Pontosan így néz ki a profi MMA harcosok étrendje

Az különbözteti meg ezeket a férfiakat a fiúktól, hogy ők képesek betartani a diétájuk minden szabályát!

Az különbözteti meg ezeket a férfiakat a fiúktól, hogy ők képesek betartani a diétájuk minden szabályát!

Az MMA harcosoknak muszáj minden szempontból alaposan felkészülniük a meccsre. Már csak azért is, mert a többi profi sportolóval ellentétben nekik jóval kevesebb alkalmuk adódik arra, hogy megmutassák, mit tudnak. Egy balul sikerült összecsapás akár végzetes következményekkel is járhat a karrierjüket tekintve. Számukra tehát a megfelelő étrend betartása éppen annyira fontos, mint az edzésterv.

Chris Algieri több MMA-s táplálkozási tanácsadója, például Ryan LaFlare, Dennis Bermudez és Gian Villante is az ő tanácsait követi. A szakértő részletesen mutatja be, mire kell figyelniük a harcosoknak. Ezek Algieri alapszabályai:

Edzés előtti étkezés

Algieri szerint a különböző edzések legfontosabb része a kesztyűzés, ami tulajdonképp az éles küzdelem előzetese, ezért pont úgy kell előtte táplálkozni, mint a meccset meglőzően. Általában zabpelyhet, pirítóst, gyümölcsöt és 2-4 tojást kell enniük a sportolóknak 4 órával a küzdelem előtt. A szénhidrátok a legfontosabbak, hiszen hosszantartó energiát adnak. Egy-egy meccs előtti próbamérkőzés 60-90 percig is eltarthat, és mivel közben nem esznek (a hasukat is érik ütések), fontos hogy megfelelő mennyiségű üzemanyaggal álljanak neki a mérkőzésnek.

nitrátban gazdag folyadékok

A laktató edzés előtti menü után, másfél órával a meccs előtt céklából vagy gránátalmából készült turmixot isznak, mivel ezek nitrátokban gazdagok, így teljesítményfokozó hatásúak.

Regeneráció

A meccs végét követő 30 percen belül általában fehérjét és meggylevet isznak a sportolók - utóbbi gyulladásgátló anyagokat is tartalmaz Algieri szerint.

Vacsora

A vacsora alapja a fehérje, hiszen ez a tápanyag fontos szerepet játszik a regenerációban. Algieri igyekszik minden este más fehérjeforrást megkóstoltatni velük, heti készer vörös húsokat is ehetnek a sportolók.

A megfelelő mennyiségű zsír

Mivel az MMA-sok számára különösen fontos a regeneráció, a napi bevitt tápanyagok 20-30 százalékát teszik ki az egészséges zsírok. Ezek az ízületek egészségéért is fontosak, ráadásul elég laktatóak is Algieri szerint. A lazac és avokádó tökéletes zsírforrások a szakértő szerint.

Te be tudnád tartani az itt leírtakat?

10 dolog, amit nem tudtál Lewis Hamiltonról

A címlapunkon szereplő Forma-1-es pilótáról rengeteg pletyka kering, pedig sokkal több van benne annál, éppen kivel jár.

A faterod miatt nem kockás a hasad?

Nem tudsz lefogyni? A faterod állhat a háttérben.

A hét táplálkozási tippje: Minden, amit a vegán étrendről tudni érdemes

Egyre népszerűbbé válik a vegán életmód, ám sokan attól tartanak, hogy ha mellőzik az összes állatii eredetű alapanyagot, az izmaikból is veszítenek. Ez igaz?

Lewis Hamilton: Az ember, aki 10 évesen megalapozta a karrierjét

Negyedik világbajnoki címe felé robog a brit pilóta.

Nehezen találsz párt? A 37 százalékos szabály a segítségedre lehet!

Ideje újragondolni a randizásról alkotott elképzeléseidet!

Olvasd el ezeket is

Segítünk az első lépésben: 50%-os kedvezménnyel fizethetsz elő!

Csak 2685 Ft