Izmosodnál? Ha ezt a pár dolgot betartod, eléred a célodat!

edzés,izomépítés
Forrás: Getty Images

Ha a fogyás a cél, biztosan jól tudod, hogy legfőképp a cukrokat és a fehérlisztes ételeket kellene mellőznöd, de mi a helyzet akkor, ha izmosodni szeretnél?

Lemész a legközelebbi edzőterembe, és nagy súlyokkal dolgozol, mert az izomépítés a cél? Sajnos ez a legtöbb esetben kevés, mert ahhoz, hogy zsírt égess és izmot építs egyszerre, sokkal több dolognak kell klappolnia: kőkeményen kell edzened, méghozzá rendszeresen, jól kell regenerálódnod, sokat kell aludnod, és megfelelően kell feltöltened energiával a testedet - vagyis az étkezés is elemi fontosságú!

Brittany Linn, a Mount Sinai Kórház klinikai táplálkozási koordinátora nemrég beszámolt arról, hogy pontosan miknek kellene szerepelni az étrendedben ahhoz, hogy garantáltan izmot építs.

A szakember a következő 4 dologra hívta fel a figyelmet:

Időzítés

Nagyon nem mindegy, mikor eszel edzés ELŐTT! Ahhoz, hogy a test optimálisan tudjon az edzésre koncentrálni, 1-3 órával mozgás előtt kellene enni, így biztos, hogy még nem az emésztésre koncentrál a szervezet, viszont az energiaraktárak fel vannak töltve. Nyilván az 1-3 óra függ attól, mit eszel, mert a tápláló, nehezebb ételt érdemes korábban megenni, mint mondjuk a banánt vagy az aszalt gyümölcsöket.

Ezt edd edzés előtt

Ha nem tudod, hogy egy bögre granola vagy a saláta tesz -e jót a pocakodnak edzés előtt, akkor a szakember szerint válassz olyasmit, aminek magas a szénhidrát, és alacsony a fehérjetartalma. A gyümölcs joghurttal, vagy egy szelet teljes kiőrlésű kenyér mogyoróvajjal, esetleg banánnal remek választás!

étkezés,fehérje,joghurt
forrás: pexels.com

Így egyél, ha vége az edzésnek

Nem elég, hogy fontos edzés előtt is enni azért, hogy legyen elég energiád, a mozgás után is kell a táplálék. Próbálj meg az edzés után 30 percen belül enni valamit, plána akkor, ha kemény perceken vagy túl: ekkor viszont válassz valami magas fehérjetartalmú ételt kevés szénhidráttal, ezek ugyanis segítenek az izmok újraépítésében. Egy fehérjeturmix tökéletes választás!

Figyelj a tápanyagokra!

Te aztán nagyon számon tartod, mennyi zsírt, fehérjét és szénhidrátot eszel, és a kalóriákat is számolod? Brittany szerint fontos tudatosítani magadban, hogy mindhárom ételcsoport elengedhetetlen az izomépítéshez, és csak akkor kap elég tápanyagot a szervezet, ha egyiket sem hagyod ki. A szénhidrátok energiát adnak, a fehérje az izomépítéshez nagyon fontos: a csirke, a hal, a szója, a bab, a dió és a tojás a szekember szerint a lehető legjobb fehérjeforrások. És bár a zsíroknak rossz hírük van, ezek is kellenek az izmok állapotának a védelméhez és a regenerálódáshoz: táplálékokat szállítanak a sejtekbe, és segítik a fehérjékből származó aminosavak beépülését az izomszövetekbe.

Olvasd el ezt is!

Hidratálj!

Inni, inni, inni - ez az izmoknak is nagyon lényeges! A szakértő szerint edzés előtt 1-2 órával, és rögtön utána is fontos elfogyasztani 2-3 pohár vizet. Persze a pontos szám függ az általad végeztt edzéstől, az életkortól, a testsúlytól - de egy kemény futás vagy olyan edzés után, amikor nagyon sokat izzadsz, törekedj a mielőbbi, alapos hidratálásra!

Végül van még egy fontos tanács, amit érdemes megfogadnod:

A fentieket nem árt betartani, de minden attól függ, hogy működik a tested, milyen az anyagcseréd, az emésztésed, és mi az, amitől tényleg jól érzed magad!

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
A legrosszabb ételek izomnöveléshez
Tovább olvasok
Hogyan segíts a barátodnak megküzdeni a depresszióval?

Mi a teendő, ha ismersz valakit, aki mentális betegséggel küzd?

Fejlődj Te is úgy, mint a bajnokok!

Eddz rendszeresen, táplálkozz helyesen és a pihenést se hagyd ki!

Így lehet egy hamis barátot észrevenni!

Nem feltétlen abból ismerszik meg a jó barát, hogy jókat mondd.

A gyógyulás útján Baji Balázs

Elhagyhatta mankóit a súlyos térdsérüléséből lábadozó Baji Balázs.

Ezek a leginkább felkapott szex/randi kérdések mostanában!

Most olyan kérdésekre adunk választ, amit még a Google sem tud!

Három ok, amikor aggódnod kéne amiatt, hogy nem vagy éhes

Nem izgat, hogy kajaidő van? Ez állhat mögötte.

5 tipp a tökéletes szakállért

A szakáll trend még mindig ezerrel pörög, ezért jó ha tudod, hogy hozhatod ki belőle a maximumot.

A pizza egészségesebb reggeli, mint a gabonapehely

Ezt állítják a táplálkozási szakemberek.

3 fajta péniszfájdalom, és ami mögötte van

Kíváncsi vagy, hogy mi okozza a fájdalmat a két lábad között? Megmondjuk.

Íme, a legegészségesebb mód az alkoholfogyasztásra!

Diétáznál, de szívesen kirúgsz a hámból? Egy dietetikus elmondta, hogyan csináld!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem