Mennyi pihenőidőre van szükséged a sorozatok között, ha izmot szeretnél építeni?

Mennyi pihenőidőre van szükséged a sorozatok között, ha izmot szeretnél építeni?
Forrás: getty images

Kétféle ember létezik: az egyik csoport tagjai minden porcikájukkal próbálják elkerülni, hogy egyetlen percet is elvesztegessenek a teremben, szóval ők a sorozatok között sem ülnek le. A másik csoport tagjai pedig akár negyed órát is eltöltenek anélkül, hogy nekiállnának a következő körnek. De melyik megközelítés a jobb?

Röviden: egyik sem és mindkettő. Amellett, hogy a súlyzó mérete, a sorozatok és körök száma kihat az eredményre, a pihenőidő is. A probléma csak az, hogy a céltól és az edzettségi szintedtől függően elég sokféleképpen változhat az ideális pihenőidő hossza.

Amikor a több több

A guggolás és deadlift például nagy izomcsoportokat dolgoztat meg, ezért több energiát igényel a végrehajtása, tehát több regenerációra van szükség a szettek között. Ez különösen igaz akkor, ha növeled a súlyok mennyiségét - ahogy egyre nehezebb vasakat emelgetsz, úgy egyre több pihenőre van szükséged. Ha például 5 ismétlést hajtasz végre nehéz súlyokkal, akkor érdemes 4 percet pihenned. Azért is fontos ilyenkor a hosszabb pihenő, hogy a légzésed és pulzusod is lelassuljon és a következő körben is minél nagyobb erőbedobással tudj teljesíteni.

Keveset és gyakran

Amikor a kisebb izomcsoportokat dolgoztatod meg, például bicepszezel vagy oldalra emelést végzel, nem kell percekig üldögélned, bőven elég maxium másfél perc pihenőt tartanod. Ha szeretnél izmosabbá válni, akkor érdemes először 90 mp-ig pihenned, a következő héten már csak 1 percig, utána pedig 45 másodpercig. Így elkerülheted, hogy az izmaid hozzászokjanak az edzéshez.

A legjobb technika

A legjobb, ha a nehéz súlyzókkal, alacsony ismétlésszámban végrehajtott gyakorlatoknál 3-4 percet pihensz a sorozatok között. Amikor pedig könnyebb súlyzókkal, magas ismétlésszámmal dolgoztatod meg a kisebb izomcsoportokat, bőven elég eg perc is.


Próbáld ki a következő edzéstervet!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Szerezz MMA-s karizmokat ezzel az edzéstervvel! Menni fog?
Tovább olvasok
A tudomány azt is tudja, miért vagy ideges, amikor éhes vagy

Biztos, hogy neked is ismerős az érzés, amikor kopognak a szemeid az éhségtől, és ilyenkor még a legkisebb apróságon is képes vagy felrobbanni.

Mutatjuk az All-Star hétvége legnagyobb zsákolásait - videó

Hamidou Diallo lopta el a show-t a Charlotte-ban rendezett gálán.

Így segíti az edzés utáni étkezés a zsírégetést

A legújabb tanulmány szerint éhgyomorra érdemes tréningezni.

Mutatjuk az 5 legjobb kosaras cipőt

Egyáltalán nem mindegy, mit viselsz a hétvégi pattogtatáson.

A párkapcsolat megmentője: Az okoságy, ami visszagurítja a párodat az ő térfelére!

Simán lehet, hogy néhány szerelem ennek a furcsa találmánynak köszönhetően menekül meg.

A szaunázás 3 legnagyobb előnye

30 perces üldögélés sosem volt még ilyen hasznos.

Mutatjuk, hogyan óvhatod meg a herezacskódat

Szakember válaszol végre az égető altáji kérdésre.

Az ugrókötelezés 3 legnagyobb előnye

Ha türelmetlen természet vagy, ezt neked találták ki.

Ezért érdemes rendszeresen kimcsit fogyasztanod

Dél-Korea kincse nagyon jó hatással van a szervezetre.

Az 5 leggyakoribb buktató súlyzós edzés közben

Ne verd át magad, figyelj a helyes végrehajtásra!

Kőkemény kockahas - 3 tipp felüléshez

Így biztosan nem dolgozol hiába.

4 meglepő dolog, ami kellemetlen szájszagot eredményez

Ezekre figyelj, ha nem akarod megkeseríteni beszélgetőtársaid életét.

Ölben tartod a laptopod? A cerkád nem díjazza a dolgot

Chicagói szakemberek tették helyre egyszer s mindenkorra a kérdést.

Az edzésmentes élet károsabb, mint a dohányzás és a cukorbetegség

A tudomány ismét bebizonyította, hogy erősen ajánlott mozogni.

Meghan Markle nélkül nem is lehet igazán szexi a grillezés

Harry herceg szerelme nem is olyan rég a Men's Health felkérésére kacérkodott a kamerával.

Nem csoda, ha nem igazán kedveled az új konditermet

Meglepő kutatási eredményt közöltek a témával kapcsolatban a szakemberek.

4 tipp, hogy jéghideg időben is melegen tarthasd magad

Mutatjuk, hogy kerülheted el a fogsorgyilkos vacogást.

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem