Vésd az eszedbe: ennyi a normális nyugalmi pulzus értéke

Azt is eláruljuk, mi a teendő, ha neked ettől eltér.
Forrás: getty images

Azt is eláruljuk, mi a teendő, ha neked ettől eltér.

Az életed folyamán nagyjából 2.5 milliárdszor ver a szíved. Ha tovább szeretnénk osztani, akkor 100.000-szer ver naponta. A pulzusodat pedig érdemes figyelni, ugyanis ha nem a normális értéken belül mozog, akkor a szívizmaid nem működnek megfelelően.

A nyugalmi pulzus az a szám, ahányszor a szíved ver percenként, amikor nyugodt vagy nem végzel semmilyen fizikai munkát.

Mi a normális nyugalmi pulzus?

Ez általában 60-100 szívverést jelent percenként. Fontos, hogy ekörül mozogjon a te nyugalmi pulzusod is, mivel az eltérő eredmények szívproblémákra is utalhatnak.

„Gondolj úgy a szívedre, mint egy kocsira, a véredben lévő oxigén pedig legyen a benzin. Minél gyorsabban hajtasz, annál több benzint fogyaszt az autó és annál keményebben kell dolgoznia, ami túlterhelést okozhat”

- mondja dr. Kate Traynor, kórházigazgató.
Olvasd el ezt is!

Ha 100-nál is többet ver a szíved percenként, belázasodhatsz, dehidratált lehetsz és több adrenalin szabadul fel a szervezetedben. Ez nagyobb problémákat is okozhat, például hatására vérrögök alakulhatnak ki, melyek stroke-hoz vezethetnek.

Ha viszont 60-nál kevesebbet ver a szíved percenként, kevesebb vér jut az agyadhoz, emiatt akár az eszméletedet is elveszítheted. Ezt a problémát például a vérnyomáscsökkentők is okozhatják. Egyébként a sportolóknál gyakori, hogy alacsonyabbá válik a nyugalmi pulzusuk, de ez nem akkor gond.

Te is könnyen leellenőrizheted a nyugalmi pulzusodat, ám szakértők szerint sokkal jobb, ha a régi módszerrel méred meg: tedd a mutató- és középső ujjadat a nyakadra, a légcsöved mellé. Ha a csuklódon mérnéd, tedd az artériára a két ujjadat. Ha megvan a pulzusod, számold meg a szívverésedet 15 másodpercen keresztül, majd szorozd meg az eredményt néggyel.

Aggodalomra pedig akkor van okod, ha hirtelen változik meg a pulzusod, ekkor mindenképp érdemes felkeresned egy szakembert.


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Fogyj együtt a kutyáddal/macskáddal, hogy mindketten sokáig egészségesek maradjatok: 5 tipp
A regeneráció alapszabályai: 4 kulcsfontosságú tényező, amire érdemes figyelni

Azt hiszem, mindenki tudja – de ha nem, akkor most megtudja -, hogy az izmok nem az edzések közben nőnek. Sőt, a futóteljesítményünk sem az edzés közben javul.

A horkolásod rosszabb hatással van a kapcsolatodra, mint gondolnád!

1500 ember mondta el a véleményét a témával kapcsolatban, és kiderült, hogy egyáltalán nem boldogok.

A legjobb módszer az izomláz csökkentésére

Az izomláz lehet a sikeres edzés jele.

5 ok, amiért óriási szükségünk van D-vitaminra

Így hasznosítja a szervezetünk a napfény ajándékát.

Íme az allergia legújabb ellenszere: a gin tonik

Ha keresel egy okot arra, hogy munka után leguríts egy gin tonikot, akkor most mutatunk egyet.

Mi számít vonzónak? A tudomány szerint ezek a tulajdonságok mindenképp

A szerelmet nehéz leírni, megfogalmazni. A tudomány viszont segíthet abban, hogy megmagyarázza, pontosan miért is vonzódsz valakihez.

Tedd ezt, hogy produktívabbá válj - Elon Musk emailjében 5 fontos tanácsot is találsz

Ha nem tudnád, Elon Musk a SpaceX és a Tesla CEO-ja, de ő alapította a The Boring Company nevű céget és nem is olyan rég kilőtt egy autót az űrbe.

Dwayne Johnson 3. gyereke is megszületett!

Tegnap vált háromszoros apává a Szikla.

Ez történik, ha nem kezeled a szexuális úton terjedő betegségeket

Lehet, hogy a tünetek idővel megszűnnek, de súlyos következményekkel kell számolnod, ha nem kezeled a nemi betegségeket.

Így kerülheted el, hogy túl keveset egyél edzés előtt

Ha nem eszel eleget és edzés előtt sem ügyelsz arra, hogy megfelelően feltöltsd a szervezeted raktárait, hogyan várhatod el, hogy lásd az edzés eredményét?

Borzalmas volt az első alkalom? A tudomány szerint emiatt nem kell aggódnod

Volt már olyan, hogy minden összejött, csak épp az első szex sikerült katasztrofálisan?

A hét táplálkozási tippje: tényleg hatásos a vércsoport-diéta?

A vércsoport-diéta megint egyre népszerűbb. De tényleg olyan hatásos, mint ahogy azt sokan állítják? Ennek jártunk utána.

Kiderült, mit alakítanának át a férfiak a testükön! Mit szólsz az eredményekhez?

Egy új kutatás arra derített fényt, hogy a férfiak is szívesen változtatnának a kinézetükön. Mutatjuk, melyik testrészek az érintettek.

A Harvard professzora szerint ezt az 5 ételt napi szinten kéne fogyasztanunk

Teresa Fung szerint ezek tartalmazzák a legtöbb tápanyagot.

Ezért érdemes rendszeresen kimchit fogyasztanod

Dél-Korea kincse nagyon jó hatással van a szervezetre.

Kerüld el a kiégést ezzel a négyhetes módszerrel!

A jó idő beköszöntével senkinek nincs kedve bent ülni az irodában. Egyre többször kalandozik el az agyad, egyre kevésbé érdekel a munka.

Zokni vagy nem zokni? Erre figyelj a választásnál, hogy tökéletessé tedd a megjelenésed

Itt egy kis segítség, hogy el tudd dönteni, milyen zoknit válassz a különböző ruháidhoz.

A hét edzéstippje: készülj ezzel az edzéstervvel a nyárra!

Ha nyár, akkor strandszezon, vagyis egyre több időt töltesz rövidnadrágban.

Olvasd el ezeket is

MINDIG ARRA BIZTATUNK, HOGY ADJ BELE MINDENT, DE MOST ELÉG LESZ AZ 50 %

Csak 1335 Ft