Miért ehetsz mindent karácsonykor? Szakértőnk elmondja!

Igaz, még november van, de már elindultak a karácsonyi vásárok, mindenhol feldíszített karácsonyfák láthatók, megy a Black Friday őrület...

Igaz, még november van, de már elindultak a karácsonyi vásárok, mindenhol feldíszített karácsonyfák láthatók, megy a Black Friday őrület...

Ezzel egy időben mindenki elkezdett már arról beszélni, hogy:

  1. Karácsonykor hány kilót fog felszedni?
  2. Vajon mikor fogja azt leadni?
  3. Egyébként is: januártól kemény diéta van, mert az új évi fogadalom az, hogy le akarunk fogyni.

A klienseim is kérdezgetik, hogy mit lehet, és mit nem lehet karácsonykor, vagy épp azt mondogatják, hogy ők majd hogyan oldják meg minimális csalással azt a karácsonyi 3 napot. Utóbbiak eltökéltségét és odaadását nagyra becsülöm – de az egészet fölösleges energiapazarlásnak érzem. Azt is elmondom, hogy miért.

Nézzünk először egy évet: 365 nap. Számoljunk napi 4 étkezéssel (kb. szerintem reális) – ez összesen 1460 menü.

Rendben, tegyük fel, hogy egy évben rendesen tartjuk az étrendünket – ez alatt azt értem, hogy heti 7 napból 6-on rendesen eszünk és van egy nap, amikor 1-2 étkezés az „csalás”. Ebben az esetben évente 104 étkezés lesz csalás. Ehhez vegyük még hozzá a húsvétot (mondjuk 3 nap), a karácsonyt (szintén 3 nap) – ez további 24 étkezés.

Ha tehát minden héten 2 csaló étkezés van, plusz a 2 „egyél ameddig bírsz” ünnepen is rendesen eszünk, akkor az esetek 8 %-ban tértünk el az étrendünktől. Vegyünk hozzá még 1 hét nyaralást és akkor elértük a 10 %-ot. Most, ha igazán hárdkórok vagyunk, azt mondjuk: ha szeretnéd elérni a kitűzött céljaidat, ahhoz 100 % elkötelezettség az edzéshez és 100 % elkötelezettség az étrendhez kell. Ez remekül hangzik, de sajnos (dehogy sajnos, hál’ égnek!) nem igaz.

A fogyás és az izomépítés egyszerű matek – ha 10 napból 8 napig szigorú diéta van, 2 napig meg eszel, ami jól esik, akkor fogyni fogsz. (Felmerülhet a kérdés, hogy ha ilyen verziók is vannak, miért nem ezeket használják. A válasz egyszerű: az étrendek esetén a „matek” csak az egyenlet egyik fele. A másik annak betartása – ill. az, hogy mennyire könnyű betartani. A fenti példában a két nap túlevés után nehezebb lesz visszatérni az étrendhez, megnőnek a sóvárgások, stb. – ezért az ilyen étrendeket próbáljuk kerülni.)

Természetesen versenyfelkészülés nincs félrekajálással – de az átlagember csak jól akar kinézni. Ha az étrendedet 80-90 %-ban tartod, meg lesz az eredménye. Máshogy mondom: ha az eredményeket nézzük, az, aki 1 évig 80-90 %-ban tartja az étrendjét, sokkal messzebbre jut, mint aki 3 hónapig vasszigorral, utána pedig elengedi magát.

Tehát, számok alapján egyértelmű, hogy heti 1-2 félrekajálás ill. az ünnepek teljes kiélvezése bőven bele kell, hogy férjen egy átlagember életébe.

Amúgy is, mit gondolunk, mennyit lehet hízni 3 nap alatt? Én kb. 82-85 kg vagyok, ha rendesen nekiesem az asztalnak, és alkoholt is fogyasztok, olyan 3-5 kg csak feljön ennyi idő alatt. De! Mennyi abból a zsír? Biztos nem 3-5 kg. Valószínűleg még csak fél kg sincs. (Érdekes, azt sose szokták megemlíteni, hogy azért az erősen hiperkalóriás, hiperinzulinos és hiperaminosavas környezetben valószínűleg egy adag izom is jön a zsír mellé…:))

A habzsolás befejeztével aztán 2-3 napig annyit járok WC-re, mint egy cukorbeteg – és 4-5 nap múlva a kiindulási súlyomat 1 kilón belülre megközelítem. Ha 7 nap alatt nem áll vissza a kiindulási állapot, akkor valami baj van.

Mi a probléma akkor?

Valahol mindenki érzi, hogy ha az évi 52 hétből összesen 2 olyan van, amikor nem tartjuk az étrendet, míg a maradék 50 alatt figyelünk az étkezésünkre, akkor azért egyre jobban kéne kinéznünk, nem? De igen. Akkor miért izgul mindenki a karácsonyon?

Hát mert… dobpergést kérek…

NEM TARJÁK AZ ÉTRENDET A MARADÉK 50 HÉTBEN.

Tudom, ez mély volt. A helyzet az, hogy tényleg ennyi a megoldás: az emberek nem érzik, hogy megérdemlik a karácsonyi menüt. Miért? Mert nem dolgoztak meg érte. Ennyi.

Rendben, most visszanézünk az elmúlt 1 évre és mit látunk? Mi sem dolgoztunk meg érte. Fenébe! Akkor ez a karácsony is kuka? Nos, nem. Még van lehetőség.

A cél a következő: a hátralevő 3 hétben 3 szabályt kell követni:

  1. Nem eszünk szénhidrátot. Nincs rizs, krumpli, tészta, kenyér, péksüti, sütőtök, semmi. Rostos, zöld zöldségekből korlátlan fogyasztás lehetséges. 30-50 g olajos magot is megehetünk, illetve napi 1 gyümölcs.
  2. Minden nap bevisszük a megfelelő fehérjemennyiséget. Ez kb. 1,5-2 g testsúly kilogrammonként. Aki 80 kg az 160 g-t kell, hogy egyen. (Igen, elvileg olyanoknak, akik nem sportolnak, nem kell ennyi – de rengeteg kutatás mutatja azt, hogy a fokozott fehérjebevitelnek számos pozitív hatása van a fogyásra, akár sportolunk, akár nem.)
  3. Nem félünk a zsíroktól. Nyugodtan választunk zsírosabb húsokat, tejtermékeket. A salátára és zöldségekre teszünk olíva olajat. Együnk avokádót.

Összefoglalva: a karácsony nem a diétáról szól, hanem a pihenésről, a családról és a szeretetről (vagy az a majális?). Nincs szomorúbb, mint egy karácsonyi asztalnál ülő, műanyag dobozból evő ember (kivéve, ha a dobozban az elvitelre már becsomagolt zserbó van). Én minden kliensemet azzal küldöm el, hogy egyen-igyon és érezze jól magát. Majd januárban újra nekiesünk a feladatoknak.

Ha szeretnéd a karácsonyt bűntudat nélkül élvezni, akkor a hátralevő 3 hétben tartsd be a fenti 3 egyszerű szabályt.


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

11 érdekesség Mark Wahlbergről, amit nem biztos, hogy eddig tudtál

Azt tudjuk, hogy keményen edz és szeret megnevettetni minket a filmjeivel, de honnan jön a neve és minek választotta meg a Rolling Stone.

A hét edzéstippje: Így lett atomizmos Michael B. Jordan a Fekete Párduc forgatására

A sztár edzője, Corey Calliet elmondja, mi Jordan masszív izmainak titka.

Trendben erős: a Men's Health aktuális kedvencei

Nézd meg, hogy az elmúlt hetekben milyen újdonságok jelentek meg, amikkel feldobhatod a stílusodat!

Miért áll rosszabbul a hajad, ha beteg vagy?

Észrevetted már, hogy ha beteg vagy, úgy tűnik, hogy a hajad is kidől?

Gombóc Artúr padlót fogna! A csokitól jobban megy az edzés egy új kutatás szerint

A csoki nem csak a szerelem szimbóluma, hanem szuper hatással van az egészségedre is!

Egészség level Oktoberfest: Sört vedelve halmozzák az érmeket a németek a téli olimpián

Már nem lenézett alternatíva, hanem effektív sportital az alkoholmentes verzió.

Itt az egyik UFC harcos edzésterve, amivel fejlesztheted az állóképességed és robbanékonyabbá válhatsz!

Tyron Woodley pontosan ezt az edzéstervet követi, hogy kiüsse ellenfeleit a ringben.

Korán kelsz? Akkor tényleg aranyat lelsz, mert sokkal jobb vagy másoknál!

Utálsz sokáig aludni? Akkor szerencséd van, a tudomány szerint ugyanis sokkal egészségesebb életet folytatsz, mint mások.

Nagy izmok bármilyen áron? A szteroidok 7 legdurvább mellékhatása

Azt tudod, hogy a szteroidok nem tesznek jót neked. De pontosan miért? Mutatjuk, milyen következményekkel kell számolnod, ha mégis kipróbálnád őket.

Még csak február van, de megtaláltuk az év legdurvább és legnevetségesebb szexkutatását!

Te hogyan sütöd a palacsintát? Feldobod, vagy lapáttal fordítod meg?

Nem találsz magadnak párt? A tudomány szerint a te készülékedben van a hiba!

Akárhogy is próbálkozol, egyszerűen nem talál rád a szerelem?

Nem semmi! Ez a férfi a borbélya tanácsára megnövesztette a szakállát és 180 fokos fordulatot vett az élete

Ha eddig nem gondoltad úgy, hogy érdemes lehet megnövesztened a szakálladat, akkor íme egy történet, ami biztos, hogy megváltoztatja majd a véleményedet.

Hiába a tehetség, támogatás nélkül nehéz befutni. Ebben segíthetsz most te is!

Kilenc hihetetlenül tehetséges embert támogathatsz szavazatoddal, hogy egy lépéssel még közelebb kerülhessenek álmaikhoz.

4 meglepő dolog, ami kellemetlen szájszagot eredményez

Ezekre figyelj, ha nem akarod megkeseríteni beszélgetőtársaid életét.

5 dolog, ami még fájdalmasabbá teszi a másnapot

Ezekre figyelj, ha nem akarsz egy egész napot kidobni a kukába.

3 szuper teljesítménynövelő módszer, amit még nem próbáltál

A tiltott szerek, veszélyes tabletták helyett inkább válaszd a következő módszereket!

Kőkemény kockahas - 3 tipp felüléshez

Így biztosan nem dolgozol hiába.

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 %

Csak 1335 Ft