3 mítosz az alvásról, aminek nem szabad bedőlnöd és 2, ami tényleg igaz

3 mítosz az alvásról, aminek nem szabad bedőlnöd és 2, ami tényleg igaz
Forrás: getty images

Sosem alszunk eleget. Ennek oka lehet a túl sok tennivaló, az akadékoskodó főnök vagy a morcos menyecske is az ágyban.

Olvasd el ezt is!

Rengeteg dolog tart ébren, ennek eredményei pedig mindenhol megmutatkoznak. A kevés alvás miatt nem tudsz olyan jól teljesíteni a munkahelyeden, a konditeremben és mivel meggyengül az immunrendszered, lehet, hogy kényszerpihenőre fog valamilyen betegség.

Szóval aludni kell - és mennyire jó is -, úgyhogy gyorsan mutatunk is néhány tévhitet az alvással kapcsolatban, amiket érdemes elfelejtened:

8 óra alvásra van szükség

Nem mindenkinek, az teljesen egyénre szabott, hogy kinek mennyi alvásra van szüksége. A lényeg, hogy te kitapasztald, hogy mi az az ideális alvásmennyiség, ami után maximálisan kipihenve ébredhetsz.

Krónikus álmatlanságban szenvedsz, ha nem tudsz elaludni

Attól, hogy néha, vagy néhány napon keresztül nehezen alszol el, még nem biztos, hogy ez a probléma. Gyakran a kávé, más koffeintartalmú italok, vagy az alkohol tehetnek arról, ha forgolódva számolod a bárányokat. A krónikus álmatlanság tüneteitől hónapokig vagy akár évekig is szenvedhetsz.

Ha este edzel, nem fogsz tudni aludni

Nem feltétlenül, ugyanis nem mindegy, milyen típusú edzést végzel. Az aerob edzések hatására könnyebben elalszol, míg az erősítő edzések után több idő kell ahhoz, hogy álomba merülj. A titok nyitja lehet még az is, hogy maximum 19:30-kor kezdj neki az esti mozgásnak, mert a sportolás közben felszabaduló adrenalin és kortizol megnehezíti az elalvást.

És íme két feltevés, amit megerősíthetünk:

  1. A telefonodtól nem tudsz aludni: a kijelzőkből áradó kék fények megzavarják a belső órádat, a közösségi oldalak nézegetése pedig szintén csökkenti az alvás mennyiségét.
  2. Az alvási pózod árulkodik rólad: igen, ha például magzatpózban alszol, kívül erősnek tűnsz, belül viszont érzékeny vagy. Ha pedig a hátadon fekszel horkolva, akkor magasra teszed a lécet.

Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
5 étel a pihentető alvásért
Tovább olvasok
4 brutális előtte-utána fotó

Ezek a képet elképesztőek!

Az elmúlt 10 év legjobb híresség-bajsza

Neked melyik tetszik a legjobban?

Ezért görcsöl a lábujjad

Nem azon múlik, hogy mennyi vizet iszol.

Ezt NE mondd, vagy csináld szex közben!

Ezek a dolgok biztosan tönkreteszik az aznap esti szenvedélyt.

Ezek a legrosszabb online randis példák!

Applikáción keresztül randizni nem egy leányálom.

Pontosan ennyi vizet kell meginnod egy nap!

Muszáj megfelelően hidratálnod, különösen, ha meleg van.

4 szexpóz olyan pároknak, ahol nagy a magasságkülönbség

Természetesen a kutyapóz itt is nyerő.

Így dobd fel a kutyapózt!

A kedvenc pózod ezután még forróbb lesz!

Ők megmondták a tutit! Így lesz kockahasad!

Oda kell, hogy figyelj az egészséges étrendre és az edzésprogramra is.

Hogyan fogyj le diéta nélkül?

Ne éheztesd tovább magad, inkább csináld ezt!

Parfümök, amiket tuti nem felejtesz el

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a megfelelő parfüm kiválasztása milyen fontos a nők és a férfiak számára egyaránt.

Öt póz, amivel garantáltan feldobhatod a szexuális életed!

Ha úgy érzed, hogy a hálószobai rutin túl egysíkúvá vált, akkor ezekkel a pózokkal tudod megfűszerezni. Másnap reggel meg fogod köszönni nekünk. Öt szexpóz, amit minden párnak ki kellene próbálnia.

Ezek a legidegesítőbb dolgok abban, ha férfi vagy

Emberek ezrei mérlegelték a legnehezebb "férfipillanatokat".

A fogyás 5 egyszerű módja

Apróbb változtatások az életedben, mégis sokat érnek!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem