Mennyi pihenőidőre van szükséged a sorozatok között, ha izmot szeretnél építeni?

Mennyi pihenőidőre van szükséged a sorozatok között, ha izmot szeretnél építeni?
Forrás: getty images

Kétféle ember létezik: az egyik csoport tagjai minden porcikájukkal próbálják elkerülni, hogy egyetlen percet is elvesztegessenek a teremben, szóval ők a sorozatok között sem ülnek le. A másik csoport tagjai pedig akár negyed órát is eltöltenek anélkül, hogy nekiállnának a következő körnek. De melyik megközelítés a jobb?

Röviden: egyik sem és mindkettő. Amellett, hogy a súlyzó mérete, a sorozatok és körök száma kihat az eredményre, a pihenőidő is. A probléma csak az, hogy a céltól és az edzettségi szintedtől függően elég sokféleképpen változhat az ideális pihenőidő hossza.

Amikor a több több

A guggolás és deadlift például nagy izomcsoportokat dolgoztat meg, ezért több energiát igényel a végrehajtása, tehát több regenerációra van szükség a szettek között. Ez különösen igaz akkor, ha növeled a súlyok mennyiségét - ahogy egyre nehezebb vasakat emelgetsz, úgy egyre több pihenőre van szükséged. Ha például 5 ismétlést hajtasz végre nehéz súlyokkal, akkor érdemes 4 percet pihenned. Azért is fontos ilyenkor a hosszabb pihenő, hogy a légzésed és pulzusod is lelassuljon és a következő körben is minél nagyobb erőbedobással tudj teljesíteni.

Keveset és gyakran

Amikor a kisebb izomcsoportokat dolgoztatod meg, például bicepszezel vagy oldalra emelést végzel, nem kell percekig üldögélned, bőven elég maxium másfél perc pihenőt tartanod. Ha szeretnél izmosabbá válni, akkor érdemes először 90 mp-ig pihenned, a következő héten már csak 1 percig, utána pedig 45 másodpercig. Így elkerülheted, hogy az izmaid hozzászokjanak az edzéshez.

A legjobb technika

A legjobb, ha a nehéz súlyzókkal, alacsony ismétlésszámban végrehajtott gyakorlatoknál 3-4 percet pihensz a sorozatok között. Amikor pedig könnyebb súlyzókkal, magas ismétlésszámmal dolgoztatod meg a kisebb izomcsoportokat, bőven elég eg perc is.


Próbáld ki a következő edzéstervet!

Nézd meg a galériánkat> 5 kép
Szerezz MMA-s karizmokat ezzel az edzéstervvel! Menni fog?
Tovább olvasok
4 brutális előtte-utána fotó

Ezek a képek elképesztőek!

Az elmúlt 10 év legjobb híresség-bajsza

Neked melyik tetszik a legjobban?

Ezért görcsöl a lábujjad

Nem azon múlik, hogy mennyi vizet iszol.

Ezt NE mondd, vagy csináld szex közben!

Ezek a dolgok biztosan tönkreteszik az aznap esti szenvedélyt.

Ezek a legrosszabb online randis példák!

Applikáción keresztül randizni nem egy leányálom.

Pontosan ennyi vizet kell meginnod egy nap!

Muszáj megfelelően hidratálnod, különösen, ha meleg van.

4 szexpóz olyan pároknak, ahol nagy a magasságkülönbség

Természetesen a kutyapóz itt is nyerő.

Így dobd fel a kutyapózt!

A kedvenc pózod ezután még forróbb lesz!

Ők megmondták a tutit! Így lesz kockahasad!

Oda kell, hogy figyelj az egészséges étrendre és az edzésprogramra is.

Hogyan fogyj le diéta nélkül?

Ne éheztesd tovább magad, inkább csináld ezt!

Parfümök, amiket tuti nem felejtesz el

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a megfelelő parfüm kiválasztása milyen fontos a nők és a férfiak számára egyaránt.

Öt póz, amivel garantáltan feldobhatod a szexuális életed!

Ha úgy érzed, hogy a hálószobai rutin túl egysíkúvá vált, akkor ezekkel a pózokkal tudod megfűszerezni. Másnap reggel meg fogod köszönni nekünk. Öt szexpóz, amit minden párnak ki kellene próbálnia.

Ezek a legidegesítőbb dolgok abban, ha férfi vagy

Emberek ezrei mérlegelték a legnehezebb "férfipillanatokat".

A fogyás 5 egyszerű módja

Apróbb változtatások az életedben, mégis sokat érnek!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem