Pontosan így néz ki a profi MMA harcosok étrendje

Az különbözteti meg ezeket a férfiakat a fiúktól, hogy ők képesek betartani a diétájuk minden szabályát!

Az különbözteti meg ezeket a férfiakat a fiúktól, hogy ők képesek betartani a diétájuk minden szabályát!

Az MMA harcosoknak muszáj minden szempontból alaposan felkészülniük a meccsre. Már csak azért is, mert a többi profi sportolóval ellentétben nekik jóval kevesebb alkalmuk adódik arra, hogy megmutassák, mit tudnak. Egy balul sikerült összecsapás akár végzetes következményekkel is járhat a karrierjüket tekintve. Számukra tehát a megfelelő étrend betartása éppen annyira fontos, mint az edzésterv.

Chris Algieri több MMA-s táplálkozási tanácsadója, például Ryan LaFlare, Dennis Bermudez és Gian Villante is az ő tanácsait követi. A szakértő részletesen mutatja be, mire kell figyelniük a harcosoknak. Ezek Algieri alapszabályai:

Edzés előtti étkezés

Algieri szerint a különböző edzések legfontosabb része a kesztyűzés, ami tulajdonképp az éles küzdelem előzetese, ezért pont úgy kell előtte táplálkozni, mint a meccset meglőzően. Általában zabpelyhet, pirítóst, gyümölcsöt és 2-4 tojást kell enniük a sportolóknak 4 órával a küzdelem előtt. A szénhidrátok a legfontosabbak, hiszen hosszantartó energiát adnak. Egy-egy meccs előtti próbamérkőzés 60-90 percig is eltarthat, és mivel közben nem esznek (a hasukat is érik ütések), fontos hogy megfelelő mennyiségű üzemanyaggal álljanak neki a mérkőzésnek.

nitrátban gazdag folyadékok

A laktató edzés előtti menü után, másfél órával a meccs előtt céklából vagy gránátalmából készült turmixot isznak, mivel ezek nitrátokban gazdagok, így teljesítményfokozó hatásúak.

Regeneráció

A meccs végét követő 30 percen belül általában fehérjét és meggylevet isznak a sportolók - utóbbi gyulladásgátló anyagokat is tartalmaz Algieri szerint.

Vacsora

A vacsora alapja a fehérje, hiszen ez a tápanyag fontos szerepet játszik a regenerációban. Algieri igyekszik minden este más fehérjeforrást megkóstoltatni velük, heti készer vörös húsokat is ehetnek a sportolók.

A megfelelő mennyiségű zsír

Mivel az MMA-sok számára különösen fontos a regeneráció, a napi bevitt tápanyagok 20-30 százalékát teszik ki az egészséges zsírok. Ezek az ízületek egészségéért is fontosak, ráadásul elég laktatóak is Algieri szerint. A lazac és avokádó tökéletes zsírforrások a szakértő szerint.

Te be tudnád tartani az itt leírtakat?

Mit árul el a szülinapod a szexuális életedről?

Gondolkodtál már azon, miért jobb valakivel a szex? A biológiai tulajdonságokon kívül a születésnapod is kihathat arra, kivel, mennyire élvezed.

A világ legerősebb embere napi 7 étkezéssel 12.000 kalóriát visz be. Így csinálja

Brian Shaw elég sokat eszik - ez nem is meglepő, hiszen ő lett a világ legerősebb embere. Már négyszer szerezte meg ezt a címet, de rengeteget készült minden versenyére - és nem csak az edzés során, hanem a táplálkozását is ennek rendelte alá.

9 tipp, hogy végre úgy öltözz, mint egy felnőtt férfi

Ha szeretnéd, hogy végre komolyan vegyenek, érdemes megfogadnod a következő tippeket, hogy minden helyzetben érett férfiként tekintsenek rád - legalábbis az öltözködésed alapján…

Többek között Margot Robbie és Charlize Theron vall kedvenc szexjeleneteiről

A jó szexjelenetért képesek vagyunk elmenni moziba. Szerencsére a színészek is sokra értékelik ezeket.

Tisztázzunk valamit: nem lehet elhízni a fehérjétől!

Egyik kedvenc mítoszom: a fölöslegben bevitt fehérjét a szervezeted cukorrá alakítja – a cukor pedig, mint tudjuk, hizlal – ergo elhízol. Ez az egész kicsit a „kalória be – kalória ki” elvet tükrözi, vagyis hogy a testsúlyunkat az befolyásolja, hogy mennyi kalóriát vittünk be és mennyi kalóriát égettünk el. Mindemellett nettó baromság – mint azt látni is fogjuk.

Fizess elő az Instyle magazinra egy évre most 70%-os kedvezménnyel!
Borító
Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft