Az egyetlen dolog, amire figyelned kell, ha a nyaralás alatt formában szeretnél maradni

Az egyetlen dolog, amire figyelned kell, ha a nyaralás alatt formában szeretnél maradni
Forrás: getty images

Itt a nyár – és gondolom, mindenkinek készen van már a strandforma (ugye?!). Jönnek a nyaralások is és bizony, az ember elkezd pánikolni. Végülis 12-14 hetet szenvedtünk azért, hogy formába kerüljünk, és nem szeretnénk mindezt egyetlen hét alatt tönkretenni. Valamit ki kéne találni. Nézzük, hogy milyen trükkökkel tudjuk magunkat formában tartani a nyaralás alatt!

Először is, szerintem a legfontosabb az, hogy ne próbáljuk. A nyaralás lényege a pihenés – nem az, hogy a makrókat számolgatjuk és hajnalban felkelünk, hogy még gyorsan lenyomjunk egy edzést a szálloda konditermében… Pihenés – tehát alszol, eszel, iszol és teszed, amit szeretnél, nem a fizikumodon aggódsz. Egyébként is, teljesen fölösleges aggódni. Miért? A válasz egyszerű: szerinted mennyit lehet hízni 1 hét alatt? És most nem a testsúlyod változására gondolok, hanem effektíve mennyi ZSÍRT tudsz felszedni? Ugye, ez a kettő nem ugyanaz. Ha például pár napig megemeled a szénhidrátbeviteledet, plusz a sóbeviteledet, akkor valószínűleg 2-3, akár 4-5 kg is felszaladhat – és képzeld, amint visszaáll a szénhidrát és sóbevitel, a testsúlyod is helyreáll. Személyes tapasztalataim alapján egy komolyabb, legénybúcsús „ereszd-el-a-hajam” zabálunk-vedelünk hétvégén fel tudok szedni kb. 4-5 kg-ot. DE! 5 nap alatt újra a kiindulási súlyomnál vagyok – nagyjából ennyi idő alatt ürül ki a fölös glikogén és só.

A zsír felszedése már egy más tészta – az bizony melós… Ugyanis 1 kg zsírszövetben nagyjából 7000 kCal van – kb. ennyit kell megenni 1 kg zsírszövet felépítéséhez. Pontosabban ennyi extra kalóriát kell megenni. Ha a napi energia szükségletünk mondjuk 2500 kalória, akkor csak az fog elraktározódni, amit ezen felül eszünk. Ha 1 hét alatt 1 kg zsírt fel akarunk szedni, akkor 7000 extra kalóriát kell bevinni, vagyis napi 3500 kalóriát. Oké, ez még nem lehetetlen. .. És mi a helyzet a 2 kg hízással? Napi 4500 kalória. Az már elég sok. És a 3 kg? 5500 kalória. Minden. Nap. Hét. Napon. Át. Látható, hogy ha 1 kg-nál többet akarunk ténylegesen hízni egy nyaralás alatt, azért meg kell dolgozni!

Úgyhogy tessék tenni egy nagyot a makrókra, a formára, az edzésre, a mindenre – és nyaralni, mint egy normális ember.

De, ha ennek ellenére azt mondjuk, hogy jó-jó, de mi az a minimum, amire kb. energiát se kell fordítani, mégis segít egy kicsit a fizikumban, akkor igazából egy dologra kell/érdemes szerintem figyelni:

Fehérjebevitel - mind az izmok fenntartásához, mind az éhség kordában tartásához remek segítség. Legyen a reggeliben egy nagy adag fehérje – pl. együnk egy rántottát. Mivel én utálok bármilyen megszorítást a nyaralás alatt, így egy másik verziót ajánlok: fehérjeporok és fehérje szeletek. Csomagoljunk be napi 2-3 adagot és menjen le egy reggel, egy dél körül és egy délután. Ennyi. Ezzel segítünk megőrözni a nehéz munkával megszerzett izomtömegünket és még az éhséget is valamennyire kordában tudja tartani (elvileg – én pont ugyanannyit eszem-iszom egy fehérjeszelet után, mint ha nem ettem volna semmit).

A lényeg: ha 1 hét alatt el tudod szúrni a fizikumodat, akkor valójában sose volt az kész igazán… Egy egészséges fizikum 1 hét alatt képes helyrehozni azt, amit 1 hét nyaralás alatt teszel vele. A nyaralás a pihenésre való – ezt ne felejtsd.


Kép

ÁDÁM NORBERT

A sport mindig része volt az életemnek – néhány év úszást 16 év karate követett. A testépítéssel és a súlyzós edzéssel 7 éve ismerkedtem meg. Ekkor kezdtem el rendszeresen terembe járni és kutatni, hogy hogyan lehetnék jobb, hogyan tudnám átalakítani a külsőmet. A kezdeti lelkesedés idővel szenvedéllyé változott – az emberi test és teljesítmény tudománya iránti szenvedéllyé. Elvégeztem a Nemzetközi Testépítő és Fitness Szakszövetség Nemzetközi Szakedzői képzését, majd az egyetemi mester képzésem (végzettségem orvosi biotechnológus) alatt egyre jobban kikristályosodott bennem, hogy az edzés és a táplálkozástudomány mekkora befolyással van az egészségünkre, az életünkre és a sportolással elérhető eredményeinkre. A klienseimmel való közös munka során napról-napra meggyőződöm arról, hogy egészségünk, testünk és teljesítményünk tudatos formálásának eszköze – a megfelelő edzés és táplálkozás – a saját kezünkben van.

További információk: https://www.facebook.com/adamperformance/

Tovább olvasok
Top 5: "Muszáj megvenni cipő a nyárra"

Ha ezeket viseled, biztos megfordulnak utánad az utcán!

4 brutális előtte-utána fotó

Ezek a képek elképesztőek!

Az elmúlt 10 év legjobb híresség-bajsza

Neked melyik tetszik a legjobban?

Gyorsan el szeretnél aludni? Próbáld ki ezt az 5 dolgot!

Próbáld ki a lenti példákat és aludj el sokkal gyorsabban, sőt, tovább is fogsz tudni pihenni.

5 tipp előjátékhoz, ami után garantált az orgazmus

Mindig hozd megfelelő hőfokra a szexet, mielőtt nekilátsz!

Ezért görcsöl a lábujjad

Nem azon múlik, hogy mennyi vizet iszol.

Ilyen a nőknek a szex az exszel

"Durva volt köztünk a fizikai kémia!"

Ezt NE mondd, vagy csináld szex közben!

Ezek a dolgok biztosan tönkreteszik az aznap esti szenvedélyt.

Ezek a legrosszabb online randis példák!

Applikáción keresztül randizni nem egy leányálom.

Pontosan ennyi vizet kell meginnod egy nap!

Muszáj megfelelően hidratálnod, különösen, ha meleg van.

4 szexpóz olyan pároknak, ahol nagy a magasságkülönbség

Természetesen a kutyapóz itt is nyerő.

Így dobd fel a kutyapózt!

A kedvenc pózod ezután még forróbb lesz!

Ők megmondták a tutit! Így lesz kockahasad!

Oda kell, hogy figyelj az egészséges étrendre és az edzésprogramra is.

Hogyan fogyj le diéta nélkül?

Ne éheztesd tovább magad, inkább csináld ezt!

Parfümök, amiket tuti nem felejtesz el

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a megfelelő parfüm kiválasztása milyen fontos a nők és a férfiak számára egyaránt.

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem