Hidratálj, hogy jobb legyél a sportban!

Hidratálj, hogy jobb legyél a sportban!

Ha keményen edzel, de közben nem iszol, akkor észreveheted, hogy kisebb terhelésre vagy képes és koncentrálni sem tudsz. A Scitec Institute Sport- és Táplálkozástudományi Intézet szakértői azt tanácsolják: ne becsüld alá a folyadék pótlásának jelentőségét!

Sportolás közben, főleg nyáron sok folyadékot és vele értékes ásványi anyagokat veszítesz: egy forró napon akár 5 liter folyadék is távozhat egy óra alatt a szervezetedből. A sportteljesítmény és az egészségfejlesztés intézményeként a Scitec Institute kutatásaiban vizsgálja a sport kulcsterületeit, amelyek egyik sarkalatos pontja a hidratálás.

A folyadékvesztés rontja a teljesítményt és veszélyes, mert csökkenti a szervezet hőleadási képességét, ezzel fokozza a hőterhelést. A megemelkedett maghőmérséklet emeli a pulzust és csökkenti a mentális teljesítményt – magyarázta Szász Máté, a Scitec Institute sporttáplálkozási vezetője.

Szász Máté sporttáplálkozási vezető
Szász Máté sporttáplálkozási vezető

A szakember szerint a dehidratáció jelentősen csökkenti a fizikai és szellemi teljesítményt, ezért minden sportágban kiemelt jelentősége van a megelőzésének. Labdarúgójátékosoknál végzett felmérések szerint a sportolók közül tízből kilencen dehidratált állapotban lépnek pályára!

Mit tehetünk a dehidratáció ellen? „A legfontosabb, hogy hidratáljuk a szervezetet, azaz igyunk. A rossz hír az, hogy a folyadék felszívódásának üteme sokkal lassabb, mint az elvesztéséé: a szervezeted egy óra alatt egy liternél több vizet nem képes felszívni. Ezért igyekezzünk sportolás közben is apró kortyokban folyadékot inni. Vannak olyan hatóanyagok, mint a glükóz, a fruktóz, a nátrium, egyes fehérjeforrások és aminosavak, amelyek képesek jelentősen növelni a folyadék felszívódás hatékonyságát. Bátran fogyasszuk ezeket!” – tanácsolja a szakértő.

A nátriumot hajlamosak vagyunk közellenségként kezelni, hiszen emeli a vérnyomást és fokozza például egyes vesebetegségek kockázatát. Sportolói szemmel nézve viszont a nátrium nemcsak hasznos, de egyenesen nélkülözhetetlen segítőnk, hiszen a nátrium felel az idegsejtek működéséért. Élsportolók, versenyzők számára a nyári edzéseken rendkívül fontos az elvesztett nátrium pótlása.

Tehát ebből is látszik, hogy mennyire fontos lenne, hogy figyelj arra, hogy sportolás közben folyamatosan pótold a folyadékot és a vele távozó ásványi anyagokat. Ezzel nemcsak a teljesítményed lehet magasabb, de koncentráltabban tudod végrehajtani a feladatokat – összegzett a szakember.

A Scitec Institute-ról

A Scitec Institute Sport- és Táplálkozástudományi Intézet a sportteljesítmény és az egészségfejlesztés intézménye, ahol az eredmények érdekében egységesül a tudomány és a komplex életmód-tanácsadás. A Scitec Institute a Magyar Olimpiai Csapat hivatalos sporttáplálkozási tanácsadójaként hozzá kíván járulni az olimpiai eszme ápolásához, a Magyar Olimpiai Bizottság célkitűzéseihez, valamint a nemzetközi olimpiai eseményekre készülő Magyar Olimpiai Csapat eredményes felkészüléséhez. Az Institute-ban az olimpikonok és profi atléták mellett azonban a sportcélokkal rendelkező szabadidő-sportolók is egyaránt teljes körű, személyre szabott felkészítésben részesülnek táplálkozási, illetve sporttanácsadás területén. Az Intézet ezen felül tudományos kutatási eredményeivel a magyar sportélet és egészségtudomány egészéhez is nagyban szeretne hozzájárulni, ezért a Magyar Tudományos Akadémia Könyvtár és Információs Központjával (MTA KIK) stratégiai együttműködésben kezdte meg működését.

Tovább olvasok
Hogyan segíts a barátodnak megküzdeni a depresszióval?

Mi a teendő, ha ismersz valakit, aki mentális betegséggel küzd?

Fejlődj Te is úgy, mint a bajnokok!

Eddz rendszeresen, táplálkozz helyesen és a pihenést se hagyd ki!

Így lehet egy hamis barátot észrevenni!

Nem feltétlen abból ismerszik meg a jó barát, hogy jókat mondd.

A gyógyulás útján Baji Balázs

Elhagyhatta mankóit a súlyos térdsérüléséből lábadozó Baji Balázs.

Ezek a leginkább felkapott szex/randi kérdések mostanában!

Most olyan kérdésekre adunk választ, amit még a Google sem tud!

Három ok, amikor aggódnod kéne amiatt, hogy nem vagy éhes

Nem izgat, hogy kajaidő van? Ez állhat mögötte.

5 tipp a tökéletes szakállért

A szakáll trend még mindig ezerrel pörög, ezért jó ha tudod, hogy hozhatod ki belőle a maximumot.

A pizza egészségesebb reggeli, mint a gabonapehely

Ezt állítják a táplálkozási szakemberek.

3 fajta péniszfájdalom, és ami mögötte van

Kíváncsi vagy, hogy mi okozza a fájdalmat a két lábad között? Megmondjuk.

Íme, a legegészségesebb mód az alkoholfogyasztásra!

Diétáznál, de szívesen kirúgsz a hámból? Egy dietetikus elmondta, hogyan csináld!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem