Sportolás kánikulában: nem mindig jó, ha izzik a levegő

 Mit tarts szem előtt, ha szabadtéren sportolsz?

Mit tarts szem előtt, ha szabadtéren sportolsz?

Testednek –és lelkednek– egész évben szüksége van a rendszeres mozgásra. Mit tarts szem előtt, ha szabadtéren sportolsz? Van pár tippünk, a legfontosabb szempontokat figyelembe véve, hogy a kánikula vagy éppen a változékony időjárás se zökkentsen ki a lendületből.
1. Víz, víz, víz!
A hidratálás nagyon fontos mozgás közben, hiszen a szervezetünknek nincs állandó folyadékraktára. Kevesen tudják azonban, hogy a sima víz nem a legmegfelelőbb az elvesztett ásványi anyagok pótlásra. Erre a célra fejlesztették ki a „felturbózott” sportvizeket, izotóniás italokat és vitaminvizeket. Fontos, ha egyszerre sokat iszol, az nem jelenti azt, hogy letudtad a vízveszteséget, folyamatosan kortyolva pótold az elveszett nedvességet. Ne várd meg, hogy erős szomjúság érzet jelentkezzen!
2. Táplálék bevitel
Sporttevékenység előtt 1-2 órával érdemes lassan felszívódó szénhidrátokat fogyasztani, melyek képesek folyamatos energia ellátást biztosítani az izmoknak. Ilyen szénhidrátok a zabpehely, az édesburgonya, a barna rizs illetve a teljes kiőrlésű lisztből készült termékek. A szénhidrátok gondoskodnak az izmok megfelelő működéséről, hiszen a nagy melegben való mozgás hatására a szénhidrát égetés erősen fokozódik.
3. Külső tényezők
Forróságban válassz szellős pamut ruházatot, lehetőleg világos színben, hiszen míg a sötét színek elnyelik a napsugarakat (és így még jobban melegítenek), addig a világos színek visszaverik azokat! Nem hangsúlyozhatjuk eleget, hogy a szabad bőrfelületet ajánlott magas fényvédő faktorral ellátott naptejjel védeni. Az erős napsugárzás napszúráshoz is vezethet, a káros UV sugarak pedig a szemnek ártanak. Kettő az egyben védelmet nyújt a baseball sapka, ami nem csak a fejet védi, de árnyékolóként is jól funkcionál.
4. Ismerd a határaidat!
A hőségben való sportolás intenzívebb és megterhelőbb a szervezeted számára az átlagos mozgásnál, ezért az edzési időt csökkentsd -ére vagy rekkenő hőségben akár a felére! Szédülés, émelygés, izomgörcs esetén szüntesd meg azonnal a sporttevékenységet és vonulj árnyékba! Természetesen a megelőzés a legjobb taktika: válassz optimális időpontot az edzéshez, és ha lehet, árnyékos helyen űzd szeretett sportodat!
5. Játszd ki a hőséget!
A Sportkártya lehetővé teszi, hogy az idei nyárra jellemző kiszámíthatatlan időjárás esetén se ess ki a ritmusból. Ha zuhog az eső, biciklizés helyett iktass be egy pörgős spinninget, a kánikulában pedig futás helyett dolgoztasd meg izmaidat egy izzasztó TRX edzésen! A Sportkártyával országszerte közel 400 helyre váltasz belépőt, így számtalan szabadtéri mozgásformára találhatsz izgalmas alternatívát a szeszélyes időben.

Győzd le magad minden héten!

7 fogyókúrás tipp, hogy kevesebb kalóriát egyél!

Nyilván úgy is le lehet fogyni, hogy naponta megeszel egy Snickers-t, de a súlyveszteség minősége is számít- ki vágyik vézna testalkatra és satnya izmokra? A fogyás titka: egyél kevesebbet és égess több kalóriát.

A 30 másodperces nyújtás, amit minden reggel el kellene végezned

Nem kell órákig jógáznod ébreéds után ahhoz, hogy javíts a mobilitásodon. Egy félperces nyújtás is sokat segíthet abban, hogy bemelegítsd az izmaid és az ízületeid.

Mit árul el rólad az, hogy milyen alsógatyát hordasz?

A nőknek minden mozdulatod dekódolni kell, hiszen a férfit a döntései határozzák meg. A legapróbb részletek, például az, hogy milyen alsónadrágot hordasz, is kihathatnak arra, mekkora sikered lesz este.

A legrosszabb ételek izomnöveléshez

Kemény az edzésrved, heti 5-ször lemész gyúrni, de nem izmosodsz? Mit eszel?

Golyóbotox -miért használja egyre több férfi?

A férfiak nem tesznek ilyet! Persze, álmodban. Állítólag jövőre ez lesz az új őrület, amit sokan kipróbálnak majd.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Előfizetés