Erő a csészében - a kávé hatása az edzésre

Az egyik leghatékonyabb edzéssegítő egyenesen a kávéfőződből folyik: A Journal of Sports Medicine and Physical Fitness egyik legújabb kutatása szerint a koffein segít nagyobb súlyt emelni, valamint csökkenti a fájdalom - és fáradtságérzetet.

Az egyik leghatékonyabb edzéssegítő egyenesen a kávéfőződből folyik: A Journal of Sports Medicine and Physical Fitness egyik legújabb kutatása szerint a koffein segít nagyobb súlyt emelni, valamint csökkenti a fájdalom - és fáradtságérzetet.

Kelj fel, idd ezt meg és pusztítani fogsz az edzőteremben.
A kutatásban résztvevő férfiak egy két csésze kávénak megfelelő koffeintartalmú italt fogyasztottak el, egy órával később pedig a maximális terhelhetőségük 60%-ának felhasználásával hárommal több sorozat fekvenyomást tudtak elvégezni, mint amikor csak placebo italt kaptak. A tanulmány szerint a súlyemelést is könnyebbnek érezték, és az edzés után is kevesebb fájdalmat éreztek.

Hogy miért? A koffein blokkolja a fáradtság és fájdalom-jelzéseket, amiket a keményen dolgozó izmok küldenek az agy felé, mondja Dr. Michael Duncan, a tanulmány szerzője és a brit Coventry University kutatója.

Ahhoz, hogy működjön, az edzés előtti 12 órában hanyagold a koffeint (például a reggeli edzés előtti este, 6 óra után). Így a koffein teljesen kiürül a vérkeringésedből, és így az új adag maximális hatást tud kiváltani. Testsúlyarányosan, kilónként 5.3 milligramm koffeinnel számolj, ennek megfelelően fogyaszd az energiát adó italt (egy csésze kávé nagyjából 100-150 milligramm koffeint tartalmaz) egy órával a súlyemelgetés előtt.

Olvasd el ezt is!
Nézd meg, mit üzen neked Nagy Laci!

A kézilabdázóval beszélgettünk egy kicsit a sportról, táplálkozásról és regenerációról.

A lobbizás alapjai - legyél profi az érdekeid érvényesítésében!

Az érdekeid érvényesítéséhez érdemes megfogadnod néhány tippet, főleg akkor, ha befolyásolni szeretnéd a jogi szabályozásokat.

4 őrült jel, hogy megcsal

Egy új kutatás szerint többször kényezteted a párod orálisan, ha veszélyben érzed magad és attól tartasz, megcsal.

Miért edz annyi sportoló maszkban?

LeBron James és Hosszú Katinka is maszkban edz. Megmutatjuk, hogyan hatnak a maszkok a teljesítményedre.

Ennyi egészségtelen ételt ehetsz gond nélkül

Egy új kutatás szerint sokan úgy gondolják, hogy bizonyos mennyiségben bármiből ehetnek, amiből akarnak, pedig a sok kicsi sokra megy. Persze, ha a héten 1 nap megjutalmazod magad valamilyen édességgel, nem lesz baj, csak akkor, ha a csalónapból csalóhét lesz.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Előfizetés