Üzemanyag a fittségért

A szénhidrátokat glikogénként raktározza el a szervezet az izmaidban és a májadban, melyet intenzív, hosszú edzések során üzemanyagként használ fel.

A szénhidrátokat glikogénként raktározza el a szervezet az izmaidban és a májadban, melyet intenzív, hosszú edzések során üzemanyagként használ fel.

Ha sokat és keményen edzel – mondjuk maratonra készülsz, plusz 40-60 g szénhidrátra is szükséged lehet óránként, hogy bírd a gyűrődést – magyarázza dr. Stuart Galloway, a skóciai Stirling Egyetem professzora. Tehát minden egyes percre, amit edzéssel töltesz, számolj plusz 1 g szénhidrátot. A Sports Medicine-ben megjelent 2013-as kutatás szerint, a szénhidrátok javíthatnak a teljesítményeden állóképességi és intenzív edzések során. A jobb teljesítménnyel pedig több kalóriát égethetsz.

És bár verseny előtt ajánlott alaposan feltankolnod szénhidrátokból, nincs bizonyíték arra, hogy ha naponta váltogatod a bevitt szénhidrát mennyiségét, jobban fogsz teljesíteni. Egyes szakértők szerint ez még az egészségedre is veszélyes lehet, mivel az inzulinszint ingadozása gyulladást okoz a szervezetedben - mondja Cresci.

Edzés után legalább annyi szénhidrátot érdemes fogyasztanod, mint fehérjét. Miért? Mert az inzulin elősegíti a fehérjeszintézist és az izomépítést (ezt a Journal of the International Society of Sports Medicine tavalyi kutatása támasztja alá). Törekedj 1:1 vagy 2:1 arányban fogyasztani a szénhidrátot és a fehérjét edzés után. Igyál kakaót, egyél almát mandulavajjal, vagy pitát hummusszal.

Itt a recepted: fogyassz minden nap körülbelül ugyanannyi összetett szénhidrátot (kivéve, ha másnap maratonon indulsz, vagy hasonlóan kemény próbatétel előtt állsz). Törekedj a változatosságra, aztán élvezd ki az eredményt.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! 3 étel, amitől megéhezel
7 fogyókúrás tipp, hogy kevesebb kalóriát egyél!

Nyilván úgy is le lehet fogyni, hogy naponta megeszel egy Snickers-t, de a súlyveszteség minősége is számít- ki vágyik vézna testalkatra és satnya izmokra? A fogyás titka: egyél kevesebbet és égess több kalóriát.

A 30 másodperces nyújtás, amit minden reggel el kellene végezned

Nem kell órákig jógáznod ébreéds után ahhoz, hogy javíts a mobilitásodon. Egy félperces nyújtás is sokat segíthet abban, hogy bemelegítsd az izmaid és az ízületeid.

Mit árul el rólad az, hogy milyen alsógatyát hordasz?

A nőknek minden mozdulatod dekódolni kell, hiszen a férfit a döntései határozzák meg. A legapróbb részletek, például az, hogy milyen alsónadrágot hordasz, is kihathatnak arra, mekkora sikered lesz este.

A legrosszabb ételek izomnöveléshez

Kemény az edzésrved, heti 5-ször lemész gyúrni, de nem izmosodsz? Mit eszel?

Golyóbotox -miért használja egyre több férfi?

A férfiak nem tesznek ilyet! Persze, álmodban. Állítólag jövőre ez lesz az új őrület, amit sokan kipróbálnak majd.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Előfizetés