A mély, pihentető alvás 6 aranyszabálya

alvás
Forrás: getty images

A mély, frissítő alváshoz különféle külső és belső tényezőknek kell együttesen teljesülniük. Íme a lista, mit tegyél és mit ne tegyél.

NEM szabad:

AZ IDŐTARTAM ALAPJÁN MEGÍTÉLNED AZ ALVÁS MINŐSÉGÉT
Csupán azért, mert nem sikerült nyolc órát aludnod, még nem feltétlenül pihentél keveset. Hogyan érezted magad, amikor reggel felébredtél? Napközben el akart nyomni az álom, vagy élénk voltál? Ha ébernek érezted magad, valószínűleg jobban aludtál, mint gondolnád.

SOKÁIG AZ ÁGYBAN MARADNOD
Ha általában hat órát alszol, igyekezz összesen ennyi időt tölteni az ágyban. Ha további két órán át fekszel, mert mindenki azzal jön, hogy nyolc teljes óra alvásra van szükséged, az arra tanítja meg az elmédet, hogy ébren is tölthetsz időt az ágyban. A hálószoba maradjon az alvásé és persze a szexé.

CUKORKAKÉNT SZEDNED AZ ALTATÓT
A vényre kapható gyógyszerek megzavarhatják az emlékek előhívását, ami arra utal, hogy hatnak az alvás minőségére. Az étrend-kiegészítőknek nincsenek ilyen hatásai. Próbáld ki a melatonint (3–5 mg), a zöld teában található L-teanint, vagy a GABA nevű hangulatszabályozó neurotranszmittert.

alvás,pihentető alvás
forrás: getty images
Így fogsz aludni, ha megfogadod a következő 3 tippet:

ERRE TÖREKEDJ:

MINDENNAP KELJ AZONOS IDŐBEN
Ha ezt teszed, minden este ugyanakkor álmosodsz el – magyarázza dr. Adam Bramoweth alvásszakértő. A következetesség a lényeg. Nem tudsz kikelni az ágyból? A Pavlok Shock Clock garantáltan felráz. Okostelefonos alkalmazással állíthatod be az áramütés erősségét.

SZABD SZEMÉLYRE AZ ALVÁSI ADATAIDAT
Egy tanulmány szerint a Fitbit eszközök nagyjából olyan pontosan mérik alvás közben a pulzust és a mozgást, mint a laboratóriumi alvásvizsgálatok. Ezeket az adatokat egészítsd ki a saját megfigyeléseiddel (a szoba hőmérséklete, a zajszint, forgolódó partner), hogy meghatározd az ideális feltételeket.

TŰZZ KI MAGAD ELÉ ÉRTELMES ÉLETCÉLOKAT
Idősebb felnőtteknél kapcsolatot találtak az életcélok és az alvásminőség között. Ha csak sodródsz az életben, talán pont ezért nem tudsz elaludni. Tűzz ki célokat. Ragaszd fel őket (képekkel illusztrálva) a hálószobád falára, hátha éjjel kevesebbet hánykolódsz, reggel pedig kipihentebben ébredsz.


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 8 kép
A legjobb alvást segítő növények
Tovább olvasok
Ezeknél a forgatókönyveknél nem probléma, ha SMS-ben szakítasz

Semmi baj nincs az üzenetben való szakítással, amíg követed az instrukcióinkat.

3 férfi, akinek feltették A kérdést

Ki mondta, hogy mindenképpen neked kell letérdelni?

Ez az 5 étel a legjobb a szívednek

Egészségesen szeretnél élni? Ezeket a kajákat vedd bele az étrendedbe!

„Csak egy chipset eszem!” Megmondjuk, miért nem jön össze soha

Egy tanulmány szerint a ropogós ételek hangja miatt eszünk túl sokat belőlük.

Üres pisztoly - avagy "terjed" a férfi meddőség

Friss vizsgálatok szerint zuhan a spermaszámunk. És ez a kérdés mindannyiunkat érint, függetlenül attól, akarunk-e családot vagy sem.

Hogyan építsd fel az edzésedet, hogy sikeres legyen?

Ha valódi eredményeket szeretnél elérni, akkor okosan kell összeállítanod az edzésterved!

Három ember elmeséli, hogy milyen volt nekik az első gruppen szex

„Miután végeztünk, ettünk egy pizzát és addig bújtunk, amíg el nem aludtunk.”

Szeretsz a szabadban edzeni? Budapesten már kint is kondizhatsz!

Most profi edzők is segítenek a helyes kivitelezésben. Mire vársz még?

Ők megmondták a tutit! Így lesz kockahasad!

Oda kell, hogy figyelj az egészséges étrendre és az edzésprogramra is.

Tényleg olyan rossz dolog a szénhidrát?

A szénhidrát nem ördögtől való dolog. Sőt, elengedhetetlen.

Gyorsan el szeretnél aludni? Próbáld ki ezt az 5 dolgot!

Próbáld ki a lenti példákat és aludj el sokkal gyorsabban, sőt, tovább is fogsz tudni pihenni.

Flow élmény, tudatosság, laza félmaraton - így fejleszt a Scitec Institute programja

Kollégánk bő egy hónapig tesztelte a professzionálisan összerakott programot, hogy fejlessze futótechnikáját, célirányosan étkezzen és ezekkel jobb eredményeket érjen el. Kifaggattuk, milyen tapasztalatokkal zárta a felkészülést.

Ilyen gyorsan csináld szex közben! A csajod imádni fogja!

Nem kell sokat tenned azért, hogy a partnered eljuttasd a csúcsra.

Az izom, amire valóban szükség van a szemkápráztató bicepszhez!

Nagyobb bicepszet tudsz növeszteni a felkari izmokra fókuszálva.

Vajon a körülmetélés javítja a szexuális élményt?

Sokan tűnődtek már azon, hogy azok élvezik jobban a szexet, akik körül vannak metélve, vagy azok, akik nem?

25%-kal csökkentheted a rák kockázatát! Mutatjuk, hogyan:

Az idősebb felnőtteknél, akik súlyt emelnek, körülbelül 25 százalékkal kevesebb valószínűséggel fordulnak elő vastagbélrák kialakulására utaló problémák, mint azoknál, akik egyáltalán nem edzenek, egy új tanulmány szerint, amelyet az Medicine & Science in Sports & Exercise hozott nyilvánosságra.

Ez a cikk után kétszer is meggondolod, hogy szedj-e kiegészítőt!

Egy új tanulmány szerint azok, akik táplálékkiegészítőket szednek, májkárosodást szenvedhetnek.

Így kerüld el a cukorbetegséget!

A legtöbb felnőtt nem erősít eleget az ajánlott mennyiséghez képest.

6 történet, hogy mit ne csinálj az első randin!

Valószínűleg nem jött össze a második találka.

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT A Men's Health magazin negyedéves kiadvány

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem