Miért a nehéz súlyzókkal végzett edzés és a sok evés a fogyás legjobb módja?

Miért a nehéz súlyzókkal végzett edzés és a sok evés a fogyás legjobb módja?
Forrás: dan redding

Ahhoz, hogy fogyj, kalóriadeficitre van szükséged. Ez igaz, egyszerű matek és egy kis tudomány. Elérheted úgy is, ha kevesebbet eszel és többet edzel.

Ennek eredményeképp sokan olyan programokat választanak, ahol keményen kell diétázni és még keményebben edzeni. Hatásosak ezek a módszerek, de hosszútávon kevésbé. Mert ki lenne az, aki sokáig sanyargatná magát?

Egy másik megközelítés szerint ne zsírégető és zsírcsökkentő megoldásként, hanem izommegtartóként érdemes gondolni a hasonló étrendekre és edzéstervekre. A lényeg, hogy minél több izmot megtarts, hogy jól nézz ki és a nagyobb izomtömegnek hála több kalóriát égess.

Sokan az első módszer követői közül az izmaikat is elveszítik, így gyengébbek és kisebbek lesznek. Megmutatjuk, mi az okosabb választás:

Az edzés rengeteg hosszútávú és rövidtávú hatással rendelkezik a szervezetedre: javul a vérkeringésed, szívműködésed, gyorsul az anyagcseréd, csökken a nyugalmi pulzusod, kevésbé leszel stresszes, erősebbé válnak a csontjaid, stb. Az étrend változtatása már kevésbé hoz hasonló eredményeket. A régi stílusú erősítő edzést érdemes előtérbe helyezni, még akkor is, ha a zsírégetés a cél, hiszen az izmokat muszáj megtartani.

A guggolás, deadlift és fekvenyomás - vagyis az összes összetett gyakorlat), kevés ismétlésszámmal végezve (3-6) hatásos lehet. Ilyenkor több izomrost aktivizálódik és az idegrendszered is képes megtartani a korábban megszerzett erőd. A magasabb ismétlésszámmal végzett anyagcsere-gyorsító edzéseket sem szabad kifelejteni, ugyanakkor inkább az állóképességed javítására koncentrálj ezeknek a gyakorlatoknak az elvégzése közben.

Mindkét megközelítés fontos, viszont az alacsony ismétlésszámú, erősítő gyakorlatok, melyeket az izmok megtartására fejlesztettek ki, kevesebb figyelmet kapnak. Abba is gondolj bele, hogy egyik módszert sem tudod követni, ha túlságosan magas a kalóriadeficit, hiszen muszáj, hogy valamiből energiát nyerj, bármilyen edzést is végzel. Épp ezért fontos, hogy a minőségre törekedj: fogyassz minőségi szénhidrátot, fehérjét, zöldségeket. Így az izmaidból kevesebbet fogysz, ráadásul lesz energiád az edzésre!

Röviden:

  1. A kevesebb, de célzott gyakorlatok is segítenek a zsírégetésben.
  2. Az étrend megváltoztatása inkább legyen rövidtávú, ne években gondolkodj.
Olvasd el ezt is!
Tovább olvasok
Nem várt dolgok, ha kigyúrod magad

Több férfi is elmondta az előnyeit (és hátrányait) annak, ha szép izomzatuk van.

Orgazmus a levegőben? Igen!

Fogd meg az élet vadabb oldalát!

4 jele annak, hogy túl sokat maszturbálsz

A legtöbb srác számára a maszturbálás szórakoztató és egészséges. Azonban akad egy kis csoport, akik túlzásba viszik.

Nőként a Forma-3-ban? Bizony!

Keszthelyi Vivien – Sikeres szezont zárt Magyarország első női pilótája a nemzetközi F3-as kategóriában!

Friss húst nyáron is

Tombol a kánikula, és a nagy melegben könnyen romlanak az ételek, különösen a húsok. Az állati eredetű termékekben gyorsan szaporodnak a komoly betegségeket okozó baktériumok, ezért nem árt az óvatosság: Dosso Gabi, a Gallicoop háziasszonya elárulja legfontosabb tanácsait, hogy nyáron is friss hús kerülhessen asztalunkra.

3 jó szokás, amitől produktívabb lehetsz

Lusta emberként így hozhatod ki a legtöbbet magadból!

Hogyan építsd fel az edzésedet, hogy sikeres legyen?

Ha valódi eredményeket szeretnél elérni, akkor okosan kell összeállítanod az edzésterved!

3 póz, ha hangos akarsz lenni az ágyban

Mehetnek az erotikus hangok!

A legrosszabb módjai a szakításnak

Pár ember megosztotta, hogy mik voltak a legrosszabb szakítós sztorijaik.

5 nem szokványos dolog, amitől nagyobb eséllyel lehet szívrohamod

Még akkor is veszélyben lehetsz, ha egyébként egészséges a szíved és a családodban sem fordult elő szívbeteg. Elmondjuk miért:

Normális a spermamennyiséged? Mi megmondjuk!

Ha csak gyengén csöpög, akkor komoly egészségügyi gond lehet a háttérben.

Budapest Urban Games: mászók hódítják meg a Budai Vár falait

Újabb különleges sportággal bővül a Budapest Urban Games idei rendezvénye. Augusztus 31-én a falmászás szerelmesei a lehető legizgalmasabb helyszínen, a Budai várfalon tehetik próbára tudásukat. Ott, ahol több száz éve ostromló törökök, majd a várat visszafoglaló csapatok harcoltak, most profi és amatőr sportolók küzdhetnek meg saját magukkal és a szédítő magassággal.

25%-kal csökkentheted a rák kockázatát! Mutatjuk, hogyan:

Az idősebb felnőtteknél, akik súlyt emelnek, körülbelül 25 százalékkal kevesebb valószínűséggel fordulnak elő vastagbélrák kialakulására utaló problémák, mint azoknál, akik egyáltalán nem edzenek, egy új tanulmány szerint, amelyet az Medicine & Science in Sports & Exercise hozott nyilvánosságra.

A legviccesebb dolgok, amik szex közben történhetnek

Időnként csak egy dolgot tehetsz: nevethetsz.

Mi az az "ananász pénisz"?

Ez egy létező dolog. És nem túl jó.

Így vidd le a vérnyomásod természetes úton!

Nem kellenek a gyógyszerek. Védd meg a szíved ezekkel a módszerekkel.

Hét elképesztő előtte-utána fotó, amit neked is látnod kell!

Ha ezek az előtte-utána fotók nem motiválnak, semmi se fog.

Így kerüld el a cukorbetegséget!

A legtöbb felnőtt nem erősít eleget az ajánlott mennyiséghez képest.

Öt legjobb alternatíva, ha nincs nálad síkosító

Mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai.

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem