Ez a legjobb edzésmódszer az idősödő izmok számára

Ez a legjobb edzésmódszer az idősödő izmok számára
Forrás: getty images

Hozd ki a maximumot az edzéseidből 40 felett is!

Az öregedés folyamata sajnos az izmaidra is kihat. 30 éves kor után lassan csökken a gyors összehúzódású izmok mennyisége, amiknek köszönhetően definiáltabbnak, atletikusabbnak tűnik a tested. Az izmok pedig sejtszinten is öregednek, egyre kevesebb a sejtek energiaraktárának, a mitokondriumnak a mennyisége.

A Cell Metabolism című folyóiratban megjelent kutatás viszont bizonyította, hogy egyes edzésmódszerek képesek akár 64 éves kor felett is növelni az izomtömeget és a mitokondrium sűrűségét is.

Nem meglepő, hogy a súlyzós edzés növelte a résztvevők erejét és izomtömegét. A HIIT edzés pedig a mitokondrium mennyiségére volt pozitív hatással. Szóval a két edzésmódszer kombinációja lehet a megoldás.

Korábbi kutatások pedig azt is igazolták ,hogy az izomnöveléshez az alacsony, közepes és magas ismétlésszámú edzések variációjára van szükség. Alapból azt mondják a szakértők, hogy a gyors összehúzódású izomrostokat nehéz súlyzókkal, robbanékony mozdulatokkal, a sorozatok között hosszabb pihenőidővel lehet aktivizálni. A lassúakat pedig könnyebb súlyokkal, lassabb sebességgel és rövidebb szünetekkel.

De legyünk őszinték, idősebb korban már elég nehéz súlyzós edzéseket végezni, mert a központi idegrendszernek több pihenésre van szüksége, ráadásul nő a sérülések kockázata is. A metabolikus testépítéssel viszont jó eredmények érhetők el.

A módszer lényege a hosszabb, magas ismétlésszámú szettek alkalmáza a metabolikus stressz segítségével. Így sokkal szabályosabban végezhetőek el a gyakorlatok.

Egy példa: 2 percent át végzett guggolás, fekvőtámasz, bicepszezés, lassú, kontrollált tempóban, max. 60 mp pihenővel - így egyszerre nő az izom és a mitokondrium mennyisége is. A pulzus pedig végig magasan marad.

A lényeg, hogy idősebb korban érdemes az erősítő és intervallum edzés kombinációját, vagy a metabolikus testépítés módszerét használni!


Próbáld ki ezt a gyakorlatsort, mivel egyszerre izmosodhatsz és erősödhetsz vele!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
A hét edzéstippje: Építs izmot és szerezz funkcionális erőt ezzel az edzéstervvel!
Tovább olvasok
Az elmúlt 10 év legjobb híresség-bajsza

Neked melyik tetszik a legjobban?

Ezért görcsöl a lábujjad

Nem azon múlik, hogy mennyi vizet iszol.

Ezt NE mondd, vagy csináld szex közben!

Ezek a dolgok biztosan tönkreteszik az aznap esti szenvedélyt.

Ezek a legrosszabb online randis példák!

Applikáción keresztül randizni nem egy leányálom.

Pontosan ennyi vizet kell meginnod egy nap!

Muszáj megfelelően hidratálnod, különösen, ha meleg van.

4 szexpóz olyan pároknak, ahol nagy a magasságkülönbség

Természetesen a kutyapóz itt is nyerő.

Így dobd fel a kutyapózt!

A kedvenc pózod ezután még forróbb lesz!

Ők megmondták a tutit! Így lesz kockahasad!

Oda kell, hogy figyelj az egészséges étrendre és az edzésprogramra is.

Hogyan fogyj le diéta nélkül?

Ne éheztesd tovább magad, inkább csináld ezt!

Parfümök, amiket tuti nem felejtesz el

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a megfelelő parfüm kiválasztása milyen fontos a nők és a férfiak számára egyaránt.

Öt póz, amivel garantáltan feldobhatod a szexuális életed!

Ha úgy érzed, hogy a hálószobai rutin túl egysíkúvá vált, akkor ezekkel a pózokkal tudod megfűszerezni. Másnap reggel meg fogod köszönni nekünk. Öt szexpóz, amit minden párnak ki kellene próbálnia.

Ezek a legidegesítőbb dolgok abban, ha férfi vagy

Emberek ezrei mérlegelték a legnehezebb "férfipillanatokat".

A fogyás 5 egyszerű módja

Apróbb változtatások az életedben, mégis sokat érnek!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem