Vízfogyasztás - az alapszabályok

A víz fontos a szervezet számára, hogy megfelelően működjön. Megmutatjuk, edzés közben mennyit fogyassz, hogy hidratált maradj.

A víz fontos a szervezet számára, hogy megfelelően működjön. Megmutatjuk, edzés közben mennyit fogyassz, hogy hidratált maradj.

1. Mikor, mennyit?
Edzés előtt 15 perccel mindenképp igyál, aztán 20 percenként fogyassz 2,5 decit sportolás közben.

2. Mérd magad
Mérd meg a súlyod edzés előtt és után, aztán az eredményből vond ki az elfogyasztott víz mennyiségét. Ha a különbség kisebb, mint a súlyod 2 százaléka, akkor még nem kell aggódnod, de ha több, akkor legközelebb figyelj a folyadékpótlásra jobban.

Edzés közben ugyanis az izzadással, párolgással, légzéssel és más, anyagcsere-folyamatokkal csökken a víz a mennyisége.

3. Eleget ittál?
Ezt egyszerűen leellenőrizheted: ha a vizeleted sötét, akkor dehidratált vagy.

Könnyebben rászokhatsz a vízfogyasztásra, ha mindig viszel magaddal egy kulacsot, vagy egy üveg ásványvizet. A Spar Verde ásványvizeinek palackját például úgy tervezték, hogy sportolás közben is kényelmesen meg tudd fogni.

Kép
Miért nem igaz a „minden módszer működik" elve?

Egy olyan témáról írtam ma, ami engem rendszeresen idegesít. Annyira gyakran hallom és annyira utálom! Talán az egyik leggyakoribb tévhit, amit hallani lehet az edzéssel és az étrenddel kapcsolatban: „minden módszer működik”. Ez egy lusta ember hozzáállása, aki nem akar elmerülni egy témában.

6 ok, hogy beszerezd a legújabb számunkat!

Megjelent a Men’s Health következő száma, pillantsatok bele!

5 dolog, ha igazán el akarod varázsolni a randin

Nézz ki jobban, illatozz frissen és csábítsd el a nőt!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft