Vízfogyasztás - az alapszabályok

A víz fontos a szervezet számára, hogy megfelelően működjön. Megmutatjuk, edzés közben mennyit fogyassz, hogy hidratált maradj.

A víz fontos a szervezet számára, hogy megfelelően működjön. Megmutatjuk, edzés közben mennyit fogyassz, hogy hidratált maradj.

1. Mikor, mennyit?
Edzés előtt 15 perccel mindenképp igyál, aztán 20 percenként fogyassz 2,5 decit sportolás közben.

2. Mérd magad
Mérd meg a súlyod edzés előtt és után, aztán az eredményből vond ki az elfogyasztott víz mennyiségét. Ha a különbség kisebb, mint a súlyod 2 százaléka, akkor még nem kell aggódnod, de ha több, akkor legközelebb figyelj a folyadékpótlásra jobban.

Edzés közben ugyanis az izzadással, párolgással, légzéssel és más, anyagcsere-folyamatokkal csökken a víz a mennyisége.

3. Eleget ittál?
Ezt egyszerűen leellenőrizheted: ha a vizeleted sötét, akkor dehidratált vagy.

Könnyebben rászokhatsz a vízfogyasztásra, ha mindig viszel magaddal egy kulacsot, vagy egy üveg ásványvizet. A Spar Verde ásványvizeinek palackját például úgy tervezték, hogy sportolás közben is kényelmesen meg tudd fogni.

Kép
Glutamin – Tényleg segít izmot építeni?

A glutamin az egyik leggyakrabban emlegetett aminosav. Amikor elmegyünk egy kiegészítőket áruló boltba, akkor az eladó a fehérje, BCAA és vitamin eladása után ezt is elkezdi nekünk ajánlgatni.

A heteroszexuális nőknek van a legkevesebb orgazmusa

Egy elég lehangoló kutatási eredmény szerint a heteroszexuális nők kevesebb orgazmust élnek át, mint bárki más.

Ételek, amikkel felveheted a harcot a kopaszodás ellen

Egyre több a kihullott hajszál a lefolyóban? Nem vagy egyedül! A kopaszodás okai nagyon változatosak lehetnek, például autoimmun betegség, cukorbetegség, vitaminhiány, stressz és az alváshiány is produkálhat hasonló tüneteket.

Gyilkos edzésterv hasizomra, amihez csak egy padra van szükséged

4 különböző gyakorlatot mutat Jeremy Scott, amivel javíthatsz az erőnléteden és a stabilitásodon is.

Már megint nem emlékszel, hova tetted a kulcsod? Lehet, hogy a cukor tehet róla!

Kutatók egyre több bizonyítékot találnak arra, hogy miért is jobb csökkenteni az elfogyasztott cukor mennyiségét.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő 50% kedvezménnyel!

Csak 2685 Ft