Gyorstalpaló szénhidrátokból

A zsírokhoz és fehérjékhez hasonlóan a szénhidrátok is makrotápanyagok – vagyis olyan anyagok, melyek fokozzák az anyagcserét és éberré, aktívvá tesznek. Olyanok, mint a nyersolaj, melyből a szervezeted állít elő üzemanyagot.

A zsírokhoz és fehérjékhez hasonlóan a szénhidrátok is makrotápanyagok – vagyis olyan anyagok, melyek fokozzák az anyagcserét és éberré, aktívvá tesznek. Olyanok, mint a nyersolaj, melyből a szervezeted állít elő üzemanyagot.

Az emésztés során a szénhidrátok glükózzá alakulnak – úgy viselkednek, mint a magas oktánszámú ólmozatlan benzin. “A szénhidrát a tápanyagok egyetlen olyan típusa, mely csak azért létezik, hogy energiával lássa el a szervezeted” – állítja Dr. Donald Layman, az Illinois-i Egyetem táplálkozástudományi professzora. Glükóz nélkül a vér oxigénszintje, az energiaszinted is lecsökken, ennek hatására pedig az agyad sem működik megfelelően.
Az USDA ajánlása szerint a napi ajánlott kalóriabevitel 45-65 százalékát kell kitenniük szénhidrátoknak. Ha közepesen aktív életet élsz és nagyjából 2600 kalóriát viszel be egy nap, akkor ebből 1170-1690 kalóriát kell szénhidrátból fogyasztanod. És mivel a szénhidrátok - akár cukor, keményítő vagy rost - 4 kalóriát tartalmaznak grammonként, így naponta ajánlatos 295-425 grammot fogyasztanod belőlük. Ez a mennyiség szükséges ahhoz, hogy az agyad, a vérkeringésed és az idegrendszered is megfelelően működjön.
Ha 80 grammnál kevesebbet viszel be naponta – ahogy egyes fogyókúrák előírják –, a szervezeted a zsírraktárait kezdi el lebontani, mely során ketonok keletkeznek. Ezek többek között fáradékonyságot okozhatnak. A túlzásba vitt szénhidrátfogyasztás viszont egyenes út a hízáshoz. Ha fogyni szeretnél, de az egészségedre is figyelsz, akkor máris nem olyan fontos az a második szelet fehér kenyér a levesed mellé, igaz?

14 ok, hogy azok a párok, akik együtt buliznak, együtt is maradnak

Mivel ti álltok a legközelebb egymáshoz, így egy közös bulika sem árthat meg. Nem mondunk ilyenkor nemet kedvenc italainkra sem.

Videó! A középsulis futó inkább lelapátolta a havat a pályáról, futópadon futás helyett

A hó nem lehet akadály, ha profi és elkötelezett sportoló vagy. A legtöbb 18 évesnek a nagy hó annyit jelent, hogy kicsit tovább időzhet el otthon.

Teljes testet átmozgató bemelegítés 2 perc alatt

Biztosítsd be a győzelmedet a következő gyakorlatokkal!

15 szurkolócsaj, akiket megéri bekövetni instán

Az NFL egyik fénypontja a szurkolócsajok produkciója.

Mi rossz a vérképedben?

A múlt héten leírtam, hogy milyen vizsgálatokat érdemes végezni így az év elején, ha egészségesek akarunk lenni, ill. célunk a testünk átalakítása. A DEXA-val történő testösszetétel mérést ki is veséztük, most jöjjön a másik: a standard vérkép.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő 2017-re féláron! 6 lapszám most csupán 2685 Ft!

Csak 2685 Ft