3 dolog, amit személyi edzőnk szerint megéri ellesni Arnoldtól és 4, amit kevésbé

3 dolog, amit személyi edzőnk szerint megéri ellesni Arnoldtól és 4, amit kevésbé
Forrás: menshealth.com

Ha azt mondom, hogy testépítés, mindenki azt feleli: Arnold! Ez nem véletlen.

Olvasd el ezt is!

Az 1975-ös Mr. Olimpiára való felkészüléséről szóló film igazi klasszikus lett, és nagyon sokan látták. A címe: Pumping Iron. Ez egy dokumentumfilm, amibe egy kis extra színészkedést és történetszálakat csempésztek, hogy színesebb legyen. A műből kultuszfilm lett, és az igazi hatását csak egy későbbi, sokkal kisebb hírverést kapó, pedig legalább olyan jó filmben mutatták be, aminek a címe: Raw Iron – The making of Pumping Iron (vagyis "Hogyan készült a Pumping Iron”). Ez utóbbi filmből kiderül: a Pumping Iron segítségével került ki a testépítés a sötétből, a pincékből, egyenesen a nagyvilág elé. Ahhoz, hogy a film ilyen sikert érjen el egyértelműen nélkülözhetetlen volt Arnold személyisége.

Nyugodtan mondhatjuk: ha ma valaki kitalálja, hogy súlyzózni szeretne, akkor talál egy termet kb. 20-30 perc távolságon belül - és ezt Arnoldnak köszönhetjük!

Ha az ember nézi a filmjeit, olvassa a könyveit, akkor rengeteget tanul Arnoldtól. Átveszi az edzésmódszereit, a mentalitását, a hozzáállását, sőt, még a trükkjeit és praktikáit is megpróbálja alkalmazni. A helyzet az, hogy bár Arnold – Arnold, attól még ő sem tévedhetetlen. Így van néhány dolog, amit nem javasolnék, hogy megtanulj tőle.

Az edzéselmélet és a táplálkozástudomány rengeteget lépett előre azóta, hogy Arnold versenyeket nyert. (Igaz, ez nem feltétlenül látszik az emberek és a terembe járók fizikumán, így a fejlődés, teljesen jogosan, megkérdőjelezhető.) Arnold rendszeresen edzett 2-3 órákat, gyakran naponta kétszer. Rengeteg sorozatot, ismétlést csinált, nagyon sok gyakorlatot. Emellett nyújtott, pózolt, és a lemaradt testrészeinek külön figyelmet szentelt.

Kép
forrás: menshealth.co.uk

Ezek közül a következőket ne másold le (különösen akkor ne, ha kezdő vagy):

  1. 3 órás edzések: kizárt, hogy egy kezdő/átlagos terembe járó 3 órán keresztül produktív munkát tud végezni. Azt gondolom, hogy ha nem férsz bele napi 1.5 órába, akkor valami baj van.
  2. Napi 2 edzés: ezt relatíve ritkán próbálják lemásolni - mindenesetre, ha eszedbe jutna – ne próbáld ki.
  3. Pózolás: Arnold rendszeresen mesél az edzés közbeni pózolásról. Biztos nagyon fontos, összességében azonban csak furcsálkodó tekintetekben fog részesíteni – el kell jutni egy szintre ahhoz, hogy bármi értelme legyen a feszítést gyakorolgatni.
  4. Bicepszcsúcsosító gyakorlatok és hasonlók: az izmaink formája adott, a mérete nem. A csúcs nem lesz nagyobb attól, hogy a bicepsz egyik vagy másik fejére edzel. Egyszerűen csak próbáld növelni az izmot, amennyire csak tudod.
Kép
forrás: menshealth.co.uk

Amit viszont mindenképp tanulj el Arnoldtól:

  1. A munkához való hozzáállás: kemény munka – ennyi kell az eredményekhez. Bár a napi 2-szer 2-3 óra edzés nem feltétlenül a legjobb, a mögötte rejlő akaraterő és elhivatottság előtt mindenki megemelheti a kalapját. Ha hasonló energiát fektetsz a következetességbe, vagyis abba, hogy heti 4-5 alkalommal 1,5 órát edzel, ahogy azt kell, és utána pedig tartod az étrendet – nos, az eredmények nem maradnak majd el.
  2. Ha akarunk valamit, akkor találunk rá módot: nem volt nagy vádlija – megtalálta a módját, hogy legyen. A mentalitás, hogy ha valami nem jó, akkor azon dolgozni kell, ha valami nem fejlődik úgy, mint a többi, akkor annak más módszer kell, és nem fél ezeket a módszereket kipróbálni, tanulni az eredményekből, és azoknak megfelelően igazítani a megközelítésén. Igazából mindenben ez a siker kulcsa: cselekvés - eredmény - ellenőrzöd, hogy megfelel-e. Ha nem: cselekvés módosítása - eredmény… és így tovább.
  3. Mindig van idő: Arnold hihetetlen fókuszt tett mindig egy adott területére az életének. Egykor ő volt a legjobb testépítő, utána a legjobb színész, utána Kalifornia kormányzója. Mégis, ha a könyveit olvasod, látod, hogy mindig maximalizálta a rendelkezésére álló idejét. Testépítés mellett is tanult és dolgozott. Napi 6 óra edzés mellett egyetemre járt és dolgozott. Mindig van idő – mindig van idő arra, amit igazán szeretnénk.

Összességében, ha egy az egyben lemásolod mindazt, amit a legnagyobb csinált, előrébb jutsz, mint az átlagemberek 99 %-a – legyen szó akár a teremről, akár az életről. Olvasd el élettörténetét, mert rengeteget lehet belőle tanulni!


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Tovább olvasok
Az elmúlt 10 év legjobb híresség-bajsza

Neked melyik tetszik a legjobban?

Ezért görcsöl a lábujjad

Nem azon múlik, hogy mennyi vizet iszol.

Ezt NE mondd, vagy csináld szex közben!

Ezek a dolgok biztosan tönkreteszik az aznap esti szenvedélyt.

Ezek a legrosszabb online randis példák!

Applikáción keresztül randizni nem egy leányálom.

Pontosan ennyi vizet kell meginnod egy nap!

Muszáj megfelelően hidratálnod, különösen, ha meleg van.

4 szexpóz olyan pároknak, ahol nagy a magasságkülönbség

Természetesen a kutyapóz itt is nyerő.

Így dobd fel a kutyapózt!

A kedvenc pózod ezután még forróbb lesz!

Ők megmondták a tutit! Így lesz kockahasad!

Oda kell, hogy figyelj az egészséges étrendre és az edzésprogramra is.

Hogyan fogyj le diéta nélkül?

Ne éheztesd tovább magad, inkább csináld ezt!

Parfümök, amiket tuti nem felejtesz el

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a megfelelő parfüm kiválasztása milyen fontos a nők és a férfiak számára egyaránt.

Öt póz, amivel garantáltan feldobhatod a szexuális életed!

Ha úgy érzed, hogy a hálószobai rutin túl egysíkúvá vált, akkor ezekkel a pózokkal tudod megfűszerezni. Másnap reggel meg fogod köszönni nekünk. Öt szexpóz, amit minden párnak ki kellene próbálnia.

Ezek a legidegesítőbb dolgok abban, ha férfi vagy

Emberek ezrei mérlegelték a legnehezebb "férfipillanatokat".

A fogyás 5 egyszerű módja

Apróbb változtatások az életedben, mégis sokat érnek!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem