Te kibírnád? Így készülnek a Le Mans 24 órás versenyére a pilóták

Holnap startol a 24 órás verseny, ami már önmagában is elég embert próbáló, de akkor még a felkészülésről nem is beszéltünk.

Holnap startol a 24 órás verseny, ami már önmagában is elég embert próbáló, de akkor még a felkészülésről nem is beszéltünk.

Hogyan készülnek a pilóták?

A Ford GT versenyzőire elég meredek feladatok várnak, mivel nem csak az izmaikat, hanem a koordinációs-képességüket, a tüdejüket és az állóképességüket is erősíteniük kell. Mindegyikük személyre szabott edzésprogramot követ, aminek része a nyak, kar, törzsizmok erősítése, de a helyi körülményekre is fel kell készülniük.

Harry Ticknell és Andy Priaulx még nem vezettek a sanghaji pályán, ezért szimulátort használtak, mely a kormánykeréken közvetítette a visszaljelzéseket. Eközben pedig végig szakemberek figyelték a teljesítményüket.

Mivel hatalmas erőhatásoknak vannak kitéve, a verseny során végig figyelik a pilóták egészségügyi állapotát, a pulzustól kezdve a légzésen át egészen a vércukorszintig.

A következő infografikából kiderül, pontosan milyen gyakorlatokkal készülnek a versenyzők:

Kép
forrás: Ford
  1. Szimulátorok: elősegítik a koncentrációt és közben elemezhetik a pilóta állapotát.
  2. Kormányzási állóképesség: egy fitballal a hátuk mögött ülnek a versenyzők, közben pedig egy súlyzót kell forgatniuk, ameddig csak bírják.
  3. Nyakedzés: egy különleges bukósisakot kapnak, melyre egy szalagot kötöttek, amit a pilótának a fejével kell elhúzni.
  4. Batak: gyorsítja a reakcióidőt és elősegíti a koncentrációt.
  5. Plank: bizony, ők is csinálják, mivel szuper törzserősítő.
  6. Kitörés: 3-4x15-20 ismétlést kell végrehajtaniuk a pilótáknak egykezes súlyzókkal, hogy erősítsék a lábizmaikat.
  7. Guggolás váltott lábbal: 2-3x15 ismétlés a boka, térd és csípő stabilitásának erősítésére.
  8. Hasprés fitballon: ez a gyakorlat is a core izmokat erősíti.

Ha még többre vagy ezzel kapcsolatban kíváncsi, nézd meg a következő videót, ami Ticknell edzéséről készült:


A következő inforgrafikából pedig az derül ki, mit élnek át vezetés közben a versenyzők:

Kép
forrás: Ford
  1. Az autóban akár 32 fok is lehet, ami szinte már egy szaunához hasonlít
  2. A váltás, fékezés és a kanyarokkal tarkított pályán úgy érzik magukat, mintha egy hullámvasúton ülnének…3 órán keresztül.
  3. Annyira erős a fékezés hatása, hogy a tüdőből is kipréseli a levegőt.
  4. 2.5 óra alatt a pilóták akár 2.5 kg-ot is fogyhatnak a dehidratáció miatt.
  5. A bukósisakban pontosan úgy lélegeznek, mintha egy magas hegycsúcson lennének.
  6. A nyak és alkarok extrém módon is elfáradhatnak.
  7. A pilóták pulzusa 150 BPM és 170 BPM között mozog - ez olyan, mint 3 órán keresztül ejtőernyőzni.
  8. 3 óra alatt akár 3000 kalóriát is elégethetnek.
  9. Az adrenalin és glükóz szintjeinek váltakozása is sokat kivesz a versenyzőkből.
  10. Muszáj, hogy koncentráljanak, mivel egy apró hiba is végzetes következményekkel járhat.

Szerintünk ezek után már nem is annyira biztos, hogy te is szívesen lennél a helyükben...vagy mégis?

Legyél olyan izmos, mint a Baywatch sztárjai!

Ha a 30 fokos meleg nem jelezné eléggé, akkor most szólunk, hogy itt a nyár. És a strandszezon, ahol megmutathatod, miért dolgoztál keményen egész évben.

Melyik növényi tej a legjobb számodra?

A különböző növényi tejek egyre népszerűbbek, ám az tény, hogy nem mindegy, melyiket fogyasztod.

Erekciós előrejelzés: A nagylábujjad figyelmeztet, ha közel a baj

A köszvény gyakran kéz a kézben jár a merevedési zavarokkal.

Neked megy a 360 fokos fekvőtámasz?

Amikor már azt hitted, nem lehet nehezebb fekvőtámasz variáció az egykezesnél, Rob Sulaver személyi edző előállt egy új verzióval.

Ilyen volt a hétvégi DTM magyar futama

Kollégánk, Orosz Tamás fiával a Hungaroring felé vette az irányt, élményeiről pedig most beszámol nektek.

Olvasd el ezeket is
Előfizetés

Előfizetek

Fizess elő fél évre 50% kedvezménnyel, lapszámonként 895 Ft helyett csak 445 Ft-ért!

Csak 1335 Ft