Hogyan építsd fel az edzésedet, hogy sikeres legyen?

Hogyan építsd fel az edzésedet, hogy sikeres legyen?

Ha valódi eredményeket szeretnél elérni, akkor okosan kell összeállítanod az edzésterved!

Íme, egy gyakorlati edzéstipp, ami után pillanatok alatt elsajátíthatod a megfelelő mozgásstruktúrát.

Mint a kapcsolatokban és a karrierben is, az egyik legnagyobb buktató az edzésnél is a monotonitás.

Találsz egy-két gyakorlatot, ami tetszik, el is kezded csinálni, jönnek is az eredmények, de aztán hirtelen megrekedsz. Azért, mert mindig ugyanazt csinálod.

Az ellenkező megközelítés sem jó (ha állandóan új edzésformákat próbálsz ki), hiszen nem ad esélyt arra az izmoknak, hogy alkalmazkodjanak egy adott mozgásformához.

Az alapötlet az, hogy egy hosszútávú edzéstervet ötölj ki, ami külön blokkokra van lebontva. Bizonyos készségekre (állóképesség, erő, stb.) összpontosít, aminek következtében változik az edzés intenzitása és mennyisége is.

A klasszikus megközelítés a bizonyos „lineáris periodizációra” alapszik, ami azt foglalja magában, hogy az alacsonyszámú sorozatból és magas ismétlésből (pl.: 3x15) megcseréled a kettőt (pl.: 5x3) több hónap alatt.

Sokan ezt a módszert alkalmazzák, főleg a kezdők. De ha néhányszor már jártál konditeremben, akkor könnyen lehet, hogy más módszert kell alkalmaznod az előrehaladáshoz.

Javaslat: Váltás a „hullámzó periodizációra”, amelyben hetente, vagy akár naponta változtatod a sorozatok és az ismétlések számát.

Példa:

1. hét
1. nap: Padozás, 5 sorozat, 3 ismétlés
2. nap: Deadlift, 4 sorozat, 8-10 ismétlés
3. nap: Squat, 3 sorozat, 12-15 ismétlés

2. hét
1. nap: Pad, 4-től 8-ig terjedő ismétlés
2. nap: Deadlift, 3 sorozat, 12-15 ismétlés
3. nap: Squat, 5 sorozat, 3 ismétlés

Független attól, hogy melyiket alkalmazod, a legfontosabb, hogy a minimálisra csökkentsd a monotonitást.


Jó edzést kívánunk!

Tovább olvasok
Hogyan segíts a barátodnak megküzdeni a depresszióval?

Mi a teendő, ha ismersz valakit, aki mentális betegséggel küzd?

Fejlődj Te is úgy, mint a bajnokok!

Eddz rendszeresen, táplálkozz helyesen és a pihenést se hagyd ki!

Így lehet egy hamis barátot észrevenni!

Nem feltétlen abból ismerszik meg a jó barát, hogy jókat mondd.

A gyógyulás útján Baji Balázs

Elhagyhatta mankóit a súlyos térdsérüléséből lábadozó Baji Balázs.

Ezek a leginkább felkapott szex/randi kérdések mostanában!

Most olyan kérdésekre adunk választ, amit még a Google sem tud!

Három ok, amikor aggódnod kéne amiatt, hogy nem vagy éhes

Nem izgat, hogy kajaidő van? Ez állhat mögötte.

5 tipp a tökéletes szakállért

A szakáll trend még mindig ezerrel pörög, ezért jó ha tudod, hogy hozhatod ki belőle a maximumot.

A pizza egészségesebb reggeli, mint a gabonapehely

Ezt állítják a táplálkozási szakemberek.

3 fajta péniszfájdalom, és ami mögötte van

Kíváncsi vagy, hogy mi okozza a fájdalmat a két lábad között? Megmondjuk.

Íme, a legegészségesebb mód az alkoholfogyasztásra!

Diétáznál, de szívesen kirúgsz a hámból? Egy dietetikus elmondta, hogyan csináld!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem