4 sporteszköz, amibe megéri beruháznod a jobb edzés reményében és 2, ami felesleges pénzkidobás

4 sporteszköz, amibe megéri beruháznod a jobb edzés reményében és 2, ami felesleges pénzkidobás
Forrás: getty images

Vannak olyan sporteszközök, amik sokat javíthatnak az edzésed minőségén, de olyanok is, amik semmit nem adnak hozzá a jobb eredményhez.

Ha a mozgásról van szó, rengeteg olyan sporteszközt használhatsz, ami azt ígéri, többet hozhatsz ki vele magadból. A probléma ezekkel csak annyi, hogy nehéz eldönteni, melyik edzéshez használt kiegészítő lehet hatásos és melyik teljesen felesleges. Az amerikai MH két személyi edzőt kért meg, akik elmondják, melyik kiegészítőkbe érdemes beruháznod és melyeket hagyj inkább ott a boltban. Íme a lista:

kiegészítők, amikre szükséged lehet:

Gumiszalag

Rengeteg különböző gyakorlathoz tudod használni, ráadásul nem foglal sok helyet. Akár fekvőtámaszhoz, guggoláshoz, de evezéshez is törzsizom-erősítéshez is használhatod. Tony Gentilcore, személyi edző szerint azért is érdemes gumiszalagot használni, mert a saját súlyoddal edzhetsz, de sokat erősödhetsz, mivel segít abban, hogy szabályosan végezd el a választott gyakorlatokat.

Napló/jegyzetfüzet

Ha mindig van nálad egy notesz, amibe beírod az edzésen elért eredményeidet, később nagyon jól fog jönni, hogy megnézd, min érdemes még javítanod, változtatnod a jobb eredmények érdekében. Az edzésnapló segítségével könnyedén megtervezheted az előtted álló napokat, ráadásul elég csak átlapoznod, ha nincs motivációd! Bár ez nem egy tipikus sporteszköz, így használva mégis azzá válik.

Megfelelő cipő

Nem csak a futócipők fontosak, hanem az is, hogy minden különféle mozgásformához megfelelő surranót válassz! David Otey, személyi edző szerint a megfelelő sportcipő elengedhetetlen a jó edzéshez, hiszen akár le is sérülhetsz, ha nem megfelelő csuka van rajtad. A futócipők között például vannak párnázottabbak is, melyek a súlyemeléshez nem valók, mivel nem lapos felületen állsz. Többféle márka kínálatában is találhatsz viszont olyan cipőket, amiket kifejezetten a különféle mozgásformákhoz találtak ki.

Regenerációt elősegítő eszközök

Ahhoz, hogy jól teljesíts, a regenerációra is időt kell szánnod. Milyen sporteszközök tartoznak ide? Az SMR-henger, a különféle masszírozó labdák is tökéletesek, hiszen serkentik a vérkeringést, így segítenek abban, hogy hamarabb regenerálódjanak az izmaid.

és Amikre biztos, hogy nincs szükséged:

Edzőmaszk

Korábban már írtunk arról, miért edz annyi élsportoló maszkban - ezt a sporteszközt pedig érdemes meghagyni nekik. Gentilcore szerint már csak azért sem érdemes edzőmaszkot venned, mert hülyén nézel ki benne és ha valójában nem többezer kilométer magasan edzel, nem érzed annyira erőteljesen a hatását, pusztán kevesebb levegőhöz jutsz. A VO2 maxodat pedig más módszerekkel is fejlesztheted, például végezz két intenzív edzést hetente és 2-3 lazábbat - ennyi bőven elég.

BCAA-k

Az aminosavak ezen csoportja állítólag segít az izomnövelésben. Otey szerint viszont egyre több kutatás azt bizonyítja, hogy ha alapvetően megfelelő mennyiségű fehérjét fogyasztasz, nincs szükséged erre a táplálékkiegészítőre. Mike Roussell, a MH dietetikusa szerint pedig fontos tudnod azt is, hogy a BCAA-k a legtöbb savófehérjében, tojásban, marhahúsban, halban és csirkehúsban is megtalálhatóak, szóval egy csomó alapvetően fehérjedús élelmiszerben is vannak ilyen aminosavak. Egy átlagembernek nincs rá pluszban szüksége.

Te még kiegészítenéd valamivel a listát?


Ha kicsit másra is használnád őket, íme egy kis inspiráció:

Nézd meg a galériánkat> 4 kép
Sporteszközök, amik arra is jók, hogy új pózokat próbálj ki rajtuk otthon!
Tovább olvasok
3 fajta péniszfájdalom, és ami mögötte van

Kíváncsi vagy, hogy mi okozza a fájdalmat a két lábad között? Megmondjuk.

Íme, a legegészségesebb mód az alkoholfogyasztásra!

Diétáznál, de szívesen kirúgsz a hámból? Egy dietetikus elmondta, hogyan csináld!

4 kifogás, ami miatt nem járnak pszichológushoz a férfiak

Természetesen nincs semmi baj veled! De azért megéri elmenni...

4 dolog, amitől jobb lesz a maszturbálás

Ha hetedikes korod óta nem változtattál a szokásaidon, akkor nem árt, ha elolvasod ezt a cikket.

3 egyszerű tipp az állóképesség növeléséhez

Próbáld ki ezeket a módszereket, hogy tovább bírd az edzéseket!

Szexterapeuta mesélte el a leggyakoribb problémákat a hálószobában

A jó szexuális élet a hálószobán kívül kezdődik.

Katus Attila: Testmozgás után még nem találkoztam szomorú emberrel

Sikerült a rekordkísérlet a Várkert Bazár előtt!

Hosszú Katinka: Ezt szerintem bárki meg tudná csinálni

Az Iron Lady felkészülését segíti a Scitec Institute.

Orvosok mesélték el a legrosszabb szexbaleseteket, amiket valaha láttak

A sztorik némelyike nem a szívbajos embereknek való.

3 tipp, hogy fit maradj 40 után is

Egy szakértő olyan stratégiákat tár fel, ami bárkinek hasznára válhat.

Tedd meg most! Másokért, magadért!

Májusban a vérplazma adás duplán segítség. A Vascular Plazma országos plazmaferezis hálózata 7 helyszínen várja az önkéntes vérplazma adókat a „Tedd meg most!” akció keretében (www.teddmegmost.hu). Május 6-a és 31-e között, amennyi liter plazma összegyűlik, értékének ötvenszeresét három alapítvány között, a Hemofíliások Baráti köre, a Tábitha ház és a Primer Immunhiányos Betegek Egyesülete között osztják meg.

Hogyan hat a hazugság az egészségedre?

Sokat árthat, ha megtartod azokat a kis titkokat.

Már attól is felébredsz, ha csak gondolsz a kávéra! Elmondjuk miért!

Ez magyarázatot ad arra is, hogy miért leszel tele energiával, ha elhaladsz egy kávézó előtt és csak az illatot érzed.

Párkapcsolati insomniakalauz kezdőknek!

Az insomniások esetében a legrosszabb rész a felébredés után visszaaludni.

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT A Men's Health magazin negyedéves kiadvány

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem