Izmosodnál? Ha ezt a pár dolgot betartod, eléred a célodat!

edzés,izomépítés
Forrás: Getty Images

Ha a fogyás a cél, biztosan jól tudod, hogy legfőképp a cukrokat és a fehérlisztes ételeket kellene mellőznöd, de mi a helyzet akkor, ha izmosodni szeretnél?

Lemész a legközelebbi edzőterembe, és nagy súlyokkal dolgozol, mert az izomépítés a cél? Sajnos ez a legtöbb esetben kevés, mert ahhoz, hogy zsírt égess és izmot építs egyszerre, sokkal több dolognak kell klappolnia: kőkeményen kell edzened, méghozzá rendszeresen, jól kell regenerálódnod, sokat kell aludnod, és megfelelően kell feltöltened energiával a testedet - vagyis az étkezés is elemi fontosságú!

Brittany Linn, a Mount Sinai Kórház klinikai táplálkozási koordinátora nemrég beszámolt arról, hogy pontosan miknek kellene szerepelni az étrendedben ahhoz, hogy garantáltan izmot építs.

A szakember a következő 4 dologra hívta fel a figyelmet:

Időzítés

Nagyon nem mindegy, mikor eszel edzés ELŐTT! Ahhoz, hogy a test optimálisan tudjon az edzésre koncentrálni, 1-3 órával mozgás előtt kellene enni, így biztos, hogy még nem az emésztésre koncentrál a szervezet, viszont az energiaraktárak fel vannak töltve. Nyilván az 1-3 óra függ attól, mit eszel, mert a tápláló, nehezebb ételt érdemes korábban megenni, mint mondjuk a banánt vagy az aszalt gyümölcsöket.

Ezt edd edzés előtt

Ha nem tudod, hogy egy bögre granola vagy a saláta tesz -e jót a pocakodnak edzés előtt, akkor a szakember szerint válassz olyasmit, aminek magas a szénhidrát, és alacsony a fehérjetartalma. A gyümölcs joghurttal, vagy egy szelet teljes kiőrlésű kenyér mogyoróvajjal, esetleg banánnal remek választás!

étkezés,fehérje,joghurt
forrás: pexels.com

Így egyél, ha vége az edzésnek

Nem elég, hogy fontos edzés előtt is enni azért, hogy legyen elég energiád, a mozgás után is kell a táplálék. Próbálj meg az edzés után 30 percen belül enni valamit, plána akkor, ha kemény perceken vagy túl: ekkor viszont válassz valami magas fehérjetartalmú ételt kevés szénhidráttal, ezek ugyanis segítenek az izmok újraépítésében. Egy fehérjeturmix tökéletes választás!

Figyelj a tápanyagokra!

Te aztán nagyon számon tartod, mennyi zsírt, fehérjét és szénhidrátot eszel, és a kalóriákat is számolod? Brittany szerint fontos tudatosítani magadban, hogy mindhárom ételcsoport elengedhetetlen az izomépítéshez, és csak akkor kap elég tápanyagot a szervezet, ha egyiket sem hagyod ki. A szénhidrátok energiát adnak, a fehérje az izomépítéshez nagyon fontos: a csirke, a hal, a szója, a bab, a dió és a tojás a szekember szerint a lehető legjobb fehérjeforrások. És bár a zsíroknak rossz hírük van, ezek is kellenek az izmok állapotának a védelméhez és a regenerálódáshoz: táplálékokat szállítanak a sejtekbe, és segítik a fehérjékből származó aminosavak beépülését az izomszövetekbe.

Olvasd el ezt is!

Hidratálj!

Inni, inni, inni - ez az izmoknak is nagyon lényeges! A szakértő szerint edzés előtt 1-2 órával, és rögtön utána is fontos elfogyasztani 2-3 pohár vizet. Persze a pontos szám függ az általad végeztt edzéstől, az életkortól, a testsúlytól - de egy kemény futás vagy olyan edzés után, amikor nagyon sokat izzadsz, törekedj a mielőbbi, alapos hidratálásra!

Végül van még egy fontos tanács, amit érdemes megfogadnod:

A fentieket nem árt betartani, de minden attól függ, hogy működik a tested, milyen az anyagcseréd, az emésztésed, és mi az, amitől tényleg jól érzed magad!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
A legrosszabb ételek izomnöveléshez
Tovább olvasok
Ezt NE mondd, vagy csináld szex közben!

Ezek a dolgok biztosan tönkreteszik az aznap esti szenvedélyt.

Ezek a legrosszabb online randis példák!

Applikáción keresztül randizni nem egy leányálom.

Pontosan ennyi vizet kell meginnod egy nap!

Muszáj megfelelően hidratálnod, különösen, ha meleg van.

4 szexpóz olyan pároknak, ahol nagy a magasságkülönbség

Természetesen a kutyapóz itt is nyerő.

Így dobd fel a kutyapózt!

A kedvenc pózod ezután még forróbb lesz!

Ők megmondták a tutit! Így lesz kockahasad!

Oda kell, hogy figyelj az egészséges étrendre és az edzésprogramra is.

Hogyan fogyj le diéta nélkül?

Ne éheztesd tovább magad, inkább csináld ezt!

Parfümök, amiket tuti nem felejtesz el

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a megfelelő parfüm kiválasztása milyen fontos a nők és a férfiak számára egyaránt.

Öt póz, amivel garantáltan feldobhatod a szexuális életed!

Ha úgy érzed, hogy a hálószobai rutin túl egysíkúvá vált, akkor ezekkel a pózokkal tudod megfűszerezni. Másnap reggel meg fogod köszönni nekünk. Öt szexpóz, amit minden párnak ki kellene próbálnia.

Ezek a legidegesítőbb dolgok abban, ha férfi vagy

Emberek ezrei mérlegelték a legnehezebb "férfipillanatokat".

A fogyás 5 egyszerű módja

Apróbb változtatások az életedben, mégis sokat érnek!

Dolgok, amiket a férfiak csinálnak, amikor egyedül vannak

Több százan osztották meg a furcsa szokásaikat.

Hogyan hat a hazugság az egészségedre?

Sokat árthat, ha megtartod azokat a kis titkokat.

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem