Üzemanyag a fittségért

A szénhidrátokat glikogénként raktározza el a szervezet az izmaidban és a májadban, melyet intenzív, hosszú edzések során üzemanyagként használ fel.

A szénhidrátokat glikogénként raktározza el a szervezet az izmaidban és a májadban, melyet intenzív, hosszú edzések során üzemanyagként használ fel.

Ha sokat és keményen edzel – mondjuk maratonra készülsz, plusz 40-60 g szénhidrátra is szükséged lehet óránként, hogy bírd a gyűrődést – magyarázza dr. Stuart Galloway, a skóciai Stirling Egyetem professzora. Tehát minden egyes percre, amit edzéssel töltesz, számolj plusz 1 g szénhidrátot. A Sports Medicine-ben megjelent 2013-as kutatás szerint, a szénhidrátok javíthatnak a teljesítményeden állóképességi és intenzív edzések során. A jobb teljesítménnyel pedig több kalóriát égethetsz.

És bár verseny előtt ajánlott alaposan feltankolnod szénhidrátokból, nincs bizonyíték arra, hogy ha naponta váltogatod a bevitt szénhidrát mennyiségét, jobban fogsz teljesíteni. Egyes szakértők szerint ez még az egészségedre is veszélyes lehet, mivel az inzulinszint ingadozása gyulladást okoz a szervezetedben - mondja Cresci.

Edzés után legalább annyi szénhidrátot érdemes fogyasztanod, mint fehérjét. Miért? Mert az inzulin elősegíti a fehérjeszintézist és az izomépítést (ezt a Journal of the International Society of Sports Medicine tavalyi kutatása támasztja alá). Törekedj 1:1 vagy 2:1 arányban fogyasztani a szénhidrátot és a fehérjét edzés után. Igyál kakaót, egyél almát mandulavajjal, vagy pitát hummusszal.

Itt a recepted: fogyassz minden nap körülbelül ugyanannyi összetett szénhidrátot (kivéve, ha másnap maratonon indulsz, vagy hasonlóan kemény próbatétel előtt állsz). Törekedj a változatosságra, aztán élvezd ki az eredményt.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! 3 étel, amitől megéhezel
Nagy, de nem erős - lehetséges?

Azt gondolom, aki konditeremben dolgozik edzőként, már minimum egyszer az életében (de inkább havi egyszer) találkozott olyan srácokkal, akik közlik, hogy ők nem akarnak nagyok lenni, csak erősek.

A vibráló karkötő, ami 30 másodperc alatt leszámol a stresszel

A TouchPoints hadat üzen a konstans idegeskedésnek.

A Szikla mutat 6 gyakorlatot, amiktől te is izmos lehetsz! Lesd el őket!

Dwayne Johsnon nagyon sok embert inspirál már csak a kinézetével is.

Kész, vége! Ennél jobb Tinderes profilkép nem létezik!

Mindenki tanulhat egyet s mást ettől a férfitól!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft