A hét edzéstippje: milyen gyakran kell edzened, hogy izmot építs?

A hét edzéstippje: milyen gyakran kell edzened, hogy izmot építs?
Forrás: getty images

Ha komoly eredményeket akarsz elérni, akkor remélhetőleg az edzést is komolyan veszed.

Azt viszont nehéz meghatározni, hogy mennyi edzésre van szükség ahhoz, hogy látványos eredményeket érj el, erősebbé és fittebbé válj.

Először is, érdemes megnézni, hogy milyen az edzettségi szinted. Egy kezdő sportoló az első néhány hónapban könnyebben fejlődik, ha betartja a mozásra és étrendre vonatkozó utasításokat. Két évnyi edzés után viszont már változnak a dolgok és a tapasztaltabb sportolóknak már többet kell tenniük az eredményekért.

A McMaster Egyetem kutatása szerint a haladók, akik átlagosan 2 éve edzenek, mindössze 0.2 kg sovány izmot tudnak havonta felszedni, hiszen a szervezetük hozzászokott a gyakorlatokhoz.

Hogyan kell kinéznie az edzéstervnek, ha izomépítés a cél?

A Sports Medicine című folyóiratban megjelent tanulmány szerint minden izomcsoportot hetente kétszer kell edzeni a maximális eredmények elérésének érdekében. A kutatásban egyébként 10 korábbi tanulmány eredményeit vették alapul, ebből vonták le a fenti következtetést.

Miért? Mert az izomépítés kb. 48 órán keresztül zajlik. Amikor lejár az intervallum, már nem nő az izom, csak akkor, ha újra átmozgatod. Természetesen fontos kiemelni a regenerációt is, hiszen a megfelelő mennyiségű alvás, a stressz csökkentése is hozzájárul ahhoz, mennyire nevezhető hatékonynak a folyamat.

A legjobb megoldás tehát az, ha hati kétszer edzel felsőtestre és alsótestre, emellett pedig arra is odafigyelsz, hogy a szervezeted megfeleően regenerálódjon!


Ha felsőtestre edzenél, próbáld ki Tom Hardy fekvőtámasz edzéstervét!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Íme, Tom Hardy fekvőtámasz edzésterve, amit még Batman is megirigyelne
Tovább olvasok
Az elmúlt 10 év legjobb híresség-bajsza

Neked melyik tetszik a legjobban?

Ezért görcsöl a lábujjad

Nem azon múlik, hogy mennyi vizet iszol.

Ezt NE mondd, vagy csináld szex közben!

Ezek a dolgok biztosan tönkreteszik az aznap esti szenvedélyt.

Ezek a legrosszabb online randis példák!

Applikáción keresztül randizni nem egy leányálom.

Pontosan ennyi vizet kell meginnod egy nap!

Muszáj megfelelően hidratálnod, különösen, ha meleg van.

4 szexpóz olyan pároknak, ahol nagy a magasságkülönbség

Természetesen a kutyapóz itt is nyerő.

Így dobd fel a kutyapózt!

A kedvenc pózod ezután még forróbb lesz!

Ők megmondták a tutit! Így lesz kockahasad!

Oda kell, hogy figyelj az egészséges étrendre és az edzésprogramra is.

Hogyan fogyj le diéta nélkül?

Ne éheztesd tovább magad, inkább csináld ezt!

Parfümök, amiket tuti nem felejtesz el

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a megfelelő parfüm kiválasztása milyen fontos a nők és a férfiak számára egyaránt.

Öt póz, amivel garantáltan feldobhatod a szexuális életed!

Ha úgy érzed, hogy a hálószobai rutin túl egysíkúvá vált, akkor ezekkel a pózokkal tudod megfűszerezni. Másnap reggel meg fogod köszönni nekünk. Öt szexpóz, amit minden párnak ki kellene próbálnia.

Ezek a legidegesítőbb dolgok abban, ha férfi vagy

Emberek ezrei mérlegelték a legnehezebb "férfipillanatokat".

A fogyás 5 egyszerű módja

Apróbb változtatások az életedben, mégis sokat érnek!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem