Korhely snapsz

A csokoládéfelfújt e könnyen elkészíthető verzióját a budapesti Korhely étterem séfje állította össze.

A csokoládéfelfújt e könnyen elkészíthető verzióját a budapesti Korhely étterem séfje állította össze.

Elkészítési idő: 15 perc

A végeredmény meglehetősen energiadús, így elsősorban hosszú, megterhelő futások, például egy maratoniedzés után ajánljuk. A tálalás előtti napon érdemes összeállítani, hogy a tészta pihenhessen egy éjszakát. Másnap viszont a futásból visszatérve jóformán egy percet sem kell várnod rá, hogy bekanalazhasd a finom, lágy csokis desszertet, mert a tálalás előtti végjáték egy 30 másodperces mikrózás. Az étcsokiból antioxidánsokhoz, a tojásból fehérjéhez és kolinhoz, a többi összetevőből pedig gyorsan felszívható energiához jut a szervezeted.

Hozzávalók 8 adagohoz:

  • 150 g jó minőségű étcsokoládé legalább 54% kakaótartalommal
  • 100 g vaj
  • 120 g BL 55 liszt
  • 120 g kristálycukor
  • 5 közepes méretű tojás
  • 1/4 kávéskanál őrölt szegfűszeg

Asztali robotgéppel verd kemény habbá a tojásokat a cukorral. A csokoládét és a vajat vízgőz felett olvaszd meg, de ne forrósítsd túl a masszát, legyen épp csak olvadt.

Lassan öntsd a csokoládés keveréket a tojáshabhoz, finoman beleforgatva, és add hozzá a szegfűszeget is.

Miután a keverék kihűlt, tedd a hűtőbe éjszakára.

Tálaláskor a csokis masszából annyit kanalazz egy szélesebb szájú üvegpohárba, hogy kb. félig megtöltse, majd mikróban, a legmagasabb fokozaton 30 másodpercig süsd. A külsejének szilárdnak, a belsejének enyhén lágynak kell lennie.

Tálaláskor ízesítheted különféle lekvárokkal, krémlikőrökkel (ettől kapja snapszjellegét), fagylalttal.

Tápérték egy adagban: 1778 kJ, 427 kcal, 45 g szénhidrát, 4 g rost, 20 g fehérje, 25 g zsír, ebből telített 15 g, 162 g nátrium

Recept: Kövesdi Béla, Fotó: Erdőháti Áron

Van 4 okunk, hogy lecseréld végre a párnádat

Az egészségre is káros lehet a régóta őrzött kedvenc.

Gondoltad volna, hogy a DNS-lánc 90%-a teljesen felesleges?

Ha lenne célja, már valószínűleg nem élnénk.

Fontos, hogy mit eszel, még fontosabb, hogy mikor

Így időzítsd az étkezéseket, akkor nem lehet baj.

Általános tévhitek a guggolásról, a felhúzásról és a fekvenyomásról

Alapfeladatok, amiket nem érdemes kihagynod az edzéstervedből.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft