A hét táplálkozási tippje: Edd ezt a pihenőnapodon, hogy felpörgesd a regenerációt!

regeneráció,pihenőnap,táplálkozás
Forrás: pexels.com

Ha egy ideje érdekel az edzés világa, biztosan tisztában vagy azzal, hogy a pihenőnapokon máshogy kell táplálkozni, mint akkor, ha edzel. De pontosan hogyan néz ki egy ilyen menüsor? Mutatjuk!

Olvasd el ezt is!

Ha pihenőnapot tartasz, érdemes 2:1 arányban szénhidrátot és fehérjét fogyasztanod, azonban az időzítésre jobban oda kell figyelned. A regeneráció szempontjából ugyanúgy szükséged van szénhidrátokra, zsírokra és fehérjére.

“Nagyjából 24-48 órára van szükség ahhoz, hogy egy kemény edzés után végbemenjen a regeneráció nagyrésze. Ezért is fontos, hogy megfelelő mennyiségű szénhidrátot vigyél be, hogy legyen ereje a regenerációra. Ugyanúgy szükség van egészséges zsírokra, hogy csökkenjen a gyulladás, és egészséges maradjon a szíved és az ízületeid. A fehérje pedig a sérült szövetek helyreállításához kell.”

- monda Natalie Rizzo, szakértő.

A cél, hogy 20-30 gramm fehérjét fogyassz el naponta többször, nagyjából egyenlően elosztva az adagokat. Így a regeneráció folyamatos lesz, nem szakad meg.

Ne zabálj, hidratálj!

A másik fontos dolog, amire érdemes figyelned, hogy ne engedj az éhségnek. Kutatások szerint a kemény edzés hatására csökken az étvágy, viszont másnap erősödik, hiszen előtte nem vittél be kellő mennyiségű kalóriát, amivel pótolhatnád, ami edzés közben elégett. Ilyenkor viszont ne egyél eszetlenül, a fehérje és zsírok amúgy is elég laktatóak. Természetesen a hidratációra is fontos odafigyelni, hogy másnap ne legyen probléma az edzéssel.

Az ideális pihenőnapi menüsor

  • Reggeli: teljes kiőrlésű pirítós avokádóval, 2-3 tojással, kevés gyümölccsel.
  • Snack: ha 4 óránál több telik el a reggeli és ebéd között, fogyassz aszalt gyümölcsöket és joghurtot.
  • Ebéd: csirke quinoával és zöldsalátával
  • Uzsonna: az aszalt gyümölcsök, vagy az olajos magvak ilyenkor is jöhetnek
  • Vacsora: lazac édesburgonyával és párolt zöldbabbal.

Olvasnál még a témában?

Nézd meg a galériánkat> 7 kép
Dehogy maradsz éhen! Íme a 7 legtáplálóbb zöldség a dietetikusok szerint
Tovább olvasok
Négy dolog, amivel megakadályozhatod a kopaszodást!

Használd ezeket a módszereket, amelyeket bőrgyógyászok hagytak jóvá!

Négy tipp, hogy hol szerezz barátokat a munkán/iskolán kívül

Nem olyan egyszerű elhívni egy sörre a szimpatikus srácot.

Ezek az igazi férfi tulajdonságai!

Lehet, hogy meglepődsz, de a nők ezt szeretik egy férfiben.

Öt egészséges, magas proteintartalmú smoothie

Pluszpont: Rengeteg íz, zéró cukor.

Hogy ne legyél rossz vendég egy sztriptízbárban?

Pár dolog, amit csinálhatsz (és amit nem) egy sztripklubban.

Ez a srác így dobott le 45 kilót!

"Tudtam, hogy bármi áron meg kell csinálnom. Kétszer olyan keményen toltam, amikor elkezdtem látni az eredményeket."

Ezeket a vizsgálatokat bármilyen életkorban érdemes elvégezned

Öt dolog, amit fontos, hogy rendszeresen ellenőrizz.

A sétálás tényleg segít ledobni a kilókat?

Segíthet, ha tudod, hogyan csináld.

Hogyan segíts a barátodnak megküzdeni a depresszióval?

Mi a teendő, ha ismersz valakit, aki mentális betegséggel küzd?

Fejlődj Te is úgy, mint a bajnokok!

Eddz rendszeresen, táplálkozz helyesen és a pihenést se hagyd ki!

Olvasd el ezeket is

Most féláron fizethetsz elő!

Csak 1980 Ft

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem