Miért ehetsz mindent karácsonykor? Szakértőnk elmondja!

Miért ehetsz mindent karácsonykor? Szakértőnk elmondja!

Igaz, még november van, de már elindultak a karácsonyi vásárok, mindenhol feldíszített karácsonyfák láthatók, megy a Black Friday őrület...

Ezzel egy időben mindenki elkezdett már arról beszélni, hogy:

  1. Karácsonykor hány kilót fog felszedni?
  2. Vajon mikor fogja azt leadni?
  3. Egyébként is: januártól kemény diéta van, mert az új évi fogadalom az, hogy le akarunk fogyni.

A klienseim is kérdezgetik, hogy mit lehet, és mit nem lehet karácsonykor, vagy épp azt mondogatják, hogy ők majd hogyan oldják meg minimális csalással azt a karácsonyi 3 napot. Utóbbiak eltökéltségét és odaadását nagyra becsülöm – de az egészet fölösleges energiapazarlásnak érzem. Azt is elmondom, hogy miért.

Nézzünk először egy évet: 365 nap. Számoljunk napi 4 étkezéssel (kb. szerintem reális) – ez összesen 1460 menü.

Rendben, tegyük fel, hogy egy évben rendesen tartjuk az étrendünket – ez alatt azt értem, hogy heti 7 napból 6-on rendesen eszünk és van egy nap, amikor 1-2 étkezés az „csalás”. Ebben az esetben évente 104 étkezés lesz csalás. Ehhez vegyük még hozzá a húsvétot (mondjuk 3 nap), a karácsonyt (szintén 3 nap) – ez további 24 étkezés.

Ha tehát minden héten 2 csaló étkezés van, plusz a 2 „egyél ameddig bírsz” ünnepen is rendesen eszünk, akkor az esetek 8 %-ban tértünk el az étrendünktől. Vegyünk hozzá még 1 hét nyaralást és akkor elértük a 10 %-ot. Most, ha igazán hárdkórok vagyunk, azt mondjuk: ha szeretnéd elérni a kitűzött céljaidat, ahhoz 100 % elkötelezettség az edzéshez és 100 % elkötelezettség az étrendhez kell. Ez remekül hangzik, de sajnos (dehogy sajnos, hál’ égnek!) nem igaz.

A fogyás és az izomépítés egyszerű matek – ha 10 napból 8 napig szigorú diéta van, 2 napig meg eszel, ami jól esik, akkor fogyni fogsz. (Felmerülhet a kérdés, hogy ha ilyen verziók is vannak, miért nem ezeket használják. A válasz egyszerű: az étrendek esetén a „matek” csak az egyenlet egyik fele. A másik annak betartása – ill. az, hogy mennyire könnyű betartani. A fenti példában a két nap túlevés után nehezebb lesz visszatérni az étrendhez, megnőnek a sóvárgások, stb. – ezért az ilyen étrendeket próbáljuk kerülni.)

Természetesen versenyfelkészülés nincs félrekajálással – de az átlagember csak jól akar kinézni. Ha az étrendedet 80-90 %-ban tartod, meg lesz az eredménye. Máshogy mondom: ha az eredményeket nézzük, az, aki 1 évig 80-90 %-ban tartja az étrendjét, sokkal messzebbre jut, mint aki 3 hónapig vasszigorral, utána pedig elengedi magát.

Tehát, számok alapján egyértelmű, hogy heti 1-2 félrekajálás ill. az ünnepek teljes kiélvezése bőven bele kell, hogy férjen egy átlagember életébe.

Amúgy is, mit gondolunk, mennyit lehet hízni 3 nap alatt? Én kb. 82-85 kg vagyok, ha rendesen nekiesem az asztalnak, és alkoholt is fogyasztok, olyan 3-5 kg csak feljön ennyi idő alatt. De! Mennyi abból a zsír? Biztos nem 3-5 kg. Valószínűleg még csak fél kg sincs. (Érdekes, azt sose szokták megemlíteni, hogy azért az erősen hiperkalóriás, hiperinzulinos és hiperaminosavas környezetben valószínűleg egy adag izom is jön a zsír mellé…:))

A habzsolás befejeztével aztán 2-3 napig annyit járok WC-re, mint egy cukorbeteg – és 4-5 nap múlva a kiindulási súlyomat 1 kilón belülre megközelítem. Ha 7 nap alatt nem áll vissza a kiindulási állapot, akkor valami baj van.

Mi a probléma akkor?

Valahol mindenki érzi, hogy ha az évi 52 hétből összesen 2 olyan van, amikor nem tartjuk az étrendet, míg a maradék 50 alatt figyelünk az étkezésünkre, akkor azért egyre jobban kéne kinéznünk, nem? De igen. Akkor miért izgul mindenki a karácsonyon?

Hát mert… dobpergést kérek…

NEM TARJÁK AZ ÉTRENDET A MARADÉK 50 HÉTBEN.

Tudom, ez mély volt. A helyzet az, hogy tényleg ennyi a megoldás: az emberek nem érzik, hogy megérdemlik a karácsonyi menüt. Miért? Mert nem dolgoztak meg érte. Ennyi.

Rendben, most visszanézünk az elmúlt 1 évre és mit látunk? Mi sem dolgoztunk meg érte. Fenébe! Akkor ez a karácsony is kuka? Nos, nem. Még van lehetőség.

A cél a következő: a hátralevő 3 hétben 3 szabályt kell követni:

  1. Nem eszünk szénhidrátot. Nincs rizs, krumpli, tészta, kenyér, péksüti, sütőtök, semmi. Rostos, zöld zöldségekből korlátlan fogyasztás lehetséges. 30-50 g olajos magot is megehetünk, illetve napi 1 gyümölcs.
  2. Minden nap bevisszük a megfelelő fehérjemennyiséget. Ez kb. 1,5-2 g testsúly kilogrammonként. Aki 80 kg az 160 g-t kell, hogy egyen. (Igen, elvileg olyanoknak, akik nem sportolnak, nem kell ennyi – de rengeteg kutatás mutatja azt, hogy a fokozott fehérjebevitelnek számos pozitív hatása van a fogyásra, akár sportolunk, akár nem.)
  3. Nem félünk a zsíroktól. Nyugodtan választunk zsírosabb húsokat, tejtermékeket. A salátára és zöldségekre teszünk olíva olajat. Együnk avokádót.

Összefoglalva: a karácsony nem a diétáról szól, hanem a pihenésről, a családról és a szeretetről (vagy az a majális?). Nincs szomorúbb, mint egy karácsonyi asztalnál ülő, műanyag dobozból evő ember (kivéve, ha a dobozban az elvitelre már becsomagolt zserbó van). Én minden kliensemet azzal küldöm el, hogy egyen-igyon és érezze jól magát. Majd januárban újra nekiesünk a feladatoknak.

Ha szeretnéd a karácsonyt bűntudat nélkül élvezni, akkor a hátralevő 3 hétben tartsd be a fenti 3 egyszerű szabályt.


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/unsupportedbrowser?_rdr

Tovább olvasok
Az 5 legjobb edzőcipő, nem csak futáshoz

Mutatjuk, melyek jelenleg a legjobb lábbelik.

Ha meg tudsz csinálni ennyi fekvőtámaszt, tovább fogsz élni, mint az átlag

A sokoladú gyakorlat csökkenti a szívproblémák kialakulásának kockázatát.

A 8 legjobb óvszer, hogy elképesztő élmény legyen a szex

Ha azt hiszed a gumi rossz, akkor minden bizonnyal nem a megfelelőt használod.

Így csökkentheted természetes úton a vérnyomásodat

Mutatunk pár módszert, amik hasznosak lehetnek, ha problémáid vannak a dologgal.

A tudomány azt is tudja, miért vagy ideges, amikor éhes vagy

Biztos, hogy neked is ismerős az érzés, amikor kopognak a szemeid az éhségtől, és ilyenkor még a legkisebb apróságon is képes vagy felrobbanni.

Mutatjuk az All-Star hétvége legnagyobb zsákolásait - videó

Hamidou Diallo lopta el a show-t a Charlotte-ban rendezett gálán.

Így segíti az edzés utáni étkezés a zsírégetést

A legújabb tanulmány szerint éhgyomorra érdemes tréningezni.

Mutatjuk az 5 legjobb kosaras cipőt

Egyáltalán nem mindegy, mit viselsz a hétvégi pattogtatáson.

A párkapcsolat megmentője: Az okoságy, ami visszagurítja a párodat az ő térfelére!

Simán lehet, hogy néhány szerelem ennek a furcsa találmánynak köszönhetően menekül meg.

A szaunázás 3 legnagyobb előnye

30 perces üldögélés sosem volt még ilyen hasznos.

Mutatjuk, hogyan óvhatod meg a herezacskódat

Szakember válaszol végre az égető altáji kérdésre.

Az ugrókötelezés 3 legnagyobb előnye

Ha türelmetlen természet vagy, ezt neked találták ki.

Ezért érdemes rendszeresen kimcsit fogyasztanod

Dél-Korea kincse nagyon jó hatással van a szervezetre.

Az 5 leggyakoribb buktató súlyzós edzés közben

Ne verd át magad, figyelj a helyes végrehajtásra!

Kőkemény kockahas - 3 tipp felüléshez

Így biztosan nem dolgozol hiába.

4 meglepő dolog, ami kellemetlen szájszagot eredményez

Ezekre figyelj, ha nem akarod megkeseríteni beszélgetőtársaid életét.

Ölben tartod a laptopod? A cerkád nem díjazza a dolgot

Chicagói szakemberek tették helyre egyszer s mindenkorra a kérdést.

Az edzésmentes élet károsabb, mint a dohányzás és a cukorbetegség

A tudomány ismét bebizonyította, hogy erősen ajánlott mozogni.

Olvasd el ezeket is

4 LAPSZÁM MOST 3980 FT HELYETT CSAK 1980 FT

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem