Most akkor ér nyögni súlyzós edzés közben, vagy nem?

nyögés
Forrás: getty images

Az elmúlt évek alatt bőven lehetett találni érveket és ellenérveket is a témában.

Sokak szerint a nyögés akár jó hatással is lehet a teljesítményre, ráadásul azt fejezi ki, hogy mennyire elkötelezett vagy a teremben. Mások viszont idegesítőnek és felesleges erőfitogtatásnak érzik, ha valaki súlyzózás közben nagyokat nyög.

De van erre valamilyen szabály?

Az oké, hogy a nyögéssel kifejezheted, hogy mindent beleadsz és maximálisan odateszed magadat, de egy kutatás azt is alátámasztotta, hogy tényleg képes leszel erősebben nyomni, ha nyögsz. A Drexel Egyetem szakértői férfiak erejét vizsgálták, akiknek erősen meg kellett markolniuk egy marokerősítőt. Egyszer hanggal, egyszer pedig csendben kellett összenyomniuk.

Az adatok szerint a nyögés hatására 10 százalékkal erősebben tudták összenyomni a marokerősítőt. Ugyanez a helyzet a teniszezőknél is, akik a szervák alatt hatalmasakat üvöltenek a pályán. Az egész lényege, hogy amikor nagy erőt akarsz kifejteni, veszel egy mély levegőt, amit kifújsz a gyakorlat során.

Egy másik kutatásból viszont az is kiderült, hogy a hangos kilégzés kevésbé idegesíti az embereket, mint a nyögés. Dennis O’Connell személyi edző szerint semmi baj nincs a nyögéssel, nem érdemes szégyenkezni emiatt.

“Az a baj, hogy az emberek másokkal vannak elfoglalva, ahelyett, hogy a saját edzésükre koncentrálnának.”

- mondta Valerii Kutiepov, a Power Strenght Gym üzletvezetője.

Te mit gondolsz, van azzal probléma, ha valaki nyögve edz a teremben?


Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 6 kép
Stílusbakik a konditeremben
Tovább olvasok
Négy tipp, hogy hol szerezz barátokat a munkán/iskolán kívül

Nem olyan egyszerű elhívni egy sörre a szimpatikus srácot.

Ezek az igazi férfi tulajdonságai!

Lehet, hogy meglepődsz, de a nők ezt szeretik egy férfiben.

Öt egészséges, magas proteintartalmú smoothie

Pluszpont: Rengeteg íz, zéró cukor.

Hogy ne legyél rossz vendég egy sztriptízbárban?

Pár dolog, amit csinálhatsz (és amit nem) egy sztripklubban.

Ez a srác így dobott le 45 kilót!

"Tudtam, hogy bármi áron meg kell csinálnom. Kétszer olyan keményen toltam, amikor elkezdtem látni az eredményeket."

Ezeket a vizsgálatokat bármilyen életkorban érdemes elvégezned

Öt dolog, amit fontos, hogy rendszeresen ellenőrizz.

A sétálás tényleg segít ledobni a kilókat?

Segíthet, ha tudod, hogyan csináld.

Hogyan segíts a barátodnak megküzdeni a depresszióval?

Mi a teendő, ha ismersz valakit, aki mentális betegséggel küzd?

Fejlődj Te is úgy, mint a bajnokok!

Eddz rendszeresen, táplálkozz helyesen és a pihenést se hagyd ki!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem