Célozz alacsonyra: Így vágj neki az életmódváltásnak!

motiváció
Forrás: getty images

Szeptember eleje – iskolakezdés, és sokaknak „teremkezdés”. Bizony, sokan ismerik az ún. januári rohamot, ami az újévi fogadalmaknak köszönhető, de kevesen hallottak eddig a szeptemberi kistestvéréről – ami azért annyira nem is kicsi. Hogy őszinte legyek, szeptember 3.-án hétfőn én nem mertem lemenni edzeni – ilyenkor akkora tömeg szokott lenni.

Perszer értem én, mi van mögötte: a nyaraláson mindenki szembesült az igazsággal, hogy ha májusban kezded a diétát, 30 kg fölösleggel, akkor bizony júniusra nem lesz kockahasad. Nincs ezzel semmi baj, mindig jó, ha találunk valami motivációt.

Mégis, itt a minta ugyanaz, mint januárban – 2 hétig tart a varázs (maximum), utána eltűnik mindenki és marad a jól megszokott közönség. Mit tehetünk azért, hogy ezt elkerüljük? Ehhez szeretnék néhány tanácsot adni – nézzük ezeket!

1. Egyszerre csak egy dolgot változtassunk: épp elég valakinek, aki sose figyelt az étrendjére azzal foglalkoznia, hogy mit eszik. Nem kell mellé még az is, hogy edzeni is lejárjon. Az ráér 2-3 héttel később. Vagy épp fordítva: először kezdjünk el edzeni, és amikor már 4-6 hétig tartottuk, akkor majd jöhet az étrend. Ha túlbonyolítjuk a feladatot, vagy egyszerre túl sok mindent akarunk változtatni, akkor megnöveljük az esélyét a bukásnak.

2. Ahogy az angol mondja „aim low”, vagyis célozzunk alacsonyra! Igen, örülök, hogy kinézted magadnak Mike O’Hearn vagy valamelyik fitneszmodell testét, amit jövőre el szeretnél érni. Ezek a csoda fizikumok tényleg motiválóan hathatnak, DE! Pontosan tudod, hogy nem fogod őket elérni jövőnyárig (segítek, még az azt követő nyárig se, ha pl. egy komolyabb férfi fizikumról van szó). Éppen ezért, célozzunk alacsonyra. Az ideális célnak két ismérve van:

  • Küzdeni kell érte, hogy elérjük, kellően messze van ahhoz, hogy kénytelenek legyünk magunkat kényelmetlen helyzetbe hozni és olyan dolgokat tenni, amik addig nem voltak a napi életünk részei (ezért se mondom ki a komfortzóna szót…).
  • Reális legyen, hogy elérjük: a gyerekek is így fejlődnek – olyan próbát kell nekik adni, amiben benne van a bukás esélye, de reális esély van a sikerre is. Ha 100 % a bukás, az mit tesz a motiváltsággal és a munka kedvel? Megöli.

Mit jelent ez pontosan? Elérhető célokat. Erről szerintem már számos cikk született az én tollamból, amiket ezen az oldalon megtalálhatsz.

3. Mindig tegyél kevesebbet, mint amire képes vagy: na, ez a „give it all you got” mentalitással eléggé szembe megy, de mégis igaz és működik. A legtöbb ember hogyan tervezi be az edzést? Felteszi a kérdés: „Vajon mennyi férne bele?” – eleve úgy gondolkodik, hogy annyit kell edzeni, amennyit csak lehet (majd ez az idő is eljön amúgy, de semmiképpen nem az elején). Ez nem jó hozzáállás, ugyanis garantálom, hogy ha teleírod a naptáradat, akkor előbb-utóbb közbe fog valami jönni, és ki fog egy edzés maradni, fáradt leszel, frusztrált, és eleged lesz az egészből és így tovább. A lényeg tehát, hogy ha belefér 3, szuper – de legyen 2. Ha belefér 4 még jobb – de maradjunk 3-nál. Ez amellett, hogy valószínűleg sokkal élhetőbb és tarthatóbb lesz, még a motivációt is magasabban fogja tartani – hisz az ember végig kevesebbet kap, mint amennyit szeretne.

Összességében persze az egész játék végül mindig ugyanahhoz a ponthoz lyukad ki: mennyire akarod. Ha eléggé akarod, akkor el tudod kezdeni egyszerre az étrendet és az edzéstervet. Ha eléggé akarod, akkor le fogsz menni az elejétől kezdve heti 5-ször. Ha eléggé akarod – akkor se lesz Mike O’Hearn tested, de bőven túlszárnyalhatsz minden elvárást, amit magaddal szembe támasztottál. Vannak ilyen emberek, rendszeresen látok ilyeneket – de ők a már-már mikroszkópikus kisebbség. A többség ezeket nem teszi meg – náluk a fent felsorolt szabályok nagyban segíthetik a compliance-t és javíthatják az elhullási rátát.


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Tovább olvasok
Négy dolog, amivel megakadályozhatod a kopaszodást!

Használd ezeket a módszereket, amelyeket bőrgyógyászok hagytak jóvá!

Négy tipp, hogy hol szerezz barátokat a munkán/iskolán kívül

Nem olyan egyszerű elhívni egy sörre a szimpatikus srácot.

Ezek az igazi férfi tulajdonságai!

Lehet, hogy meglepődsz, de a nők ezt szeretik egy férfiben.

Öt egészséges, magas proteintartalmú smoothie

Pluszpont: Rengeteg íz, zéró cukor.

Hogy ne legyél rossz vendég egy sztriptízbárban?

Pár dolog, amit csinálhatsz (és amit nem) egy sztripklubban.

Ez a srác így dobott le 45 kilót!

"Tudtam, hogy bármi áron meg kell csinálnom. Kétszer olyan keményen toltam, amikor elkezdtem látni az eredményeket."

Ezeket a vizsgálatokat bármilyen életkorban érdemes elvégezned

Öt dolog, amit fontos, hogy rendszeresen ellenőrizz.

A sétálás tényleg segít ledobni a kilókat?

Segíthet, ha tudod, hogyan csináld.

Hogyan segíts a barátodnak megküzdeni a depresszióval?

Mi a teendő, ha ismersz valakit, aki mentális betegséggel küzd?

Fejlődj Te is úgy, mint a bajnokok!

Eddz rendszeresen, táplálkozz helyesen és a pihenést se hagyd ki!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem