AlpenTour Trophy 2019 - Braun Sándor beszámolója, túl az első szakaszon

AlpenTour Trophy 2019 - Braun Sándor beszámolója, túl az első szakaszon

2. rész

Első szakasz: Ramsau am Dachstein - Nem lett könnyebb

Évek alatt kialakult a tökéletes szakasz sorrend a versenyzők és a rendezőség oldaláról nézve is. Első napon a leghosszabb és egyben a legtöbb mászást tartalmazó távval kezdődik a verseny. Idén, ahogy tegnap említettem, a hó miatt ki kellett hagyni a Dacstein felvonó alját. Igaz, hogy csak 80m szinttel haladtunk el alatta, de ez felborította az utána következő vonalvezetést is. A Planai felvonó felújítása miatt a rajt is átköltözött a -kongresszusi központ elé. Pontosan 10 órakor lőtte el Gerhard Schönbacher egykori Tour de France legenda és egyben az AlpenTour alapítója. Elindult a nagyjából 250 fős mezőny.

Kép

Az első kilométerek a városon keresztül az első emelkedőig autós felvezetéssel telnek, úgymond ez még a lassú rajt, de 30-nál nem nagyon megyünk lassabban. Némi lodenwalkeri dimbi-dombi után a Dachsteinnek vágunk neki. Gyönyörű a havas, sziklás hegy látványa, de egyben ijesztő is, hogy még mennyi emelkedő vár ma ránk. Itt még mindenki erős. Nagy a tempó.

Az első kihívás minél gyorsabban feljutni a dachsteini emelkedő legmagasabb pontjáig. Az első nő és férfi a nap végén külön díjazásban részesül, megkapják a hegy királynője és királya címeket. Még csak 22km távolságot tekertünk le, vagy inkább fel, de már 900m a magasságkülönbség Schladminghoz képest. Iszonyú a hőség, de a szakaszváltozás és a szigorú szabályozás miatt itt most nincs itatópont.

Kép

Nagyon meredek és sáros az első rész, sőt át kell kelnünk egy mélyebb hófolton is. Majd köves csapatás következik, aminek a legvége ismét extrém technikás. Jobb nem a kövekre fókuszálni, bízni a bicikliben és nem kapkodni a féket és a kormányt. Annak mindig csak bukás lehet a vége. Dolgozzanak a gumik és a teleszkópok! Itt vagy csak nagyon lassan, vagy nagyon gyorsan lehet lemenni. Ha valaki parázik, inkább szálljon le tolni. Szóval lefele se sokat pihensz, csak ilyenkor a karok dolgoznak inkább a lábak helyett.

A következő hegy a Rittisberg szokott lenni, de ma kimarad teljesen, hogy végre 25km után (egyébként 41 lett volna) végre megtölthessük a kiszáradt kulacsainkat. Pedig ez a hegy az egyik kedvencem a nagy kereszttel a csúcsán. Majd a verseny után meglátogatom.

Kép

Az itatás után, a Kulmberg előtt érdemes egy kicsit visszavenni a tempóból, mert bár csak egy dombocska a többihez képest (a szintrajzon is alig tűnik fel), mégis ott következik a verseny egyik legmeredekebb szerpentinje a tetejére. Túrán már sikerült gyök kettővel kitekernem, de versenyen fáradtan érkezve még soha. Ezen a „domb” átkelésen jön ki igazán, hogy mitől lesz egy pálya UCI S1 szintű. Hosszú rendkívül gyökeres és meredek hullámvasút könnyen megtöri a kevésbé erős versenyzőt, köztük engem is. Pihenés gyanánt lefelé megint szuper meredek, sáros, technikás, szűk visszafordítós ereszkedéssel indulunk tovább.

Hosszú gurulás után Pichlbe érkezünk. Túl vagyunk az 40. kilométeren, de koránt sincs még vége a munkának. Áttérünk a Scladmingot is átszelő 320-as főút déli oldalára. Egy sáros patakátfolyáson átkelve a Hochwurzen vég nélkülinek tűnő emelkedőin kaptatunk felfelé. Ma nem megyünk fel a legtetejéig, kicsit alatta visszafordulunk. Inkább a hosszát tekintve kellemetlen. Végtelennek tűnik rajta a kaptató. Pihenni egy pillanatra sem lehet, végig kitartóan emelkedik. Ha a Kulmbergen nem törtél meg, akkor itt fogsz.

Desszertként a kétharmadánál, amikor igazából már azt hinnéd mindjárt jön a lejtő, kapunk pár száz méter gyökeres tolást itt is, hogy el ne feledjük, hogy ez Ausztria legtechnikásabb maraton versenye. A nap ezerrel tűz. A teljes kimerültség mellé, amikor már azt hiszem ez a mélypont, megjönnek a comb görcsök is. Hiába ittam a rengeteg izo löttyöt. Attól meg a hányinger kerülget. Végre átbukunk az emelkedőn. Hosszú, köves lejtőn utolérek egy srácot. A ruhája cafatokban lóg, tiszta seb az oldala. Baszki! Óvatosan! Ez az a lejtmenet, ami megint csak nem pihentető. Vagy sodrósak a kanyarok, vagy meredek rövid emelkedők szakítják meg.

Hosszú lejtők után a Landauer itatópontjától, 60km után ismét felfelé kell haladni. Számomra talán a legkellemetlenebb az itt következő 1km-es kaszálatlan füves emelkedő legyűrése. Nem emelkedik vészesen, de a fű nagyon megfogja a kerekek gördülését. Csúcsra jut a görcsölés. Azt hiszem, hogy itt a cél előtt kell kiszállnom. Ezután visszafordul az út és előbb aszfalton, majd murvás utakon tekerünk fel a Planai oldalában. Pörgetek, hogy múljon a fájás, de így meg nem haladok valami tempósan. Máskor itt szoktam még kihajtani a maradék erőmet, de ma már nincs mit. Nagyjából 250m szintet kell csak mászni, de itt már nagyon fáradt vagyok. Egyedül a downhill pálya várható élménye és a közeli célba érkezés ad még némi plusz erőt. Sajnos, ezt a szakaszt is ki kellett venniük, mert a felvonóval együtt a pálya sincs még nyitva. Helyette nagyon durván meredek és természetesen megint gyökerekkel sűrűn átszőtt veszélyes lejtőzéssel gurulok lefelé. Nincs tempós örömbringázás, kapaszkodok a kormányba az épségemért. Gyalázatos, majd 5 órás pedálozás után értem be. Amennyire jól ment tavaly, akkora szenvedés idén. A célban betolok pár szelet dinnyét, majd leülök pár gondolatmentes percre lihegni.

Indulni kell tovább lemosni a bringát és magamat is a felcsapódott sártól.

Tovább olvasok
Fejlődj Te is úgy, mint a bajnokok!

Eddz rendszeresen, táplálkozz helyesen és a pihenést se hagyd ki!

Így lehet egy hamis barátot észrevenni!

Nem feltétlen abból ismerszik meg a jó barát, hogy jókat mondd.

A gyógyulás útján Baji Balázs

Elhagyhatta mankóit a súlyos térdsérüléséből lábadozó Baji Balázs.

Ezek a leginkább felkapott szex/randi kérdések mostanában!

Most olyan kérdésekre adunk választ, amit még a Google sem tud!

Három ok, amikor aggódnod kéne amiatt, hogy nem vagy éhes

Nem izgat, hogy kajaidő van? Ez állhat mögötte.

5 tipp a tökéletes szakállért

A szakáll trend még mindig ezerrel pörög, ezért jó ha tudod, hogy hozhatod ki belőle a maximumot.

A pizza egészségesebb reggeli, mint a gabonapehely

Ezt állítják a táplálkozási szakemberek.

3 fajta péniszfájdalom, és ami mögötte van

Kíváncsi vagy, hogy mi okozza a fájdalmat a két lábad között? Megmondjuk.

Íme, a legegészségesebb mód az alkoholfogyasztásra!

Diétáznál, de szívesen kirúgsz a hámból? Egy dietetikus elmondta, hogyan csináld!

4 kifogás, ami miatt nem járnak pszichológushoz a férfiak

Természetesen nincs semmi baj veled! De azért megéri elmenni...

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem