A hét edzéstippje: így építsd be a részleges ismétléseket az edzéstervedbe

A hét edzéstippje: így építsd be a részleges ismétléseket az edzéstervedbe
Forrás: pexels.com

Ha szeretnéd mondjuk kicsit hatékonyabbá tenni a lábedzést, jobban jársz, ha nem guggolsz olyan mélyre.

A Journal of Strength and Conditioning Research című folyóiratban megjelent tanulmány is ezt támasztja alá: a kutatás résztvevőit két csoportra osztották. Az egyik csoportnak teljes guggolásokat kellett végrehajtaniuk, aztán csak a gyakorlat egy részét ismételték, ezzel szemben a másik csoport végig olyan mélyre guggolt, amilyenre csak tudott. Az eredmények: az első csoport tagjainak alsóteste többet erősödött.

Ha nem teljes mozgástartományban végzel egy adott gyakorlatot, ugyanúgy - sőt, akár jobban - izmosodhatsz, mint ha széthajtanád magadat. Évekig úgy gondolta a tudomány, hogy csak a teljes mozgástartományban végrehajtott gyakorlatok hatékonyak - igen, a legtöbben még ma is ennek alapján edzenek a teremben.

Azonban ha megtanulod, mire kell figyelni a részleges végrehajtás során, új szinte emelheted az edzést. Vegyük például a bicepszezést: amikor a karod teljesen nyújtva van, a bicepszed nem dolgozik olyan keményen, ahogy akkor sem, amikor a válladhoz emelted a súlyt.

Amikor viszont a könyököd 90 fokban be van hajlítva, nehezebbnek is érzed a súlyt, hiszen a bicepszed keményebben dolgozik. A részleges ismétléssekkel kihagyhatod a gyakorlatok könnyűnek számító részeit és végig kemény munkának vetheted alá az izmaidat. Ez a módszer akkor is hatékony, ha teljesen szabályosan szeretnél megtanulni egy gyakorlatot, vagy éppen a gyengeségeiden szeretnél kicsit erősíteni.

Amire viszont figyelned kell:

  1. az edzésterved mindössze 10 százalékát tegyék ki a részleges ismétlések, hogy elkerüld a sérüléseket
  2. minden edzés után nyújts le alaposan
  3. a robbanékony gyakorlatok során ne alkalmazd ezt a módszert
  4. a gyengeségeid kiküszöbölése során mindig könnyű súlyzókkal hajtsd végre a gyakorlatokat

Próbáld ki legközelebb a következő gyakorlatoknál!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Szerezz MMA-s karizmokat ezzel az edzéstervvel! Menni fog?
Tovább olvasok
Az elmúlt 10 év legjobb híresség-bajsza

Neked melyik tetszik a legjobban?

Ezért görcsöl a lábujjad

Nem azon múlik, hogy mennyi vizet iszol.

Ezt NE mondd, vagy csináld szex közben!

Ezek a dolgok biztosan tönkreteszik az aznap esti szenvedélyt.

Ezek a legrosszabb online randis példák!

Applikáción keresztül randizni nem egy leányálom.

Pontosan ennyi vizet kell meginnod egy nap!

Muszáj megfelelően hidratálnod, különösen, ha meleg van.

4 szexpóz olyan pároknak, ahol nagy a magasságkülönbség

Természetesen a kutyapóz itt is nyerő.

Így dobd fel a kutyapózt!

A kedvenc pózod ezután még forróbb lesz!

Ők megmondták a tutit! Így lesz kockahasad!

Oda kell, hogy figyelj az egészséges étrendre és az edzésprogramra is.

Hogyan fogyj le diéta nélkül?

Ne éheztesd tovább magad, inkább csináld ezt!

Parfümök, amiket tuti nem felejtesz el

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a megfelelő parfüm kiválasztása milyen fontos a nők és a férfiak számára egyaránt.

Öt póz, amivel garantáltan feldobhatod a szexuális életed!

Ha úgy érzed, hogy a hálószobai rutin túl egysíkúvá vált, akkor ezekkel a pózokkal tudod megfűszerezni. Másnap reggel meg fogod köszönni nekünk. Öt szexpóz, amit minden párnak ki kellene próbálnia.

Ezek a legidegesítőbb dolgok abban, ha férfi vagy

Emberek ezrei mérlegelték a legnehezebb "férfipillanatokat".

A fogyás 5 egyszerű módja

Apróbb változtatások az életedben, mégis sokat érnek!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem