámpákat, amik napi 20-60 perces kezeléssel jobb kedvre derítik az embert. A kezelés segít az alvászavarosok elhárításában, illetve a SAD ellen is kifejezetten hatásos.

4. Étkezés

Az őszi étrendben nagyon fontos szerepet kell kapnia a D-vitaminnak, úgyhogy érdemes sok tojást, joghurtot, sajtot, tejet és lazacot fogyasztani ilyenkor. Tartsd be ezeket a tippeket, így biztosan nem szontyolodsz el az időjárástól.


Egy finom tészta mindig felvidít!

Nézd meg a galériánkat> 7 kép
8 mítosz a tésztafőzésről, ami nem igaz
Itt a bizonyíték arra, hogy a legtöbb férfinak jobban bejönnek a szőke nők

Egy új kutatásból az is kiderül, miért szavaz több férfi a szőkékre.

Ha erre a kis izomcsoportra is szánsz időt, sokkal többet emelhetsz!

Nem csak a fogásodat érdemes ám erősíteni ahhoz, hogy látványosabb eredményeket érj el a teremben!

5 jel, hogy dehidratált vagy, aminek semmi köze a szomjúsághoz

Ha szomjas vagy, akkor már késő, mert dehidratálttá vált a szervezeted - állítják sokan. De nem csak az italok utáni vágyakozás utalhat arra, hogy a tested szomjazik!

A 6 leggyakoribb hiba húzódzkodás közben

Így csináld, ha fejlődni akarsz.

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft