A mély, pihentető alvás 6 aranyszabálya

alvás
Forrás: getty images

A mély, frissítő alváshoz különféle külső és belső tényezőknek kell együttesen teljesülniük. Íme a lista, mit tegyél és mit ne tegyél.

NEM szabad:

AZ IDŐTARTAM ALAPJÁN MEGÍTÉLNED AZ ALVÁS MINŐSÉGÉT
Csupán azért, mert nem sikerült nyolc órát aludnod, még nem feltétlenül pihentél keveset. Hogyan érezted magad, amikor reggel felébredtél? Napközben el akart nyomni az álom, vagy élénk voltál? Ha ébernek érezted magad, valószínűleg jobban aludtál, mint gondolnád.

SOKÁIG AZ ÁGYBAN MARADNOD
Ha általában hat órát alszol, igyekezz összesen ennyi időt tölteni az ágyban. Ha további két órán át fekszel, mert mindenki azzal jön, hogy nyolc teljes óra alvásra van szükséged, az arra tanítja meg az elmédet, hogy ébren is tölthetsz időt az ágyban. A hálószoba maradjon az alvásé és persze a szexé.

CUKORKAKÉNT SZEDNED AZ ALTATÓT
A vényre kapható gyógyszerek megzavarhatják az emlékek előhívását, ami arra utal, hogy hatnak az alvás minőségére. Az étrend-kiegészítőknek nincsenek ilyen hatásai. Próbáld ki a melatonint (3–5 mg), a zöld teában található L-teanint, vagy a GABA nevű hangulatszabályozó neurotranszmittert.

alvás,pihentető alvás
forrás: getty images
Így fogsz aludni, ha megfogadod a következő 3 tippet:

ERRE TÖREKEDJ:

MINDENNAP KELJ AZONOS IDŐBEN
Ha ezt teszed, minden este ugyanakkor álmosodsz el – magyarázza dr. Adam Bramoweth alvásszakértő. A következetesség a lényeg. Nem tudsz kikelni az ágyból? A Pavlok Shock Clock garantáltan felráz. Okostelefonos alkalmazással állíthatod be az áramütés erősségét.

SZABD SZEMÉLYRE AZ ALVÁSI ADATAIDAT
Egy tanulmány szerint a Fitbit eszközök nagyjából olyan pontosan mérik alvás közben a pulzust és a mozgást, mint a laboratóriumi alvásvizsgálatok. Ezeket az adatokat egészítsd ki a saját megfigyeléseiddel (a szoba hőmérséklete, a zajszint, forgolódó partner), hogy meghatározd az ideális feltételeket.

TŰZZ KI MAGAD ELÉ ÉRTELMES ÉLETCÉLOKAT
Idősebb felnőtteknél kapcsolatot találtak az életcélok és az alvásminőség között. Ha csak sodródsz az életben, talán pont ezért nem tudsz elaludni. Tűzz ki célokat. Ragaszd fel őket (képekkel illusztrálva) a hálószobád falára, hátha éjjel kevesebbet hánykolódsz, reggel pedig kipihentebben ébredsz.


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 8 kép
A legjobb alvást segítő növények
Tovább olvasok
Az 5 legjobb edzőcipő, nem csak futáshoz

Mutatjuk, melyek jelenleg a legjobb lábbelik.

Ha meg tudsz csinálni ennyi fekvőtámaszt, tovább fogsz élni, mint az átlag

A sokoladú gyakorlat csökkenti a szívproblémák kialakulásának kockázatát.

A 8 legjobb óvszer, hogy elképesztő élmény legyen a szex

Ha azt hiszed a gumi rossz, akkor minden bizonnyal nem a megfelelőt használod.

Így csökkentheted természetes úton a vérnyomásodat

Mutatunk pár módszert, amik hasznosak lehetnek, ha problémáid vannak a dologgal.

A tudomány azt is tudja, miért vagy ideges, amikor éhes vagy

Biztos, hogy neked is ismerős az érzés, amikor kopognak a szemeid az éhségtől, és ilyenkor még a legkisebb apróságon is képes vagy felrobbanni.

Mutatjuk az All-Star hétvége legnagyobb zsákolásait - videó

Hamidou Diallo lopta el a show-t a Charlotte-ban rendezett gálán.

Így segíti az edzés utáni étkezés a zsírégetést

A legújabb tanulmány szerint éhgyomorra érdemes tréningezni.

Mutatjuk az 5 legjobb kosaras cipőt

Egyáltalán nem mindegy, mit viselsz a hétvégi pattogtatáson.

A párkapcsolat megmentője: Az okoságy, ami visszagurítja a párodat az ő térfelére!

Simán lehet, hogy néhány szerelem ennek a furcsa találmánynak köszönhetően menekül meg.

A szaunázás 3 legnagyobb előnye

30 perces üldögélés sosem volt még ilyen hasznos.

Mutatjuk, hogyan óvhatod meg a herezacskódat

Szakember válaszol végre az égető altáji kérdésre.

Az ugrókötelezés 3 legnagyobb előnye

Ha türelmetlen természet vagy, ezt neked találták ki.

Ezért érdemes rendszeresen kimcsit fogyasztanod

Dél-Korea kincse nagyon jó hatással van a szervezetre.

Az 5 leggyakoribb buktató súlyzós edzés közben

Ne verd át magad, figyelj a helyes végrehajtásra!

Kőkemény kockahas - 3 tipp felüléshez

Így biztosan nem dolgozol hiába.

4 meglepő dolog, ami kellemetlen szájszagot eredményez

Ezekre figyelj, ha nem akarod megkeseríteni beszélgetőtársaid életét.

Ölben tartod a laptopod? A cerkád nem díjazza a dolgot

Chicagói szakemberek tették helyre egyszer s mindenkorra a kérdést.

Az edzésmentes élet károsabb, mint a dohányzás és a cukorbetegség

A tudomány ismét bebizonyította, hogy erősen ajánlott mozogni.

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem