Ha rendszeresen erősítesz, tovább is élhetsz!

Ha rendszeresen erősítesz, tovább is élhetsz!
Forrás: getty images

Az egészséges, hosszú élet kulcsa a súlyzó: egy kutatás szerint ugyanis ha rendszeresen végzel erősítő edzést, csökken az esély arra, hogy hirtelen elpatkolj. Ez persze akkor a leghatásosabb módszer, ha idősebb korodban sem hanyagolod el a sportolást.

A kutatók 65 év feletti embereket vizsgáltak, akiknek be kellett számolniuk az edzési szokásaikról, ezt követően pedig 15 éven át követték nyomon az egészségi állapotukat. A résztvevők kevesebb mint 10 százaléka végzett erősítő edzést, nekik viszont 46 százalékkal csökken az esélyük arra, hogy 15 éven belül távozzanak az élők sorából.

Az erősítő edzést végzők tovább éltek, mint azok, akik nem sportoltak, vagy más edzéstípust választottak.

Az erősítő edzés azért tesz jót még nyugdíjas korban is, mivel nem csak az izmokat erősíti, hanem fejleszti az állóképességet és növeli a csontsűrűséget is. Ezeket a pozitívumokat összeadva pedig csökken az esély a balesetekre, csonttörésre, amik idősebb korban akár végzetesek is lehetnek.

Emellett pedig természetesen nem csökken az izomtömeg és könnyebb megtartani az ideális testsúlyt is, sőt a fogyásban is segíthet: minél több izom van rajtad, annál több zsírt éget a szervezet akár nyugalmi állapotban is.

Vegyetek példát Gellért Józsefről, akki nem pusztán erősít, hanem testépítő versenyeken is eredményesen szerepel:


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 10 kép
A legjobb saját testsúlyos erősítő gyakorlatok
Tovább olvasok
Négy tipp, hogy hol szerezz barátokat a munkán/iskolán kívül

Nem olyan egyszerű elhívni egy sörre a szimpatikus srácot.

Ezek az igazi férfi tulajdonságai!

Lehet, hogy meglepődsz, de a nők ezt szeretik egy férfiben.

Öt egészséges, magas proteintartalmú smoothie

Pluszpont: Rengeteg íz, zéró cukor.

Hogy ne legyél rossz vendég egy sztriptízbárban?

Pár dolog, amit csinálhatsz (és amit nem) egy sztripklubban.

Ez a srác így dobott le 45 kilót!

"Tudtam, hogy bármi áron meg kell csinálnom. Kétszer olyan keményen toltam, amikor elkezdtem látni az eredményeket."

Ezeket a vizsgálatokat bármilyen életkorban érdemes elvégezned

Öt dolog, amit fontos, hogy rendszeresen ellenőrizz.

A sétálás tényleg segít ledobni a kilókat?

Segíthet, ha tudod, hogyan csináld.

Hogyan segíts a barátodnak megküzdeni a depresszióval?

Mi a teendő, ha ismersz valakit, aki mentális betegséggel küzd?

Fejlődj Te is úgy, mint a bajnokok!

Eddz rendszeresen, táplálkozz helyesen és a pihenést se hagyd ki!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem