Hidratálj, hogy jobb legyél a sportban!

Hidratálj, hogy jobb legyél a sportban!

Ha keményen edzel, de közben nem iszol, akkor észreveheted, hogy kisebb terhelésre vagy képes és koncentrálni sem tudsz. A Scitec Institute Sport- és Táplálkozástudományi Intézet szakértői azt tanácsolják: ne becsüld alá a folyadék pótlásának jelentőségét!

Sportolás közben, főleg nyáron sok folyadékot és vele értékes ásványi anyagokat veszítesz: egy forró napon akár 5 liter folyadék is távozhat egy óra alatt a szervezetedből. A sportteljesítmény és az egészségfejlesztés intézményeként a Scitec Institute kutatásaiban vizsgálja a sport kulcsterületeit, amelyek egyik sarkalatos pontja a hidratálás.

A folyadékvesztés rontja a teljesítményt és veszélyes, mert csökkenti a szervezet hőleadási képességét, ezzel fokozza a hőterhelést. A megemelkedett maghőmérséklet emeli a pulzust és csökkenti a mentális teljesítményt – magyarázta Szász Máté, a Scitec Institute sporttáplálkozási vezetője.

Szász Máté sporttáplálkozási vezető
Szász Máté sporttáplálkozási vezető

A szakember szerint a dehidratáció jelentősen csökkenti a fizikai és szellemi teljesítményt, ezért minden sportágban kiemelt jelentősége van a megelőzésének. Labdarúgójátékosoknál végzett felmérések szerint a sportolók közül tízből kilencen dehidratált állapotban lépnek pályára!

Mit tehetünk a dehidratáció ellen? „A legfontosabb, hogy hidratáljuk a szervezetet, azaz igyunk. A rossz hír az, hogy a folyadék felszívódásának üteme sokkal lassabb, mint az elvesztéséé: a szervezeted egy óra alatt egy liternél több vizet nem képes felszívni. Ezért igyekezzünk sportolás közben is apró kortyokban folyadékot inni. Vannak olyan hatóanyagok, mint a glükóz, a fruktóz, a nátrium, egyes fehérjeforrások és aminosavak, amelyek képesek jelentősen növelni a folyadék felszívódás hatékonyságát. Bátran fogyasszuk ezeket!” – tanácsolja a szakértő.

A nátriumot hajlamosak vagyunk közellenségként kezelni, hiszen emeli a vérnyomást és fokozza például egyes vesebetegségek kockázatát. Sportolói szemmel nézve viszont a nátrium nemcsak hasznos, de egyenesen nélkülözhetetlen segítőnk, hiszen a nátrium felel az idegsejtek működéséért. Élsportolók, versenyzők számára a nyári edzéseken rendkívül fontos az elvesztett nátrium pótlása.

Tehát ebből is látszik, hogy mennyire fontos lenne, hogy figyelj arra, hogy sportolás közben folyamatosan pótold a folyadékot és a vele távozó ásványi anyagokat. Ezzel nemcsak a teljesítményed lehet magasabb, de koncentráltabban tudod végrehajtani a feladatokat – összegzett a szakember.

A Scitec Institute-ról

A Scitec Institute Sport- és Táplálkozástudományi Intézet a sportteljesítmény és az egészségfejlesztés intézménye, ahol az eredmények érdekében egységesül a tudomány és a komplex életmód-tanácsadás. A Scitec Institute a Magyar Olimpiai Csapat hivatalos sporttáplálkozási tanácsadójaként hozzá kíván járulni az olimpiai eszme ápolásához, a Magyar Olimpiai Bizottság célkitűzéseihez, valamint a nemzetközi olimpiai eseményekre készülő Magyar Olimpiai Csapat eredményes felkészüléséhez. Az Institute-ban az olimpikonok és profi atléták mellett azonban a sportcélokkal rendelkező szabadidő-sportolók is egyaránt teljes körű, személyre szabott felkészítésben részesülnek táplálkozási, illetve sporttanácsadás területén. Az Intézet ezen felül tudományos kutatási eredményeivel a magyar sportélet és egészségtudomány egészéhez is nagyban szeretne hozzájárulni, ezért a Magyar Tudományos Akadémia Könyvtár és Információs Központjával (MTA KIK) stratégiai együttműködésben kezdte meg működését.

Tovább olvasok
4 brutális előtte-utána fotó

Ezek a képet elképesztőek!

Az elmúlt 10 év legjobb híresség-bajsza

Neked melyik tetszik a legjobban?

Ezért görcsöl a lábujjad

Nem azon múlik, hogy mennyi vizet iszol.

Ezt NE mondd, vagy csináld szex közben!

Ezek a dolgok biztosan tönkreteszik az aznap esti szenvedélyt.

Ezek a legrosszabb online randis példák!

Applikáción keresztül randizni nem egy leányálom.

Pontosan ennyi vizet kell meginnod egy nap!

Muszáj megfelelően hidratálnod, különösen, ha meleg van.

4 szexpóz olyan pároknak, ahol nagy a magasságkülönbség

Természetesen a kutyapóz itt is nyerő.

Így dobd fel a kutyapózt!

A kedvenc pózod ezután még forróbb lesz!

Ők megmondták a tutit! Így lesz kockahasad!

Oda kell, hogy figyelj az egészséges étrendre és az edzésprogramra is.

Hogyan fogyj le diéta nélkül?

Ne éheztesd tovább magad, inkább csináld ezt!

Parfümök, amiket tuti nem felejtesz el

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a megfelelő parfüm kiválasztása milyen fontos a nők és a férfiak számára egyaránt.

Öt póz, amivel garantáltan feldobhatod a szexuális életed!

Ha úgy érzed, hogy a hálószobai rutin túl egysíkúvá vált, akkor ezekkel a pózokkal tudod megfűszerezni. Másnap reggel meg fogod köszönni nekünk. Öt szexpóz, amit minden párnak ki kellene próbálnia.

Ezek a legidegesítőbb dolgok abban, ha férfi vagy

Emberek ezrei mérlegelték a legnehezebb "férfipillanatokat".

A fogyás 5 egyszerű módja

Apróbb változtatások az életedben, mégis sokat érnek!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem