A mély, pihentető alvás 6 aranyszabálya

alvás
Forrás: getty images

A mély, frissítő alváshoz különféle külső és belső tényezőknek kell együttesen teljesülniük. Íme a lista, mit tegyél és mit ne tegyél.

NEM szabad:

AZ IDŐTARTAM ALAPJÁN MEGÍTÉLNED AZ ALVÁS MINŐSÉGÉT
Csupán azért, mert nem sikerült nyolc órát aludnod, még nem feltétlenül pihentél keveset. Hogyan érezted magad, amikor reggel felébredtél? Napközben el akart nyomni az álom, vagy élénk voltál? Ha ébernek érezted magad, valószínűleg jobban aludtál, mint gondolnád.

SOKÁIG AZ ÁGYBAN MARADNOD
Ha általában hat órát alszol, igyekezz összesen ennyi időt tölteni az ágyban. Ha további két órán át fekszel, mert mindenki azzal jön, hogy nyolc teljes óra alvásra van szükséged, az arra tanítja meg az elmédet, hogy ébren is tölthetsz időt az ágyban. A hálószoba maradjon az alvásé és persze a szexé.

CUKORKAKÉNT SZEDNED AZ ALTATÓT
A vényre kapható gyógyszerek megzavarhatják az emlékek előhívását, ami arra utal, hogy hatnak az alvás minőségére. Az étrend-kiegészítőknek nincsenek ilyen hatásai. Próbáld ki a melatonint (3–5 mg), a zöld teában található L-teanint, vagy a GABA nevű hangulatszabályozó neurotranszmittert.

alvás,pihentető alvás
forrás: getty images
Így fogsz aludni, ha megfogadod a következő 3 tippet:

ERRE TÖREKEDJ:

MINDENNAP KELJ AZONOS IDŐBEN
Ha ezt teszed, minden este ugyanakkor álmosodsz el – magyarázza dr. Adam Bramoweth alvásszakértő. A következetesség a lényeg. Nem tudsz kikelni az ágyból? A Pavlok Shock Clock garantáltan felráz. Okostelefonos alkalmazással állíthatod be az áramütés erősségét.

SZABD SZEMÉLYRE AZ ALVÁSI ADATAIDAT
Egy tanulmány szerint a Fitbit eszközök nagyjából olyan pontosan mérik alvás közben a pulzust és a mozgást, mint a laboratóriumi alvásvizsgálatok. Ezeket az adatokat egészítsd ki a saját megfigyeléseiddel (a szoba hőmérséklete, a zajszint, forgolódó partner), hogy meghatározd az ideális feltételeket.

TŰZZ KI MAGAD ELÉ ÉRTELMES ÉLETCÉLOKAT
Idősebb felnőtteknél kapcsolatot találtak az életcélok és az alvásminőség között. Ha csak sodródsz az életben, talán pont ezért nem tudsz elaludni. Tűzz ki célokat. Ragaszd fel őket (képekkel illusztrálva) a hálószobád falára, hátha éjjel kevesebbet hánykolódsz, reggel pedig kipihentebben ébredsz.


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 8 kép
A legjobb alvást segítő növények
Tovább olvasok
5 mód, hogy megküzdj az izomlázzal

Egy kemény edzés után sem pihenhetsz, ilyenkor jön el a regeneráció ideje. Ma már számtalan módszer közül választhatsz, hogy felvedd a harcot a fájdalommal.

PL: Shaqiri beállt és hét perc alatt eldöntötte a rangadót - videó

A svájci középpályás a 70. percben állt be, nem sokkal később már a Liverpool vezetett.

Ezért fontos, hogy elhidd magadról, hogy győztes vagy

Nagyon sok pozitívummal jár, ha tényleg hiszel magadban!

Meddig lehet kibírni alvás nélkül?

Naponta 7-9 óra kellene aludnia mindenkinek a szakértők szerint. Azzal is biztosan tisztában vagy, hogy ha valaki nagyon keveset alszik, az komoly következményekkel néz szembe.

A fitnesz teszt, amivel kiderítheted, meddig fogsz élni

Nem kell hozzá semmilyen felszerelés!

A hét táplálkozási tippje: A leghatásosabb fehérjetípus az izmok visszaszerzéséhez

A betegségek, sérülések egyik legfélelmetesebb mellékhatása, hogy elveszted a nehezen megszerzett izmaidat. Azonban a fehérje egyik típusa segíthet abban, hogy gyorsabban vissza tudd őket szedni.

Footgolf - Ütő helyett lábbal a golfpályán

Egyre népszerűbb világszerte a szabadban űzött sportág.

Ha keveset alszol, hamarabb meghalhatsz

Ne virrassz, ha nem muszáj - inkább aludj többet, ha sokáig szeretnél élni.

Így fordítsd előnyödre, ha dühös vagy

Az ünnepek előtt biztos, hogy kicsit feszültebb vagy a megszokottnál - sokan pedig ezt a dühöt nagyon károsnak tartják.

A hét edzéstippje: Milyen deadlift illik a testalkatodhoz?

A klasszikus deadlift az egyik legjobb gyakorlat, amit elvégezhetsz, mivel sok izmot megdolgoztat és erősít.

A "breatharian" férfi heti 100 kalóriával abszolválja a hétköznapokat

Khai Ho elmondása szerint képes a levegőből tápanyagot nyerni.

4 mód, hogy nyugodt maradj, amikor stresszes vagy

Ezek az egyszerű trükkök sokat segíthetnek, hogy túléld a karácsony előtti pörgést!

Így kerüld el a karácsonyi stresszt: vedd meg a csajod ajándékát már most

Mindig az utolsó pillanatban ugrik be, hogy kéne virítani valami klasszat az ünnepekre? Idén csináld kicsit máshogy és az utolsó heteket töltsd masszív lazítással az idegeskedés helyett. Mutatjuk, hogy csináld.

Mindenki dobjon el mindent! A sajt lehet a hosszú élet titka

Kanadai kutatók bizonyították, amiről már régóta álmodoztunk.

Ha a nagy a lábad, máshol is nagy méretekkel rendelkezel? Lerántjuk a leplet a mítoszról

A nagy láb egyenlő a nagy zoknival. De vajon a péniszed is nagyobb, ha 48-as cipőt hordasz? Nem biztos.

A megcsalás legújabb formája: A pénzügyi hűtlenség

Ha egy kapcsolatban elmúlik a nászutas fázis, komolyabb dolgok is szóba fognak kerülni, mint az összeköltözés, az anyagiak kezelése. Ilyenkor jelenthet problémát a pénzügyi megcsalás jelensége.

Ez az 5 legpiszkosabb dolog a konditeremben

Rengetegen fordulnak meg naponta egy-egy konditeremben, emiatt nem meglepő, hogy könnyen el lehet kapni a fertőzéseket ezeken a helyeken.

Ha így viselkedik a párod a szüleiddel, nagy eséllyel megcsal

A félrelépések sokkal gyakoribbak, mint korábban, a javíthatatlan romantikusok így bizonytalanabbak, mint eddig bármikor. Egy új kutatás pedig olaj a tűzre, ugyanis érdekes eredményeket hozott a témában.

Olvasd el ezeket is

3 LAPSZÁM, MOST FÉL ÁRON 2985 FT HELYETT CSAK 1485 FT

Csak 1485 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem