Egész nap ülsz? Ijesztő dolgokkal kell szembenézned, ha nem pattansz fel néha

Egész nap ülsz? Ijesztő dolgokkal kell szembenézned, ha nem pattansz fel néha
Forrás: pexels.com

Óránként tíz percre mindenképp érdemes felállnod, mutatjuk, miért.

Régóta tudjuk, hogy nem a legegészségesebb dolog napi 8-9 órát ülve tölteni, éppen ezért nagyon fontos, hogy legalább óránként tarts egy kis szünetet, és mozgasd meg a testedet. Bizonyított tény, hogy a hosszan tartó ülés következtében megemelkedik a szervezet vércukorszintje.

A UCLA (University of California, Los Angeles) szakemberei egy új kutatásban 45 és 65 év közötti önkénteseket vizsgáltak. Egész konkrétan az emberek agyának középső halántéklebenyét vették górcső alá, ez az emlékképzésért felelős terület. Miután megfigyelték a halántéklebenyt, megkérdezték az alanyoktól, mennyi időt töltöttek üléssel az előző héten.

Olvasd el ezt is!

A tudósok azt állapították meg, hogy azok, akik a legtöbb időt töltötték ülve, gyengébb agyi kapacitást produkáltak. Utóbbiaknak idősebb korukban nagyobb eséllyel kell szembenézniük demenciával és a kognitív funkcióik visszaesésével. A szakemberek szerint mozgással lehet a leghatékonyabban megelőzni az Alzheimer-kór kialakulását. Azt már korábban sikerült bizonyítaniuk, hogy a sok ülés káros hatással van a szívre, ráadásul cukorbetegséget is okozhat, úgyhogy itt az ideje, hogy te is felpattanj!

Tovább olvasok
Négy tipp, hogy hol szerezz barátokat a munkán/iskolán kívül

Nem olyan egyszerű elhívni egy sörre a szimpatikus srácot.

Ezek az igazi férfi tulajdonságai!

Lehet, hogy meglepődsz, de a nők ezt szeretik egy férfiben.

Öt egészséges, magas proteintartalmú smoothie

Pluszpont: Rengeteg íz, zéró cukor.

Hogy ne legyél rossz vendég egy sztriptízbárban?

Pár dolog, amit csinálhatsz (és amit nem) egy sztripklubban.

Ez a srác így dobott le 45 kilót!

"Tudtam, hogy bármi áron meg kell csinálnom. Kétszer olyan keményen toltam, amikor elkezdtem látni az eredményeket."

Ezeket a vizsgálatokat bármilyen életkorban érdemes elvégezned

Öt dolog, amit fontos, hogy rendszeresen ellenőrizz.

A sétálás tényleg segít ledobni a kilókat?

Segíthet, ha tudod, hogyan csináld.

Hogyan segíts a barátodnak megküzdeni a depresszióval?

Mi a teendő, ha ismersz valakit, aki mentális betegséggel küzd?

Fejlődj Te is úgy, mint a bajnokok!

Eddz rendszeresen, táplálkozz helyesen és a pihenést se hagyd ki!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem