Így ártanak neked a rossz szénhidrátok

A finomított szénhidrátok, melyek a fehér kenyérben, kekszekben, csipszben is megtalálhatóak, pont az összetett változatukkal ellentétes hatást váltanak ki a szervezetedben: amint megeszel egy fánkot, a vércukor szinted megugrik, válaszul pedig az inzulinszinted is emelkedik.

A finomított szénhidrátok, melyek a fehér kenyérben, kekszekben, csipszben is megtalálhatóak, pont az összetett változatukkal ellentétes hatást váltanak ki a szervezetedben: amint megeszel egy fánkot, a vércukor szinted megugrik, válaszul pedig az inzulinszinted is emelkedik.

Emellett a beledben lévő baktériumok gyulladást okozó anyagokat bocsátanak ki, melynek hatására romlik az anyagcseréd, emelkedik a triglicerid szinted, elhízhatsz és később krónikus betegségekkel is szembesülhetsz.

Ha mellőzöd a reggeli fánkot, akkor a hasad körüli úszógumitól is megszabadulsz. És igen, ha szinte minden szénhidrátot száműzöl az étrendedből, többet fogysz, de nem azért, amiért gondolod.

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend következtében az izmaidban lévő glikogént hasznosítja a szervezeted. Minden adag glikogén elégetésével kétszeres mennyiségű víz szabadul fel a szervezetedben, ezért kezdetben tényleg fogysz, de csak vízből, nem zsírból.

Ahhoz, hogy lecsökkentsd a bevitt egyszerű szénhidrátok mennyiségét, okosan kel vásárolnod. Kerüld az alacsony zsírtartalmú ételeket, melyeket gyakran finomított cukorral gazdagítanak, ezért elhízást okoznak - tanácsolja Cresci.

És nem kell gluténmentesen táplálkoznod: sok ilyen speciális tészta, kenyér és péksütemény több cukrot és kalóriát tartalmaz, mint a hagyományos változat. Egy 2014-es kutatás szerint (Journal of Medicinal Food) a gluténmentes étrendet követő alanyok nagyobb eséllyel híztak el később, mint normálisan táplálkozó társaik. Szóval ha nem vagy lisztérzékeny, akkor nincs értelme teljesen megszabadulnod a gluténtól, s így a búzától, árpától és rozstól sem. Ne felejtsd: a glutén a fehérje egy fajtája, az izmaid barátja.

Az aranyszabály: minél kevesebb összetevőből áll az étel, amit veszel, annál jobban jársz. Vegyél almát, ne gluténmentes, zsírszegény fahéjas almaszirmot. Bár a gyümölcsök egyszerű szénhidrátokat tartalmaznak, elég sok rost is található bennük.

Van 4 okunk, hogy lecseréld végre a párnádat

Az egészségre is káros lehet a régóta őrzött kedvenc.

Gondoltad volna, hogy a DNS-lánc 90%-a teljesen felesleges?

Ha lenne célja, már valószínűleg nem élnénk.

Fontos, hogy mit eszel, még fontosabb, hogy mikor

Így időzítsd az étkezéseket, akkor nem lehet baj.

Általános tévhitek a guggolásról, a felhúzásról és a fekvenyomásról

Alapfeladatok, amiket nem érdemes kihagynod az edzéstervedből.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft