Mítoszok a táplálkozásról, amiknek épeszű ember nem dől be

Sajnos még mindig sokan hiszik el őket, pedig némelyiknek pont az ellenkezője igaz…

Sajnos még mindig sokan hiszik el őket, pedig némelyiknek pont az ellenkezője igaz…


1. A cukormentes kóla egészségesebb, mint a sima
Oké, az igaz, hogy kevesebb kalória van benne, de kutatások kimutatták, hogy a light kólától is lehetsz cukorbeteg és nőhet tőle a hasi zsír mennyisége is. Ráadásul a mesterséges édesítők sem egészségesek, mivel megváltoztathatjáj a gyomorban lévő baktéroumokat.
2. A tojás növeli a koleszterinszinted
Valóban, a tojás megnöveli a HDL (jó) koleszterin szintjét, ami egyáltalán nem gond.
3. Minden kalória egyforma
Egyáltalán nem így van. Ehetsz 2000 kalóriás gyorskaját vagy minőségi szénhidrátokból, fehérjéből és zöldségekből álló ételt is. A cukor, feldolgozott ételek, finomított szénhidrátok egy csomó betegséget, például diabéteszt is okozhatnak, míg a minőségi szénhidrátokat tartalmazó ételek egyenletesen tartják a vécrukrod és hosszantartó energiával látnak el.
4. A zsírtól elhízol
A zsíroknak fontos szerepe van a szervezetedben: energiát adnak, védik a belső szerveket, kontrollálják az étvágyat és vannak vitaminok, melyek csak zsírban oldódnak. Ettől még ne egyél zsírt zsírral, de nem okoznak akkora bajt, mint azt sokan mondják. Fogyassz inkább olajos magvakat, halakat, melyek omega-3-mal is ellátnak.
5. A szénhidrátoktól elhízol
A finomított szénhidrátoktól igen, de ezek a tápanyagok fontosak, hiszen energiát adnak. Válaszd a barna rizst, édesburgonyát, quinoát és más, egészséges alternatívákat, ha egészséges szeretnél maradni.
Kép: Europress

14 ok, hogy azok a párok, akik együtt buliznak, együtt is maradnak

Mivel ti álltok a legközelebb egymáshoz, így egy közös bulika sem árthat meg. Nem mondunk ilyenkor nemet kedvenc italainkra sem.

Videó! A középsulis futó inkább lelapátolta a havat a pályáról, futópadon futás helyett

A hó nem lehet akadály, ha profi és elkötelezett sportoló vagy. A legtöbb 18 évesnek a nagy hó annyit jelent, hogy kicsit tovább időzhet el otthon.

Teljes testet átmozgató bemelegítés 2 perc alatt

Biztosítsd be a győzelmedet a következő gyakorlatokkal!

15 szurkolócsaj, akiket megéri bekövetni instán

Az NFL egyik fénypontja a szurkolócsajok produkciója.

Mi rossz a vérképedben?

A múlt héten leírtam, hogy milyen vizsgálatokat érdemes végezni így az év elején, ha egészségesek akarunk lenni, ill. célunk a testünk átalakítása. A DEXA-val történő testösszetétel mérést ki is veséztük, most jöjjön a másik: a standard vérkép.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő 2017-re féláron! 6 lapszám most csupán 2685 Ft!

Csak 2685 Ft