Miért vagy farkaséhes edzés után?

Közvetlenül edzés után agyad nem engedi, hogy éhséget érezz.

Közvetlenül edzés után agyad nem engedi, hogy éhséget érezz.

Olvasd el ezt is!

A kutatók „sportanorexiának” (anorexia athletica) nevezik a jelenséget. Az ilyen éhségtelenség a testmozgás befejezése után 30–240 percen át tarthat – hangsúlyozza dr. Heather Leidy, a Purdue Egyetem táplálkozáskutatója.

Az edzés fokozza a test hőtermelését (vagyis az anyagcserét), a vér így az emésztőrendszerből a test más részeibe kerül, ahol nagyobb szükség van rá.

Akkor mégis miért falsz az edzés után? Két okból: egyesek kényszert éreznek az evésre, mert az agyuk arra ösztönzi őket, hogy pótolják az elhasznált energiát. Ezt hívják homeosztatikus evésnek. Mások élvezetből, vagy az érzelmeik kordában tartása miatt esznek. Ez a hedonikus evés. A kettő közötti különbség ismerete segít elérni, hogy az üzemanyagkészletek feltöltése inkább elősegítse, mintsem gátolja a fogyást.

Van 4 okunk, hogy lecseréld végre a párnádat

Az egészségre is káros lehet a régóta őrzött kedvenc.

Gondoltad volna, hogy a DNS-lánc 90%-a teljesen felesleges?

Ha lenne célja, már valószínűleg nem élnénk.

Fontos, hogy mit eszel, még fontosabb, hogy mikor

Így időzítsd az étkezéseket, akkor nem lehet baj.

Általános tévhitek a guggolásról, a felhúzásról és a fekvenyomásról

Alapfeladatok, amiket nem érdemes kihagynod az edzéstervedből.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft