5 szuper szénhidrátforrás futás, vagy edzés előtt

Minden futónak szüksége van szénhidrátokra, hiszen ezek a tápanyagok látnak el energiával. Ugyanakkor arra érdemes figyelned, mikor és mit eszel. Ebben leszünk a segítségedre.

Minden futónak szüksége van szénhidrátokra, hiszen ezek a tápanyagok látnak el energiával. Ugyanakkor arra érdemes figyelned, mikor és mit eszel. Ebben leszünk a segítségedre.

1. Banán
Könnyen emészthető, sok szénhidrátot tartalmaz (egy nagyobb darabban 31 g van), ezért tökéletes futás előtt és után is.

2. Bogyós gyümölcsök
Az eper, áfonya és más erdei gyümölcsök is ellátnak szénhidráttal, emellett vitaminokban, ásványi anyagokban és fitotápanyagokban is gazdagok, melyek segítenek egészséged megtartásában. Annyi szénhidrát azért nincs bennük (egy nagy marék eper 12 grammot tartalmaz), ezért érdemes melléjük mást is fogyasztanod.

3. Barna rizs
Egy bögrényiben 45 gramm szénhidrát van, emellett rostban, vitaminokban és ásványi anyagokban is bővelkedik. Lassabban emészted meg, ezért hosszantartó energiával lát el és segít abban is, hogy a szervezeted ne raktározza el az elfogyasztott zsírt.

4. Energiaszelet
Edzés előtt és után is tökéletesek, viszont válassz olyat, mely több szénhidrátot, kevesebb fehérjét és kevés rostot, zsírt tartalmaz. Olyat fogyassz, melynek alacsony a cukortartalma.

5. Zsírszegény joghurt
Edzés előtt és után fogyasztva a leghatékonyabb, ilyenkor gyorsabban feldolgozza a szervezeted a benne lévő szénhidrátot. Keress olyat, mely nem tartalmaz hozzáadott cukrot, vagy fogyassz natúr joghurtot friss gyümölcsökkel.

15 baki, amit az óvszerrel elkövethetsz

Az óvszer felhúzása mára már napi rutinoddá vált, de vajon tudod, hogy kell megfelelően csinálni? Sajnos a legújabb kutatások szerint sokan nem tudják.

5 tipp - randizz kevés pénzből

Újra a húspiacon? Ha az USA-ban élnél azt mondhatnánk, szerencsés vagy, mert ők a 2-3x többször randiznak, mint az Egyesült Királyságban, Ausztáliában, Japánban, vagy Franciaországban.

7 fogyókúrás tipp, hogy kevesebb kalóriát egyél!

Nyilván úgy is le lehet fogyni, hogy naponta megeszel egy Snickers-t, de a súlyveszteség minősége is számít- ki vágyik vézna testalkatra és satnya izmokra? A fogyás titka: egyél kevesebbet és égess több kalóriát.

A 30 másodperces nyújtás, amit minden reggel el kellene végezned

Nem kell órákig jógáznod ébreéds után ahhoz, hogy javíts a mobilitásodon. Egy félperces nyújtás is sokat segíthet abban, hogy bemelegítsd az izmaid és az ízületeid.

Mit árul el rólad az, hogy milyen alsógatyát hordasz?

A nőknek minden mozdulatod dekódolni kell, hiszen a férfit a döntései határozzák meg. A legapróbb részletek, például az, hogy milyen alsónadrágot hordasz, is kihathatnak arra, mekkora sikered lesz este.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Előfizetés