Hogyan tartsd az étrendedet?

A belőlem elsőre kikívánkozó válasz az, hogy ha igazán akarod, akkor megoldod – bármi történjen is. Persze ettől még néhány tipp és trükk jól jöhet.

A belőlem elsőre kikívánkozó válasz az, hogy ha igazán akarod, akkor megoldod – bármi történjen is. Persze ettől még néhány tipp és trükk jól jöhet.

Olvasd el ezt is!

Először is: mindig elmondom azoknak, akiknek étrendet készítek a következőt: az étrended lehet változatos, friss vagy gyors (gyors alatt azt értem, hogy mennyi időt szánsz az elkészítésére hetente). Valahogy így:

Kép

Mit jelent ez? Azt, hogy választani kell, mi a fontos. Van aki minden nap mást szeret enni. Van aki megeszi egymás után többször ugyanazt, de szereti ha friss. Van aki a friss és változatosat szeretni (őket őszintén tudom sajnálni, nekik nagyon sok energiát kell az étrendjükbe fektetniük). És van akinek csak egy számít: ne kelljen vele sokat foglalkozni. Ilyen vagyok én is.

Melyik esetben mit tehetünk?

  • Friss és gyors: be kell készíteni a hűtőbe előre több félét (vasárnap), pl. csirke pácolva, marha pácolva, stb. és a hét közben mindig kisütni annyit amennyire szükség van.
  • Változatos és gyors: majdnem az előző – elő kell készíteni több ételt, pl. hétfő-kedd ebéd csirkemell, vacsora marhalapocka; szerda-csütörtök: csirkecomb; húspogácsa, stb. – csak itt előre meg is sütni mindent, majd a hűtőben tárolni. Akár előre be is lehet dobozolni, így hét közben csak ki kell venni.

Ez mind szép és jó, de én teljesen kilennék attól, ha napi szinten sütnöm kéne. Attól is, ha egy hétre előre meg kéne terveznem, hogy melyik nap mi lesz a „menü” – és számolgatni, hogy miből mennyi kell, hogy meglegyen a megfelelő fehérje/szénhidrát/zsír mennyiség. A sikeres diétázókat (vagy épp az izomtömegüket növelni vágyókat) megvizsgálva egy dolog egyértelmű: nem variálnak.

„Complexity is the enemy of execution” – Vagyis az összetettség a kivitelezés ellensége.

Ugyanazt eszik huzamosabb ideig. Nem kell hónapokra gondolni. Elég mondjuk 1 hétre.

Vasárnap az ember megfőz előre: hétfőtől péntekig ebéd csirkemell, vacsora marhahúspogácsa. ÉS KÉSZ. Hétvégén lehet bravúrozni, vasárnap meg elő kell készíteni a következő hetet – ilyenkor lehet változtatni. Kezdő diétázóknak azt szoktam javasolni, hogy 3 hétig ne variáljanak – szokják meg egyáltalán magát a diétát, hogy főzni kell, hogy adott dolgokat lehet csak enni, stb.

Nézzünk egy nagyon egyszerű megközelítést:

  1. Húsok elkészítése: veszel 0,5 kg vagy 1 kg húst. Felszeletelsz – vagy 125 vagy 250 g-os szeletekre, megszórni fűszerkeverékkel. Alufólia alatt a sütőben 1.5 óra alatt kész. Étkezésenként 125-250 g húst fogyassz. Én pl. 1 kg marhát felvágok 4 szeletre, plusz 1 kg csirkemellet is négy részre osztok. Ebéd csirke, vacsora marha. Négy napra előre kész van – és egy időben, 2 tepsiben sütöm őket (de lehet egyben is �� kevesebb mosogatás). Csirkecomb is jó opció: 8-t lesütsz egyszerre, 1 átlagos combon 130-150 g tiszta hús van.
  2. Főtt tojás: 8-10 napig simán eláll a héjában a hűtőben. Egyszerre lefőzöl 20-30 darabot, reggelire 5-t meg tudsz enni.
  3. Ha szénhidrát forrásra van szükség, akkor a rizst nem ajánlom előre főzni. Nem lesz finom. Viszont a sütőtök, édesburgonya, főtt/sült krumpli nagy mennyiségben készíthető és jól tartja magát a hűtőben. És a húsokkal egy időben mehetnek a sütőbe.
  4. Saláta: na, itt több lehetőség is van!
  • Legegyszerűbb, de drága: zacskós saláta mixek. Bevásárolsz 8-10 zacskóval. Készítesz otthon egy öntetet. Kinyitod kicsit a zacskót, bele az öntet, összerázod, és már viheted is (csak tekerd fel azt a részt ahol nyitva van).
  • Veszel több zöldséget, hétvégén előre összevágod őket. Mellette csinálsz öntetet. Naponta adagolod az elvitt adaghoz az öntetet – ha öntettel együtt áll a saláta akkor megfonnyad.
  • Heti 1 zöldséget kiválasztasz – lehetőleg nagy, fejes zöldség legyen, pl. (kel/lila)káposzta, saláta, kínai kel, stb. Felaprítod és mehet a hűtőbe. Készítesz öntetet, amit naponta adagolsz.

Hogy ez időben mit jelent?

  • Vasárnap felszeletelsz 2 kg húst, megfűszerezed, mehet a sütőbe – 10 perc.
  • Fogsz egy nagy sütőtököt, feldarabolod, mehet a hús mellé – 5 perc.
  • 30 tojást megfőzöl – összerakni 3 perc, plusz 12-15 perc főzés.
  • Zacskós saláta bekészítve.

Maga az étrend:

Kép

Kép

Ádám Norbert

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Nagy, de nem erős - lehetséges?

Azt gondolom, aki konditeremben dolgozik edzőként, már minimum egyszer az életében (de inkább havi egyszer) találkozott olyan srácokkal, akik közlik, hogy ők nem akarnak nagyok lenni, csak erősek.

A vibráló karkötő, ami 30 másodperc alatt leszámol a stresszel

A TouchPoints hadat üzen a konstans idegeskedésnek.

A Szikla mutat 6 gyakorlatot, amiktől te is izmos lehetsz! Lesd el őket!

Dwayne Johsnon nagyon sok embert inspirál már csak a kinézetével is.

Kész, vége! Ennél jobb Tinderes profilkép nem létezik!

Mindenki tanulhat egyet s mást ettől a férfitól!

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft