Olajban sütés: Melyik a legegészségesebb zsiradék, amit használhatsz?

Olajban sütés: Melyik a legegészségesebb zsiradék, amit használhatsz?
Forrás: getty images

Nem titok, hogy a bő olajban sütés nem épp az ételek legegészségesebb elkészítési módja. Azonban vannak olyan kaják, amiket csak így lehet megcsinálni és egyszer-egyszer semmi probléma nincs azzal, ha így készült ételt eszel. Az viszont egyáltalán nem mindegy, hogy milyen olajat választasz a sütéshez. Kiderítettük, melyik a lehető legjobb olaj a sütéshez!

A legjobb olaj kiválasztása a sütéshez

Az olaj minősége kihat arra, hogy mennyire lesz egészséges az elkészült étel. Ezért nem mindegy, milyen választasz. Vannak ugyanis olyan olajok, amik nem képesek tolerálni a 175-190 fokot sem, könnyen oxidálódnak, ezek sajnos kevésbé alkalmasak a sütésre.

A következő dolgoknak igaznak kell lennie a választott típusra, ha olajban sütés a cél:

  1. Magas a füstpontja: ez azért fontos, mert különben elkezd szétbomlani, arról nem is beszélve, hogy nem fogsz látni a konyhában, ha olyat használsz, amivel akár indiánoknak is küldhetnél füstjeleket.
  2. Jó, ha telített és telítetlen zsírsavakat is tartalmaz: minél több az olajban a telített zsírsav, annál jobban ellenáll a magas hőmérsékletnek. (Igen, korábban a telített zsírsavakról kirázta a hideg a szakértőket, azonban mára bebizonyosodott, hogy nincs káros hatással az emberi szervezetre).
  3. Olyat érdemes választani, ami nem lép reakcióba az oxigénnel. A többszörösen telítetlen zsírsavak például könnyedén reakcióba lépnek vele és káros anyagok képződnek a kémiai folyamatok során.
  4. Legyen semleges ízű: ha ugyanis belemeríted egy erőteljes ízű zsiradékba a sütni kívánt kaját, biztos, hogy átveszi az olaj ízét.

Szóval akkor melyik a legjobb olaj a sütéshez?

A legjobb kétségtelenül a kókuszolaj. A tudomány is alátámasztotta, hogy akár 8 órányi folyamatos 180 fokos sütés során sem változik meg a kókuszolaj állaga és nem képződnek káros anyagok a használata során.

Emellett a tisztított vaj és a hagyományos zsír is remek bő olajban sütéshez, ezek is ellenállnak a hőnek. A kókuszolajról azt is bizonyították, hogy segíthet a baktériumok, vírusok elpusztításában, emellett pedig a fogyásban is segíthet. Emellett pedig akár a vaj is helyettesíthető vele süteményekben, szinte bármilyen ételhez fel lehet haszálni semleges íze miatt.


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 tipp, hogy kevés pénzből is egészségesen tudj táplálkozni
Tovább olvasok
Négy tipp, hogy hol szerezz barátokat a munkán/iskolán kívül

Nem olyan egyszerű elhívni egy sörre a szimpatikus srácot.

Ezek az igazi férfi tulajdonságai!

Lehet, hogy meglepődsz, de a nők ezt szeretik egy férfiben.

Öt egészséges, magas proteintartalmú smoothie

Pluszpont: Rengeteg íz, zéró cukor.

Hogy ne legyél rossz vendég egy sztriptízbárban?

Pár dolog, amit csinálhatsz (és amit nem) egy sztripklubban.

Ez a srác így dobott le 45 kilót!

"Tudtam, hogy bármi áron meg kell csinálnom. Kétszer olyan keményen toltam, amikor elkezdtem látni az eredményeket."

Ezeket a vizsgálatokat bármilyen életkorban érdemes elvégezned

Öt dolog, amit fontos, hogy rendszeresen ellenőrizz.

A sétálás tényleg segít ledobni a kilókat?

Segíthet, ha tudod, hogyan csináld.

Hogyan segíts a barátodnak megküzdeni a depresszióval?

Mi a teendő, ha ismersz valakit, aki mentális betegséggel küzd?

Fejlődj Te is úgy, mint a bajnokok!

Eddz rendszeresen, táplálkozz helyesen és a pihenést se hagyd ki!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem