A hét táplálkozási tippje: Edd ezt a pihenőnapodon, hogy felpörgesd a regenerációt!

regeneráció,pihenőnap,táplálkozás
Forrás: pexels.com

Ha egy ideje érdekel az edzés világa, biztosan tisztában vagy azzal, hogy a pihenőnapokon máshogy kell táplálkozni, mint akkor, ha edzel. De pontosan hogyan néz ki egy ilyen menüsor? Mutatjuk!

Olvasd el ezt is!

Ha pihenőnapot tartasz, érdemes 2:1 arányban szénhidrátot és fehérjét fogyasztanod, azonban az időzítésre jobban oda kell figyelned. A regeneráció szempontjából ugyanúgy szükséged van szénhidrátokra, zsírokra és fehérjére.

“Nagyjából 24-48 órára van szükség ahhoz, hogy egy kemény edzés után végbemenjen a regeneráció nagyrésze. Ezért is fontos, hogy megfelelő mennyiségű szénhidrátot vigyél be, hogy legyen ereje a regenerációra. Ugyanúgy szükség van egészséges zsírokra, hogy csökkenjen a gyulladás, és egészséges maradjon a szíved és az ízületeid. A fehérje pedig a sérült szövetek helyreállításához kell.”

- monda Natalie Rizzo, szakértő.

A cél, hogy 20-30 gramm fehérjét fogyassz el naponta többször, nagyjából egyenlően elosztva az adagokat. Így a regeneráció folyamatos lesz, nem szakad meg.

Ne zabálj, hidratálj!

A másik fontos dolog, amire érdemes figyelned, hogy ne engedj az éhségnek. Kutatások szerint a kemény edzés hatására csökken az étvágy, viszont másnap erősödik, hiszen előtte nem vittél be kellő mennyiségű kalóriát, amivel pótolhatnád, ami edzés közben elégett. Ilyenkor viszont ne egyél eszetlenül, a fehérje és zsírok amúgy is elég laktatóak. Természetesen a hidratációra is fontos odafigyelni, hogy másnap ne legyen probléma az edzéssel.

Az ideális pihenőnapi menüsor

  • Reggeli: teljes kiőrlésű pirítós avokádóval, 2-3 tojással, kevés gyümölccsel.
  • Snack: ha 4 óránál több telik el a reggeli és ebéd között, fogyassz aszalt gyümölcsöket és joghurtot.
  • Ebéd: csirke quinoával és zöldsalátával
  • Uzsonna: az aszalt gyümölcsök, vagy az olajos magvak ilyenkor is jöhetnek
  • Vacsora: lazac édesburgonyával és párolt zöldbabbal.

Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 7 kép
Dehogy maradsz éhen! Íme a 7 legtáplálóbb zöldség a dietetikusok szerint
Tovább olvasok
Ezeknél a forgatókönyveknél nem probléma, ha SMS-ben szakítasz

Semmi baj nincs az üzenetben való szakítással, amíg követed az instrukcióinkat.

3 férfi, akinek feltették A kérdést

Ki mondta, hogy mindenképpen neked kell letérdelni?

Ez az 5 étel a legjobb a szívednek

Egészségesen szeretnél élni? Ezeket a kajákat vedd bele az étrendedbe!

„Csak egy chipset eszem!” Megmondjuk, miért nem jön össze soha

Egy tanulmány szerint a ropogós ételek hangja miatt eszünk túl sokat belőlük.

Üres pisztoly - avagy "terjed" a férfi meddőség

Friss vizsgálatok szerint zuhan a spermaszámunk. És ez a kérdés mindannyiunkat érint, függetlenül attól, akarunk-e családot vagy sem.

Hogyan építsd fel az edzésedet, hogy sikeres legyen?

Ha valódi eredményeket szeretnél elérni, akkor okosan kell összeállítanod az edzésterved!

Három ember elmeséli, hogy milyen volt nekik az első gruppen szex

„Miután végeztünk, ettünk egy pizzát és addig bújtunk, amíg el nem aludtunk.”

Szeretsz a szabadban edzeni? Budapesten már kint is kondizhatsz!

Most profi edzők is segítenek a helyes kivitelezésben. Mire vársz még?

Ők megmondták a tutit! Így lesz kockahasad!

Oda kell, hogy figyelj az egészséges étrendre és az edzésprogramra is.

Tényleg olyan rossz dolog a szénhidrát?

A szénhidrát nem ördögtől való dolog. Sőt, elengedhetetlen.

Gyorsan el szeretnél aludni? Próbáld ki ezt az 5 dolgot!

Próbáld ki a lenti példákat és aludj el sokkal gyorsabban, sőt, tovább is fogsz tudni pihenni.

Flow élmény, tudatosság, laza félmaraton - így fejleszt a Scitec Institute programja

Kollégánk bő egy hónapig tesztelte a professzionálisan összerakott programot, hogy fejlessze futótechnikáját, célirányosan étkezzen és ezekkel jobb eredményeket érjen el. Kifaggattuk, milyen tapasztalatokkal zárta a felkészülést.

Ilyen gyorsan csináld szex közben! A csajod imádni fogja!

Nem kell sokat tenned azért, hogy a partnered eljuttasd a csúcsra.

Az izom, amire valóban szükség van a szemkápráztató bicepszhez!

Nagyobb bicepszet tudsz növeszteni a felkari izmokra fókuszálva.

Vajon a körülmetélés javítja a szexuális élményt?

Sokan tűnődtek már azon, hogy azok élvezik jobban a szexet, akik körül vannak metélve, vagy azok, akik nem?

25%-kal csökkentheted a rák kockázatát! Mutatjuk, hogyan:

Az idősebb felnőtteknél, akik súlyt emelnek, körülbelül 25 százalékkal kevesebb valószínűséggel fordulnak elő vastagbélrák kialakulására utaló problémák, mint azoknál, akik egyáltalán nem edzenek, egy új tanulmány szerint, amelyet az Medicine & Science in Sports & Exercise hozott nyilvánosságra.

Ez a cikk után kétszer is meggondolod, hogy szedj-e kiegészítőt!

Egy új tanulmány szerint azok, akik táplálékkiegészítőket szednek, májkárosodást szenvedhetnek.

Így kerüld el a cukorbetegséget!

A legtöbb felnőtt nem erősít eleget az ajánlott mennyiséghez képest.

6 történet, hogy mit ne csinálj az első randin!

Valószínűleg nem jött össze a második találka.

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT A Men's Health magazin negyedéves kiadvány

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem