Pontosan így néz ki a profi MMA harcosok étrendje

Az különbözteti meg ezeket a férfiakat a fiúktól, hogy ők képesek betartani a diétájuk minden szabályát!

Az különbözteti meg ezeket a férfiakat a fiúktól, hogy ők képesek betartani a diétájuk minden szabályát!

Az MMA harcosoknak muszáj minden szempontból alaposan felkészülniük a meccsre. Már csak azért is, mert a többi profi sportolóval ellentétben nekik jóval kevesebb alkalmuk adódik arra, hogy megmutassák, mit tudnak. Egy balul sikerült összecsapás akár végzetes következményekkel is járhat a karrierjüket tekintve. Számukra tehát a megfelelő étrend betartása éppen annyira fontos, mint az edzésterv.

Chris Algieri több MMA-s táplálkozási tanácsadója, például Ryan LaFlare, Dennis Bermudez és Gian Villante is az ő tanácsait követi. A szakértő részletesen mutatja be, mire kell figyelniük a harcosoknak. Ezek Algieri alapszabályai:

Edzés előtti étkezés

Algieri szerint a különböző edzések legfontosabb része a kesztyűzés, ami tulajdonképp az éles küzdelem előzetese, ezért pont úgy kell előtte táplálkozni, mint a meccset meglőzően. Általában zabpelyhet, pirítóst, gyümölcsöt és 2-4 tojást kell enniük a sportolóknak 4 órával a küzdelem előtt. A szénhidrátok a legfontosabbak, hiszen hosszantartó energiát adnak. Egy-egy meccs előtti próbamérkőzés 60-90 percig is eltarthat, és mivel közben nem esznek (a hasukat is érik ütések), fontos hogy megfelelő mennyiségű üzemanyaggal álljanak neki a mérkőzésnek.

nitrátban gazdag folyadékok

A laktató edzés előtti menü után, másfél órával a meccs előtt céklából vagy gránátalmából készült turmixot isznak, mivel ezek nitrátokban gazdagok, így teljesítményfokozó hatásúak.

Regeneráció

A meccs végét követő 30 percen belül általában fehérjét és meggylevet isznak a sportolók - utóbbi gyulladásgátló anyagokat is tartalmaz Algieri szerint.

Vacsora

A vacsora alapja a fehérje, hiszen ez a tápanyag fontos szerepet játszik a regenerációban. Algieri igyekszik minden este más fehérjeforrást megkóstoltatni velük, heti készer vörös húsokat is ehetnek a sportolók.

A megfelelő mennyiségű zsír

Mivel az MMA-sok számára különösen fontos a regeneráció, a napi bevitt tápanyagok 20-30 százalékát teszik ki az egészséges zsírok. Ezek az ízületek egészségéért is fontosak, ráadásul elég laktatóak is Algieri szerint. A lazac és avokádó tökéletes zsírforrások a szakértő szerint.

Te be tudnád tartani az itt leírtakat?

Melledzés a dohányzás káros hatásai ellen

Az erős mellizmok megkímélhetnek a tüdőbetegségektől, ezért vegyél egy nagy levegőt és irány a terem!

A legfontosabb dolgok, amikre szabadtéri edzéshez szükséged lehet

Végre itt a jó idő, ha kicsit alábbhagy a kánikula, mehetsz is a szabadba edzeni!

Megjelent a Men’s Health! 6 ok, amiért érdemes beszerezned!

Az új magazinból igazi nagyágyúktól tanulhatsz: Jason Statham edzéstrükkjeivel, a Trónok harcából ismert Hegy életvezetési tanácsaival és 70-en túli testépítők tippjeivel is megismerkedhetsz!

A férfi, aki vállalta a tesztoszteronterápiát a pénisznövelésért

Fordulj orvoshoz, ha libidócsökkenést észlelsz.

Nem kell tovább keresned! Ez az 5 legjobb gyakorlat hasizomra

A minap találtam egy cikket, mely az 5 legjobb gyakorlatot mutatta be, mellyel lapos hasat lehet elérni. Összeszedtem a tapasztalataimat, áttanulmányoztam a lapos has irodalmát és előálltam azzal az 5 gyakorlattal, mely szerintem a legjobb a lapos has eléréséhez:

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Itt a hatos csomag, hat lapszám, most fél áron!

Csak 2685 Ft