Mennyi pihenőidőre van szükséged a sorozatok között, ha izmot szeretnél építeni?

Mennyi pihenőidőre van szükséged a sorozatok között, ha izmot szeretnél építeni?
Forrás: getty images

Kétféle ember létezik: az egyik csoport tagjai minden porcikájukkal próbálják elkerülni, hogy egyetlen percet is elvesztegessenek a teremben, szóval ők a sorozatok között sem ülnek le. A másik csoport tagjai pedig akár negyed órát is eltöltenek anélkül, hogy nekiállnának a következő körnek. De melyik megközelítés a jobb?

Röviden: egyik sem és mindkettő. Amellett, hogy a súlyzó mérete, a sorozatok és körök száma kihat az eredményre, a pihenőidő is. A probléma csak az, hogy a céltól és az edzettségi szintedtől függően elég sokféleképpen változhat az ideális pihenőidő hossza.

Amikor a több több

A guggolás és deadlift például nagy izomcsoportokat dolgoztat meg, ezért több energiát igényel a végrehajtása, tehát több regenerációra van szükség a szettek között. Ez különösen igaz akkor, ha növeled a súlyok mennyiségét - ahogy egyre nehezebb vasakat emelgetsz, úgy egyre több pihenőre van szükséged. Ha például 5 ismétlést hajtasz végre nehéz súlyokkal, akkor érdemes 4 percet pihenned. Azért is fontos ilyenkor a hosszabb pihenő, hogy a légzésed és pulzusod is lelassuljon és a következő körben is minél nagyobb erőbedobással tudj teljesíteni.

Keveset és gyakran

Amikor a kisebb izomcsoportokat dolgoztatod meg, például bicepszezel vagy oldalra emelést végzel, nem kell percekig üldögélned, bőven elég maxium másfél perc pihenőt tartanod. Ha szeretnél izmosabbá válni, akkor érdemes először 90 mp-ig pihenned, a következő héten már csak 1 percig, utána pedig 45 másodpercig. Így elkerülheted, hogy az izmaid hozzászokjanak az edzéshez.

A legjobb technika

A legjobb, ha a nehéz súlyzókkal, alacsony ismétlésszámban végrehajtott gyakorlatoknál 3-4 percet pihensz a sorozatok között. Amikor pedig könnyebb súlyzókkal, magas ismétlésszámmal dolgoztatod meg a kisebb izomcsoportokat, bőven elég eg perc is.


Próbáld ki a következő edzéstervet!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Szerezz MMA-s karizmokat ezzel az edzéstervvel! Menni fog?
Tovább olvasok
Négy tipp, hogy hol szerezz barátokat a munkán/iskolán kívül

Nem olyan egyszerű elhívni egy sörre a szimpatikus srácot.

Ezek az igazi férfi tulajdonságai!

Lehet, hogy meglepődsz, de a nők ezt szeretik egy férfiben.

Öt egészséges, magas proteintartalmú smoothie

Pluszpont: Rengeteg íz, zéró cukor.

Hogy ne legyél rossz vendég egy sztriptízbárban?

Pár dolog, amit csinálhatsz (és amit nem) egy sztripklubban.

Ez a srác így dobott le 45 kilót!

"Tudtam, hogy bármi áron meg kell csinálnom. Kétszer olyan keményen toltam, amikor elkezdtem látni az eredményeket."

Ezeket a vizsgálatokat bármilyen életkorban érdemes elvégezned

Öt dolog, amit fontos, hogy rendszeresen ellenőrizz.

A sétálás tényleg segít ledobni a kilókat?

Segíthet, ha tudod, hogyan csináld.

Hogyan segíts a barátodnak megküzdeni a depresszióval?

Mi a teendő, ha ismersz valakit, aki mentális betegséggel küzd?

Fejlődj Te is úgy, mint a bajnokok!

Eddz rendszeresen, táplálkozz helyesen és a pihenést se hagyd ki!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem