Így vészeld át a borongós napok okozta őszi depressziót

Így vészeld át a borongós napok okozta őszi depressziót
Forrás: Getty Images

Mutatjuk a SAD elleni küzdelem alappilléreit.

Ne csodálkozz, ha mostanság egyre vonzóbb a kanapé, az edzőterembe pedig mintha minden eddiginél nehezebb lenne eljutni. Rövidebbek a nappalok, és már bántóan korán elkezd besötétedni. Az őszi depresszió (SAD - Seasonal Affective Disorder) mindenkit megtámad, mutatjuk, hogyan tudod legyőzni.

A szakemberek szerint a SAD-et az agy szerotoninszintjének csökkenése és a D-vitamin hiánya együttesen okozza, a jelenség pedig gyakoribb azoknál az embereknél, akik az Egyenlítőtől távol élnek.

1. Napsütés

Egyre kevesebb van belőle mostanság, de ha előbújik a felhő mögül, mindenképp használd ki a sugarait. A D-vitamin pótlása nagyon fontos az egészség szempontjából, ráadásul több kutatás is bizonyította, hogy a napsütés a mentális jólétünkre is pozitív hatással van.

2. Edzés

A tréning növeli a szerotonin szintjét a szervezetben, az endorfin pedig pozitív hangulatot teremt. A pácienseim gyakran jönnek azzal, hogy ősszel egyáltalán nincs kedvük elhagyni az otthonukat. Nekik azt szoktam mondani, nem is kell, használják a lépcsőjüket a kardióhoz, vagy csináljanak fekvőtámaszokat

- mondta dr. Mark Hughes, a téma szakértője.

3. Fényterápia

Manapság már bárki rendelhet speciális lámpákat, amik napi 20-60 perces kezeléssel jobb kedvre derítik az embert. A kezelés segít az alvászavarosok elhárításában, illetve a SAD ellen is kifejezetten hatásos.

4. Étkezés

Az őszi étrendben nagyon fontos szerepet kell kapnia a D-vitaminnak, úgyhogy érdemes sok tojást, joghurtot, sajtot, tejet és lazacot fogyasztani ilyenkor. Tartsd be ezeket a tippeket, így biztosan nem szontyolodsz el az időjárástól.


Egy finom tészta mindig felvidít!

Nézd meg a galériánkat> 7 kép
8 mítosz a tésztafőzésről, ami nem igaz
Tovább olvasok
Négy dolog, amivel megakadályozhatod a kopaszodást!

Használd ezeket a módszereket, amelyeket bőrgyógyászok hagytak jóvá!

Négy tipp, hogy hol szerezz barátokat a munkán/iskolán kívül

Nem olyan egyszerű elhívni egy sörre a szimpatikus srácot.

Ezek az igazi férfi tulajdonságai!

Lehet, hogy meglepődsz, de a nők ezt szeretik egy férfiben.

Öt egészséges, magas proteintartalmú smoothie

Pluszpont: Rengeteg íz, zéró cukor.

Hogy ne legyél rossz vendég egy sztriptízbárban?

Pár dolog, amit csinálhatsz (és amit nem) egy sztripklubban.

Ez a srác így dobott le 45 kilót!

"Tudtam, hogy bármi áron meg kell csinálnom. Kétszer olyan keményen toltam, amikor elkezdtem látni az eredményeket."

Ezeket a vizsgálatokat bármilyen életkorban érdemes elvégezned

Öt dolog, amit fontos, hogy rendszeresen ellenőrizz.

A sétálás tényleg segít ledobni a kilókat?

Segíthet, ha tudod, hogyan csináld.

Hogyan segíts a barátodnak megküzdeni a depresszióval?

Mi a teendő, ha ismersz valakit, aki mentális betegséggel küzd?

Fejlődj Te is úgy, mint a bajnokok!

Eddz rendszeresen, táplálkozz helyesen és a pihenést se hagyd ki!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem