Vésd az eszedbe: ennyi a normális nyugalmi pulzus értéke

Azt is eláruljuk, mi a teendő, ha neked ettől eltér.

Azt is eláruljuk, mi a teendő, ha neked ettől eltér.

Az életed folyamán nagyjából 2.5 milliárdszor ver a szíved. Ha tovább szeretnénk osztani, akkor 100.000-szer ver naponta. A pulzusodat pedig érdemes figyelni, ugyanis ha nem a normális értéken belül mozog, akkor a szívizmaid nem működnek megfelelően.

A nyugalmi pulzus az a szám, ahányszor a szíved ver percenként, amikor nyugodt vagy nem végzel semmilyen fizikai munkát.

Mi a normális nyugalmi pulzus?

Ez általában 60-100 szívverést jelent percenként. Fontos, hogy ekörül mozogjon a te nyugalmi pulzusod is, mivel az eltérő eredmények szívproblémákra is utalhatnak.

„Gondolj úgy a szívedre, mint egy kocsira, a véredben lévő oxigén pedig legyen a benzin. Minél gyorsabban hajtasz, annál több benzint fogyaszt az autó és annál keményebben kell dolgoznia, ami túlterhelést okozhat”

- mondja dr. Kate Traynor, kórházigazgató.
Olvasd el ezt is!

Ha 100-nál is többet ver a szíved percenként, belázasodhatsz, dehidratált lehetsz és több adrenalin szabadul fel a szervezetedben. Ez nagyobb problémákat is okozhat, például hatására vérrögök alakulhatnak ki, melyek stroke-hoz vezethetnek.

Ha viszont 60-nál kevesebbet ver a szíved percenként, kevesebb vér jut az agyadhoz, emiatt akár az eszméletedet is elveszítheted. Ezt a problémát például a vérnyomáscsökkentők is okozhatják. Egyébként a sportolóknál gyakori, hogy alacsonyabbá válik a nyugalmi pulzusuk, de ez nem akkor gond.

Te is könnyen leellenőrizheted a nyugalmi pulzusodat, ám szakértők szerint sokkal jobb, ha a régi módszerrel méred meg: tedd a mutató- és középső ujjadat a nyakadra, a légcsöved mellé. Ha a csuklódon mérnéd, tedd az artériára a két ujjadat. Ha megvan a pulzusod, számold meg a szívverésedet 15 másodpercen keresztül, majd szorozd meg az eredményt néggyel.

Aggodalomra pedig akkor van okod, ha hirtelen változik meg a pulzusod, ekkor mindenképp érdemes felkeresned egy szakembert.


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Fogyj együtt a kutyáddal/macskáddal, hogy mindketten sokáig egészségesek maradjatok: 5 tipp
Itt a bizonyíték arra, hogy a legtöbb férfinak jobban bejönnek a szőke nők

Egy új kutatásból az is kiderül, miért szavaz több férfi a szőkékre.

Ha erre a kis izomcsoportra is szánsz időt, sokkal többet emelhetsz!

Nem csak a fogásodat érdemes ám erősíteni ahhoz, hogy látványosabb eredményeket érj el a teremben!

5 jel, hogy dehidratált vagy, aminek semmi köze a szomjúsághoz

Ha szomjas vagy, akkor már késő, mert dehidratálttá vált a szervezeted - állítják sokan. De nem csak az italok utáni vágyakozás utalhat arra, hogy a tested szomjazik!

A 6 leggyakoribb hiba húzódzkodás közben

Így csináld, ha fejlődni akarsz.

Túlzásba viszed a mozgást? Az exorexia létező betegség, de a férfiak keveset beszélnek róla

Mutatjuk, mikor jelent már tényleg problémát az, ha elmész edzeni.

A hét táplálkozási tippje: pontosan ekkora adagot érdemes fogyasztani 8 népszerű ételből, hogy egészséges maradj

Ha odafigyelsz a táplálkozásodra, érdemes az adagokra is kicsit nagyobb hangsúlyt fektetni.

A jóganap az új pihenőnap

A kitartott pózok még a sérülésektől is megkímélnek.

4 szakálltípus, amit érdemes kipróbálnod! (Még akkor is, ha nem egyenletes az arcszőrzeted)

A férfiak szeretik az egyszerűséget mindenben, így a szakállak terén is.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

A hét edzéstippje: érdemes minden egyes nap hasaznod, hogy lásd az edzés eredményét?

Ha nyárra már kockás hasat akarsz villantani, azért már jó korán el kell kezdeni dolgozni - például most.

A bicikli virágoztathatja fel a szexuális életedet

Egy kis tekerés és minden egyenesbe jön.

Nincs izomnövelés és erősödés túlterhelés nélkül - személyi edzőnk tanácsai a konditermi fejlődéshez

Ha besétálunk a terembe és körülnézünk, rengeteg embert látunk, aki edz. Különféle gyakorlatokat végeznek, gyakran erőlködnek és izzadnak, ezzel a kemény edzés látszatát keltve. Ha valaki nem jártas az edzésben, nem edz 4-5 éve, akkor tényleg csak keményen edző embereket lát.

3 jó okunk van arra, hogy elfelejtsd a kései vacsorát

Riasztó adatokkal szembesültek a szakemberek.

Rossz hír vegáknak: egy kutatás szerint sokkal kevesebb szexben van részük, mint a húsevőknek

Ha egy finom steak felér számodra egy orgazmussal, akkor van még egy jó hírünk: egy új kutatás szerint a húsevő emberek többször szexelnek, mint a vegetáriánus társaik.

Kettő az egyben: A szuperszett, ami a tricepszedet és a hasadat is megdolgoztatja

Milyen gyakran dolgoztatod meg a tricepszedet és a törzsizmaidat egyetlen gyakorlattal?

To-do list menti meg az álmatlan éjszakákat

Sosem volt még ilyen egyszerű az elalvás.

Gondoltad volna? A nyújtástól több mint 300%-kal nőhet az izomtömeged!

Ha az edzés végeztével szánsz időt a nyújtásra is, sokkal hamarabb elérheted a céljaidat!

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 SZÁZALÉK

Csak 2685 Ft