Vízfogyasztás - az alapszabályok

A víz fontos a szervezet számára, hogy megfelelően működjön. Megmutatjuk, edzés közben mennyit fogyassz, hogy hidratált maradj.

A víz fontos a szervezet számára, hogy megfelelően működjön. Megmutatjuk, edzés közben mennyit fogyassz, hogy hidratált maradj.

1. Mikor, mennyit?
Edzés előtt 15 perccel mindenképp igyál, aztán 20 percenként fogyassz 2,5 decit sportolás közben.

Olvasd el ezt is!

2. Mérd magad
Mérd meg a súlyod edzés előtt és után, aztán az eredményből vond ki az elfogyasztott víz mennyiségét. Ha a különbség kisebb, mint a súlyod 2 százaléka, akkor még nem kell aggódnod, de ha több, akkor legközelebb figyelj a folyadékpótlásra jobban.

Edzés közben ugyanis az izzadással, párolgással, légzéssel és más, anyagcsere-folyamatokkal csökken a víz a mennyisége.

3. Eleget ittál?
Ezt egyszerűen leellenőrizheted: ha a vizeleted sötét, akkor dehidratált vagy.

Könnyebben rászokhatsz a vízfogyasztásra, ha mindig viszel magaddal egy kulacsot, vagy egy üveg ásványvizet. A Spar Verde ásványvizeinek palackját például úgy tervezték, hogy sportolás közben is kényelmesen meg tudd fogni.

Kép
10 dolog, amit nem tudtál Lewis Hamiltonról

A címlapunkon szereplő Forma-1-es pilótáról rengeteg pletyka kering, pedig sokkal több van benne annál, éppen kivel jár.

A faterod miatt nem kockás a hasad?

Nem tudsz lefogyni? A faterod állhat a háttérben.

A hét táplálkozási tippje: Minden, amit a vegán étrendről tudni érdemes

Egyre népszerűbbé válik a vegán életmód, ám sokan attól tartanak, hogy ha mellőzik az összes állatii eredetű alapanyagot, az izmaikból is veszítenek. Ez igaz?

Lewis Hamilton: Az ember, aki 10 évesen megalapozta a karrierjét

Negyedik világbajnoki címe felé robog a brit pilóta.

Nehezen találsz párt? A 37 százalékos szabály a segítségedre lehet!

Ideje újragondolni a randizásról alkotott elképzeléseidet!

Olvasd el ezeket is

Segítünk az első lépésben: 50%-os kedvezménnyel fizethetsz elő!

Csak 2685 Ft