Sportolás kánikulában: nem mindig jó, ha izzik a levegő

 Mit tarts szem előtt, ha szabadtéren sportolsz?

Mit tarts szem előtt, ha szabadtéren sportolsz?

Testednek –és lelkednek– egész évben szüksége van a rendszeres mozgásra. Mit tarts szem előtt, ha szabadtéren sportolsz? Van pár tippünk, a legfontosabb szempontokat figyelembe véve, hogy a kánikula vagy éppen a változékony időjárás se zökkentsen ki a lendületből.
1. Víz, víz, víz!
A hidratálás nagyon fontos mozgás közben, hiszen a szervezetünknek nincs állandó folyadékraktára. Kevesen tudják azonban, hogy a sima víz nem a legmegfelelőbb az elvesztett ásványi anyagok pótlásra. Erre a célra fejlesztették ki a „felturbózott” sportvizeket, izotóniás italokat és vitaminvizeket. Fontos, ha egyszerre sokat iszol, az nem jelenti azt, hogy letudtad a vízveszteséget, folyamatosan kortyolva pótold az elveszett nedvességet. Ne várd meg, hogy erős szomjúság érzet jelentkezzen!
2. Táplálék bevitel
Sporttevékenység előtt 1-2 órával érdemes lassan felszívódó szénhidrátokat fogyasztani, melyek képesek folyamatos energia ellátást biztosítani az izmoknak. Ilyen szénhidrátok a zabpehely, az édesburgonya, a barna rizs illetve a teljes kiőrlésű lisztből készült termékek. A szénhidrátok gondoskodnak az izmok megfelelő működéséről, hiszen a nagy melegben való mozgás hatására a szénhidrát égetés erősen fokozódik.
3. Külső tényezők
Forróságban válassz szellős pamut ruházatot, lehetőleg világos színben, hiszen míg a sötét színek elnyelik a napsugarakat (és így még jobban melegítenek), addig a világos színek visszaverik azokat! Nem hangsúlyozhatjuk eleget, hogy a szabad bőrfelületet ajánlott magas fényvédő faktorral ellátott naptejjel védeni. Az erős napsugárzás napszúráshoz is vezethet, a káros UV sugarak pedig a szemnek ártanak. Kettő az egyben védelmet nyújt a baseball sapka, ami nem csak a fejet védi, de árnyékolóként is jól funkcionál.
4. Ismerd a határaidat!
A hőségben való sportolás intenzívebb és megterhelőbb a szervezeted számára az átlagos mozgásnál, ezért az edzési időt csökkentsd -ére vagy rekkenő hőségben akár a felére! Szédülés, émelygés, izomgörcs esetén szüntesd meg azonnal a sporttevékenységet és vonulj árnyékba! Természetesen a megelőzés a legjobb taktika: válassz optimális időpontot az edzéshez, és ha lehet, árnyékos helyen űzd szeretett sportodat!
5. Játszd ki a hőséget!
A Sportkártya lehetővé teszi, hogy az idei nyárra jellemző kiszámíthatatlan időjárás esetén se ess ki a ritmusból. Ha zuhog az eső, biciklizés helyett iktass be egy pörgős spinninget, a kánikulában pedig futás helyett dolgoztasd meg izmaidat egy izzasztó TRX edzésen! A Sportkártyával országszerte közel 400 helyre váltasz belépőt, így számtalan szabadtéri mozgásformára találhatsz izgalmas alternatívát a szeszélyes időben.

Győzd le magad minden héten!

Hogyan legyél jobb ember? A Fekete vitorlák színészei elmondják!

A legújabb Men’s Health címlapján szereplő Tom Hopper is játszik a sorozatban. A magazinban megjelent cikkből sokat tanulhatsz az edzés terén, de az interjúalanyok videóban is tippeket adnak arra, hogyan lehetsz jobb ember.

Miért nem igaz a „minden módszer működik" elve?

Egy olyan témáról írtam ma, ami engem rendszeresen idegesít. Annyira gyakran hallom és annyira utálom! Talán az egyik leggyakoribb tévhit, amit hallani lehet az edzéssel és az étrenddel kapcsolatban: „minden módszer működik”. Ez egy lusta ember hozzáállása, aki nem akar elmerülni egy témában.

6 ok, hogy beszerezd a legújabb számunkat!

Megjelent a Men’s Health következő száma, pillantsatok bele!

5 dolog, ha igazán el akarod varázsolni a randin

Nézz ki jobban, illatozz frissen és csábítsd el a nőt!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft