Edzőtermi görbetükör - avagy a leggyakoribb embertípusok, akik megfordulnak a teremben

Edzőtermi görbetükör - avagy a leggyakoribb embertípusok, akik megfordulnak a teremben
Forrás: getty images

Ha voltál már konditeremben, velük biztos, hogy összefutottál!

A selyemfiú: heti 5 edzés, minden nap mell-bicepsz. Az edzései nagyon hosszúra nyúlnak – ugyanis átlagosan 5 percenként lő egy selfie-t Instagramra, plusz ugye beírogatja a hesstegeket. Az edzések hosszához jelentős mértékben hozzátesz, hogy minden sorozat között a tükörben nézegeti magát. Kétszer ugyanabban az edzőcuccban nem látod. Még a húzódzkodáshoz is súlyemelő övet visel.

A spagetti: ő általában magas, hosszú és vékony karokkal és lábakkal – de nem ezért hívjuk spagettinek. Az ok az a bimbó-villantó trikó, amit visel – az első naptól kezdve. Testépítőket ilyenben szokták fotózni – de egy 2 méteres, 65 kg-s emberen elég viccesen néz ki.

Kép

A hangos: bármit csinál, a lényeg, hogy hangja legyen – lehetőleg minél nagyobb. Amikor leteszi a súlyt, odacsapja. A felhúzást egyszerűen elengedi a felső ponton. A kézi súlyzókat ledobja. Közben nyög, huhog, hangosan bíztatja magát, tapsol. Amikor ketten vannak, akkor egymás pofozása, hergelés is igen gyakori. Hihetetlen fókusszal rendelkezik, nem zavarja, hogy a mellette edző, nála 30-40 kg-val nehezebb testépítő, aki kb. kétszer akkora súlyokkal dolgozik, fele annyi zajt sem csinálni.

Kép

A haverok: minden teremben van legalább 2 „haverok” pár (tehát összesen 4 ember). Egy idősebb és egy fiatalabb. A lényeg, hogy mindig együtt edzenek, az edzések hosszúak, a produktív munka viszont gyakorlatilag nulla. Megbeszélik a nap eseményeit, kivel mi történt, mit fognak este csinálni, mit ettek, és így tovább.

A „kipattintom magam nyárra” elvet követő: jellemzően márciusban jelenik meg, célja a nyári csúcsforma elérése. Az, hogy attól kb. 2 év munkára van, nem zavarja. Elméje próbálja őt védeni a csalódástól és ezért azt látja magán, hogy rohamos ütemben fejlődik – sajnos a viselkedése is ennek megfelelő lesz: kialakul a képzelt hát szindróma (imaginary lat syndrome), amikor úgy jár, mintha a hátizma eltartaná a karjait. Már az öltözőben felveszi a súlyemelő övet. Minden sorozat után úgy teszi le a súlyt, mintha az hálás kéne, hogy legyen a szünetért.

Kép

A középkorú úriember: minden teremben vagy egy úr, aki 45-50 évesen döntött úgy, hogy változtat az életén és meg is tette. Lefogyott, rendszeresen edz (általában letette a cigit vagy a piát, vagy mindkettőt) – és ezzel mindenki tiszteletét kivívta. Nekik mindössze egy rossz tulajdonságuk van (néha): a zuhanyból 1 szál brében kiszállva a törölközőt a vállán átdobva jön oda kezet fogni. Ezt egy bizonyos kor alatt a férfiak nem képesek még feldolgozni.

A reneszánsz ember: reneszánsz, mivel semmit nem úgy használ, ahogy kéne. Ő az, aki az erőkeretben, a felső merevítésen átdobott, egyébként tricepsz letolásokra használt kötéllel húzódzkodik, majd egy FitBall-on fekve kezd el rúddal fekvenyomni, melyet egy lábtolós vállból nyomás követ.

A spártai: a spártai igazi harcos módjára edz. Hörög, üvölt, szenved és nyög, dől róla az izzadtság, amit jellemzően nem takarít fel maga után – és néha kérdéses, hogy fog-e hányni, vagy sem. Egymás után végez általában 3-6 gyakorlatot, lehetőleg egy óriás sorozat formájában. A gyakorlatok alaposan meg vannak válogatva, fekvőtámasszal kezdünk, középen van egy kis nagysúlyos guggolás, melyet időre végzett (1 perc alatt mennyi megy) szakítással fejez be. A pihenőidőben levezetésnek húzódkodás-tolódzkodás szuperszett megy, illetve a nélkülözhetetlen gym selfie, melyet a #sparta #warrior #noprisoners #nomercy #tonightwedineinhell #themoreyousweatinpractice #thelessyoubleedinbattle hestegek követnek. Ő nem saját magát fotózza, hanem a használt eszközöket. Általában kendővel a fején látható.

Összefoglalva: ha esetleg magadra ismertél, semmi gond. Változtatni sose késő. A legegyszerűbb szabály: mielőtt valamit csinálsz, kérdezd meg magadtól „Vajon ez zavarna engem, ha valaki más csinálná?”.

Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/unsupportedbrowser?_rdr

Tovább olvasok
Négy dolog, amivel megakadályozhatod a kopaszodást!

Használd ezeket a módszereket, amelyeket bőrgyógyászok hagytak jóvá!

Négy tipp, hogy hol szerezz barátokat a munkán/iskolán kívül

Nem olyan egyszerű elhívni egy sörre a szimpatikus srácot.

Ezek az igazi férfi tulajdonságai!

Lehet, hogy meglepődsz, de a nők ezt szeretik egy férfiben.

Öt egészséges, magas proteintartalmú smoothie

Pluszpont: Rengeteg íz, zéró cukor.

Hogy ne legyél rossz vendég egy sztriptízbárban?

Pár dolog, amit csinálhatsz (és amit nem) egy sztripklubban.

Ez a srác így dobott le 45 kilót!

"Tudtam, hogy bármi áron meg kell csinálnom. Kétszer olyan keményen toltam, amikor elkezdtem látni az eredményeket."

Ezeket a vizsgálatokat bármilyen életkorban érdemes elvégezned

Öt dolog, amit fontos, hogy rendszeresen ellenőrizz.

A sétálás tényleg segít ledobni a kilókat?

Segíthet, ha tudod, hogyan csináld.

Hogyan segíts a barátodnak megküzdeni a depresszióval?

Mi a teendő, ha ismersz valakit, aki mentális betegséggel küzd?

Fejlődj Te is úgy, mint a bajnokok!

Eddz rendszeresen, táplálkozz helyesen és a pihenést se hagyd ki!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem