Vízfogyasztás - az alapszabályok

A víz fontos a szervezet számára, hogy megfelelően működjön. Megmutatjuk, edzés közben mennyit fogyassz, hogy hidratált maradj.

A víz fontos a szervezet számára, hogy megfelelően működjön. Megmutatjuk, edzés közben mennyit fogyassz, hogy hidratált maradj.

1. Mikor, mennyit?
Edzés előtt 15 perccel mindenképp igyál, aztán 20 percenként fogyassz 2,5 decit sportolás közben.

Olvasd el ezt is!

2. Mérd magad
Mérd meg a súlyod edzés előtt és után, aztán az eredményből vond ki az elfogyasztott víz mennyiségét. Ha a különbség kisebb, mint a súlyod 2 százaléka, akkor még nem kell aggódnod, de ha több, akkor legközelebb figyelj a folyadékpótlásra jobban.

Edzés közben ugyanis az izzadással, párolgással, légzéssel és más, anyagcsere-folyamatokkal csökken a víz a mennyisége.

3. Eleget ittál?
Ezt egyszerűen leellenőrizheted: ha a vizeleted sötét, akkor dehidratált vagy.

Könnyebben rászokhatsz a vízfogyasztásra, ha mindig viszel magaddal egy kulacsot, vagy egy üveg ásványvizet. A Spar Verde ásványvizeinek palackját például úgy tervezték, hogy sportolás közben is kényelmesen meg tudd fogni.

Kép
22 gyakorlat, ami felpörgeti a metabolizmusod!

Ó, azok a vasárnapi ebédek! Frissen főtt, gyöngyöző húsleves, ropogós rántott hús és krémes krumplipüré…Az biztos, hogy nincs párja!

5 dolog, amit sose fogyassz edzés előtt

Jobban jársz, ha elkerülöd a szénsavas italokat és a csípős ételeket.

Rossz hírünk van: életed legfontosabb döntésétől elhízhatsz

Ha megtaláltad életed párját, már sínen van az életed, igaz?

Magyar ultratriatlonista nyerte a 480 kilométeres futóversenyt a Himalájában

Szőnyi Ferenc diadalmaskodott a brutális Hell Race-en.

A nők el tudnak veled képzelni komoly kapcsolatot, vagy csak egy éjszakára vagy jó? Teszteld le!

Sokan próbálják az egyéjszakás kalandokat felfejleszteni párkapcsolattá.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft